שתף קטע נבחר

תסמונת פוסט טראומה

דניס צ'רישב, מי שהפך לסמל ההדחה של ריאל מדריד מהגביע והתקבל בתשואות בקאמפ נואו, עזב שוב את מועדון נעוריו, כנראה באופן סופי, בתקווה להחיות מחדש את הקריירה דווקא בוולנסיה השבורה של גארי נוויל. וגם: הנתון המדהים של לואיס סוארס. סיכום המחזור ה-24 בליגה הספרדית

לפני פחות משבועיים נרשם אירוע יוצא דופן בקאמפ נואו - שחקן ריאל מדריד קיבל תשואות אדירות מרבבות אוהדי ברצלונה. על הנייר זה נשמע מופרך, אפילו הזוי, אבל מי שעקב אפילו קצת אחר הנעשה בכדורגל הספרדי העונה יודע בדיוק מה עמד מאחורי ה"מחווה" הזו, ועד כמה היא הייתה עוקצנית וכואבת. הרי ברור מאוד למה התכוונו האוהדים כששרו: "אנחנו אוהבים אותך, דניס צ'רישב".

 

יומיים לפני כן הוא הצטרף לוולנסיה, שבאותו ערב חטפה 7:0 מברצלונה. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו במדי העטלפים אחרי שהושאל שוב מריאל מדריד, הפעם בעקבות אותה טעות שהפכה לכתם של ממש בהיסטוריה של הבלאנקוס. למרבה האירוניה הוא עשה זאת בגביע המלך, אותו מפעל ממנו ריאל הודחה בלי קרב אחרי אותה פרשה שלא קיבלה את השם "פרשת הצהובים" או "פרשת קאדיס", אלא "פרשת צ'רישב".

 

צ'רישב יורד מהמגרש במשחק המפורסם שהוביל להשעיית ריאל מדריד (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
צ'רישב יורד מהמגרש במשחק המפורסם שהוביל להשעיית ריאל מדריד(צילום: רויטרס)

 

פרשת צ'רישב

במשחק הראשון מול קאדיס בשלב 32 האחרונות של הגביע נתן רפא בניטס לצ'רישב מקום בהרכב הפותח, והרוסי גם השיב לו עם שער בדרך ל-1:3 צפוי. אלא שהקשר בן ה-25 צריך היה לרצות עונש הרחקה בגלל הצהובים שצבר במדי ויאריאל בעונה שעברה, דבר שנעלם מעיניה של ריאל וגרם להדחתה מהגביע, בעוד קאדיס מהליגה השלישית הרוויחה מההפקר ועלתה שלב.

 

צ'רישב דווקא השתלב עד אותו הרגע בקבוצת נעוריו. לא בורג משמעותי במיוחד, אבל שחקן משלים נהדר שיחד עם שחקני בית נוספים כמו חסה ולוקאס ואסקס עיבה את הסגל של בניטס וגם החזיר מעט מהזהות המדרידאית למועדון שכבר מזמן לא מתפאר בכשרונות תוצרת בית. אלא שמאותו רגע היה ברור שהזמן שלו בריאל מדריד קצוב, ושבכל פעם שהאוהדים ואפילו השחקנים יסתכלו לכיוונו, הם יזכרו את אותו ערב טראומתי בתחילת דצמבר. הוא, שלא באשמתו, הפך לסמל הפרשה שבמדריד עשו מאז הכל כדי לשכוח, ואחד הצעדים בדרך לשם היה צפוי - הוא לא יישאר בברנבאו.

 

אפילו הם עודדו אותו. אוהדי ברצלונה (צילום: AP) (צילום: AP)
אפילו הם עודדו אותו. אוהדי ברצלונה(צילום: AP)

 

המעבר בהשאלה לא היה זר לצ'רישב. אחרי 11 שנים במחלקת הנוער של הבלאנקוס הוא הושאל ב-2013 לסביליה, שם בילה תקופה עגומה למדי עם חמש הופעות בלבד בכל המסגרות. אבל בעונה שלאחר מכן, כשהושאל לוויאריאל, הוא פשוט פרח: שבעה שערים ועשרה בישולים ב-40 הופעות, הרבה מחמאות מהקבוצה והתקשורת גם יחד. העונה הזו סללה את דרכו חזרה למדים הלבנים אותם לבש מאז גיל 12, אבל אחרי אותה פרשה, קשה להאמין שהוא ישוב ללבוש אותם.

 

ויאריאל רצתה מאוד להחזיר אותו לשורותיה אחרי העונה המוצלחת אשתקד, אבל בסופו של דבר מי שזכתה בשירותיו הייתה ולנסיה של גארי נוויל, שחוותה בתקופה האחרונה את אחד מהמשברים הגדולים בתולדותיה. "זו הזדמנות חשובה עבורי", אמר מיד לאחר החתימה. "הגעתי לכאן בגלל האמון שהמאמן והצוות המקצועי נותנים בי, ואני אעשה הכל כדי לעזור לקבוצה".

 

חיים חדשים בוולנסיה

זה התחיל בגביע, הופעת בכורה שגם אותה ישמח לשים הרחק מאחוריו. הוא התקבל כגיבור בברצלונה, וחזר לוולנסיה עם שביעייה צורמת שהפכה אחרי הגומלין ל-8:1 בסך-הכל. לפני המשחק, כך אמרו בוולנסיה, המאמן גארי נוויל בדק יותר מפעם אחת אם צ'רישב יכול לשחק. זה אכן קרה, והפעם לא הגיע מכתב מההתאחדות, אבל הקשר הרוסי לא ממש הצליח להטביע חותם.

 

מתחיל חיים חדשים? צ'רישב (צילום: getttimages) (צילום: getttimages)
מתחיל חיים חדשים? צ'רישב(צילום: getttimages)

 

ובעצם, קשה מאוד להטביע חותם בקבוצה כ"כ מוכה וחבולה כמו ולנסיה, שהגיעה לרצף יוצא דופן של 12 משחקי ליגה ללא ניצחון. נוויל, עד לא מכבר פרשן מוערך, הפך לשק החבטות של הפרשנים בספרד, והקבוצה שלו, שהסגל שלה חזק משמעותית ממרבית קבוצות הליגה, הידרדרה בדרך פלא לחלקה התחתון של הטבלה. לא בדיוק מקום לפרוח בו, לא ההימור הכי בטוח לשיקום הקריירה.

 

גם הבכורה שלו בליגה, ב-1:0 לבטיס, לא תיכנס לספרים, ובמשחק הגומלין מול בארסה בגביע הוא אפילו לא נכלל בסגל. אבל בשבת האחרונה, במסגרת המחזור ה-24, זה סוף סוף עבד. ולנסיה שוב נקלעה לפיגור, הפעם מול אספניול, אבל אלבארו נגרדו הצליח להשוות וצ'רישב, חמש דקות מאוחר יותר, נגח את שער הניצחון וקטע את רצף 12 המשחקים ללא ניצחון. כעבור שניות ספורות הוא הוחלף לקול תשואות הקהל, שהפעם היו נטולות ציניות ולעג.

 

בין אם ימשיך לפרוח בוולנסיה ובין אם לאו, דניס צ'רישב כנראה סיים את דרכו בריאל מדריד. רבים סוברים שזה דווקא ישרת אותו, ויאפשר לו להיות בורג משמעותי יותר בקבוצות גדולות קצת פחות. בברצלונה המשיכו לגחך ולהציע שיצטרף לסגל של לואיס אנריקה בשל היותו יקיר קאמפ נואו (הרי עם השער שלו הוא גם קירב את היריבה העירונית אספניול לקו האדום), אבל כמובן שזה לא הולך לקרות. מצד שני, דווקא במסטאייהף שם מפללים למושיע, הוא יוכל להחיות מחדש את הקריירה שלו.

 

 

 

פוּנטוס

• ברצלונה נתנה אמש עוד הצגה, 1:6 על סלטה ויגו, ובמרכזה עמד הפנדל היצירתי של לאו מסי ולואיס סוארס שמזכיר מאוד את שערו המפורסם של אגדת המועדון, יוהאן קרויף. מס' 9 כיכב עם עוד שלושער, ובחמשת המשחקים האחרונים בלבד כבש עשרה שערים. שלא במפתיע, הוא ממשיך להוביל את טבלת הפיצ'יצ'י.

 

• ריאל מדריד הרשימה גם היא ב-2:4 על אתלטיק בילבאו, כשכריסטיאנו רונאלדו בא סוף סוף לעבודה מול קבוצה גדולה יחסית וכבש צמד. חאמס רודריגס כבש שער תשיעי מחוץ לרחבה במדי ריאל מדריד, ואין שחקן שהגיע למספר גבוה ממנו בשתי העונות האחרונות.

 

• שתי קבוצות אחרות בליגה נמצאות במומנטום נפלא: ויאריאל, שעם 0:1 על מלאגה המשיכה להתבסס במקום הרביעי והעלתה את מאזנה לתשעה משחקים רצופים ללא הפסד (בששת האחרונים אפילו לא ספגה), וריאל סוסיאדד, שטיפסה במעלה הטבלה עם ניצחון שלישי ברציפות - 0:3 על גרנאדה. בשלושת המשחקים הללו היא כבשה לא פחות מעשרה שערים. שווה לעקוב.

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים