שתף קטע נבחר

איקאה מזהירה: אהילי זכוכית עלולים ליפול מהתקרה

הרשת מבקשת מצרכנים בישראל להחזיר לחנויות מנורת תקרה מסדרת HYBY ו- LOCK, אחרי שהתקבלו תלונות בעולם על מקרים בהם אהיל הזכוכית של המנורות נפל

רשת איקאה מבקשת מלקוחות שרכשו מנורות תקרה מסדרת HYBY ו-LOCK להסיר את המוצרים באופן מיידי ולהחזירם לאחת מחנויות איקאה, תמורת החזר כספי מלא. אין צורך בהצגת קבלת קנייה.

 

 

מנורת התקרה HYBY. האהיל עלול ליפול ולהתנפץ, כך לפי דיווחים מלקוחות איקאה בעולם ()
מנורת התקרה HYBY. האהיל עלול ליפול ולהתנפץ, כך לפי דיווחים מלקוחות איקאה בעולם

מנורת התקרה LOCK ()
מנורת התקרה LOCK

 

באיקאה מסרו כי הריקול נערך בעקבות מספר תלונות של לקוחות איקאה, על מקרים בהם אהיל הזכוכית של מנורת התקרה נפל. "לא נתקבלו אצלנו דיווחים על מקרים דומים בישראל", נמסר. באיקאה העולמית מסרו ל-Channel News Asia, שנדרש טיפול רפואי בכמה מקרים שאירעו בעולם, כשלפי הדיווח, אחד הלקוחות נדרש לתפרים.

 

"אנו באיקאה מתייחסים לבטיחות המוצרים ברצינות רבה. כל מוצרינו נבדקים ומאושרים בהתאם לתקני הבטיחות והחוקים הרלוונטיים. אף על פי כן, התקבלו דיווחים מהעולם על נפילת אהילים של מנורות התקרה LOCK ו- HYBY. בכדי לשמור על בטיחות לקוחותינו ולהימנע ממקרים דומים בעתיד, אנו קוראים ללקוחות להחזיר את המוצרים לקבלת החזר כספי מלא".

  

לפי איקאה, מנורות התקרה HYBY ו- LOCK נמכרו בכל שווקי איקאה בעולם. מנורת התקרה LOCK נמכרת ברשת מאז 2002 ומנורת התקרה HYBY נמכרת מאז 2012. בעולם גם הכריזו על ריקול לדגם נוסף: RINNA, שלא נמכר בישראל.

 

ריקול לוילונות ומראות וחלוקת ערכות לייצוב שידות

לאיקאה אלפים רבים של פריטים ומדי פעם מתגלה פגם או שמתעורר חשש לפגם בכמה מהם. בשנים האחרונות, איקאה ערכה ריקולים למספר פריטים. בינואר 2016, איקאה ביקשה מלקוחות להחזיר לחנויות סט מקלות תיפוף LATTJO וסט כלי ההקשה LATTJO ולקבל החזר כספי מלא, כאמצעי זהירות לאחר קבלת דיווח מעובדים על כך שכדור הגומי בראש מקלות התיפוף עלול להתנתק, לא התקבלו דיווחים על מקרים בקשר למוצרים הללו,

 

ביולי 2015, בעקבות מות שני ילדים, איקאה הודיעה כי תוסיף ערכות בטיחות לשידות. הרשת אמנם לא אספה את השידות אך חילקה את הערכות בחינם.

 

ב-2012, נתקלה פגם בחגורת כיסא האכלה לילדים. איקאה אספה את הכיסאות מצרכנים. ב-2011, צרכנים בעולם התלוננו כי מיכל הזכוכית של מכשיר להכנת קפה ותה מדגם FÖRSTÅ נשבר בפתאומיות, וגרם לכוויות וחתכים. החברה קראה להפסיק להשתמש במוצר ולהחזירו לחנות. עוד באותה שנה,איקאה אספה מלקוחות ארון מדגם ELGÅ עם דלת הזזה הכולל מראה מדגם FENSTAD. זאת אחרי שבעולם קיבלו מספר דיווחים על שהמראה התנתקה מדלת ההזזה ונשברה. אחרי זמן מה, שוב אספה מראה שעלולה להתנפץ, הפעם מדגם PAX AURLAND. ב-2010, אחרי שפעוט בארה"ב כמעט נחנק, איקאה אספה וילונות מלקוחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים