שתף קטע נבחר

סקר ארצי: טראמפ מאבד כוח, קרוז במקום ראשון

"הציבור האמריקני הגיוני מכדי לבחור בטראמפ", טען אובמה, וייתכן שהוא צודק. סקר ארצי חדש מציב את קרוז במקום הראשון, חודש בלבד לאחר שטראמפ הוביל ב-13%. בצד הדמוקרטי קלינטון משתעלת ונחלשת

ברק אובמה יודע משהו על רחשי הלב של העם האמריקני – בשנת 2008 הוא ידע לזהות רחשים אלו וניצח בבחירות לנשיאות, דבר שהפתיע חלק מהמומחים והאסטרטגים. עתה, לאור היכרותו עם העם הזה הוא צופה שדונלד טראמפ לא יהיה נשיא.

 

טראמפ וקרוז צמודים, בוש הרחק מאחור (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טראמפ וקרוז צמודים, בוש הרחק מאחור(צילום: AFP)

 

"הציבור האמריקני הגיוני מכדי לבחור בו", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בקליפורניה. "אני ממשיך להאמין שהוא לא יהיה נשיא, והסיבה היא כי יש לי אמון בציבור האמריקני. להיות נשיא זו עבודה רצינית, זה לא אירוח תוכניות ריאליטי או ראיונות, זה לא יחסי ציבור ושיווק. זאת עבודה קשה והרבה אנשים סומכים עלינו שנדע לעשות את העבודה כמו שצריך". דונלד טראמפ האזין אף הוא לדברים ומיהר להגיב: "המזל של אובמה שלא התמודדתי בפעם הקודמת במקום מיט רומני. הייתי הופך אותו לנשיא של קדנציה אחת".

 

במהלך השנים ניסה טראמפ כמה וכמה פעמים לפגוע בלגיטימיות של אובמה: הוא הבטיח בקול גדול כי יוכיח שאובמה נולד בקניה ולא בארצות הברית, ואף שלח לאפריקה חוקרים ושילם להם מיליונים כדי שיביאו לו פיסת הוכחה. הוא נכשל. כשאובמה היה באמצע כהונתו, הבטיח טראמפ להביא הוכחות שמישל אובמה הגישה תביעה לגירושין נגד ברק אובמה וכי השניים ייפרדו בתום הכהונה. גם בכך נכשל טראמפ. עתה הוא יוצא במתקפה נגד אובמה בתקווה שזה יעזור לו בפריימריז בקרב הרפובליקנים השמרנים שאוהבים להשמיץ את אובמה וכל מתקפה עליו מעוררת אצלם גל של תשואות. "אובמה עשה עבודה הכי גרועה שאפשר", אמר טראמפ אתמול (יום ד'). "תוכנית הבריאות שלו איומה, לא הבסנו את דאעש, הגבולות שלנו נראים כמו גבינה שוויצרית".

 

המתקפות שלוחות הרסן, כך מתברר, לא בהכרח מסייעות לטראמפ להגביר את כוחו. סקר של CNN שפורסם אתמול משקף כי הוא מוביל בנבדה עם 45 אחוזים. אחריו מרקו רוביו עם 19 אחוזים בלבד וקרוז עם 17 אחוזים. בנוסף, בסקר ארצי חדש שפורסם אתמול על ידי אוניברסיטת "קווינפיק" מוביל טראמפ בפער גדול וזוכה ל-39 אחוזי תמיכה, אחוז התמיכה הגבוה ביותר שהיה לו עד כה במרוץ. בסקר שנערך לפני כחודש הוביל טראמפ על קרוז ב-13% וזכה לתמיכתם של 33% מהרפובליקנים.

 

 

עם זאת, סקר שפורסם הלילה בהזמנת רשת NBC והעיתון וול סטריט ג'ורנל דווקא צופה ירידה לטראמפ. על פי הסקר, טד קרוז נמצא במקום הראשון עם 28% וטראמפ אחריו עם 26% בלבד. "אני לא מאמין לסקרים של הוול סטריט ג'ורנל", מיהר טראמפ להגיב. הרפובליקנים יבחרו בשבת בדרום קרוליינה, ושבוע לאחר מכן בנבדה.

 

הדמוקרטים יבחרו בשבת הזו בנבדה, והחדשות הרעות מבחינתה של הילארי קלינטון הן כי הסקר האחרון שפורסם צופה תיקו בינה לבין ברני סנדרס: היא מקבלת 48% וסנדרס 47%. אחרי שסנדרס ניצח אותה בפער של 21 אחוזים בניו המפשייר, מצב של תיקו בנבדה זו עוד מהלומה לקלינטון.

 

בעיה נוספת שעמה היא מתמודדת לאורך הקמפיין היא מתקפות שיעול המונעות ממנה לסיים משפט במהלך נאום. אתמול כאשר דיברה על יחסי לבנים-שחורים בהארלם, היא השתעלה במשך דקה ארוכה או שתיים, לגמה מים, נטלה סוכרייה הנמצאת אצלה בכיס למקרים אלו, אבל זה לא ממש עזר: היא השתנקה מול המצלמות וכאשר חזרה לדבר הקול שלה היה חלוש ושבור.

 

כיוון שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה לה, במפלגה הרפובליקנית שולחים רמזים לרשתות החברתיות לפיהן הילארי בעצם חולה ומסתירה זאת מהבוחרים. מהמטה שלה נמסר כי היא מצוננת, מדברת יותר מדי, וסובלת מצרידות, ואין פלא שהתקררה כל כך - היא רק חזרה מחריש עמוק בערבות השלג של איווה וניו המפשייר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים