שתף קטע נבחר

קולדפליי ויוקו אונו זכו בפרסי ה-NME

טקס פרסי המוזיקה הבריטית של המגזין NME נתן אלטרנטיבה לגראמי עם זכיות ללהקות האלטרנטיב המקביז, וולף אליס ופואלס בקטגוריות המובילות. להקת קולדפליי זכתה בפרס הוקרה על תרומתה למוזיקה ואילו יוקו אונו גרפה את פרס "ההשראה"

טקס פרסי NME, מגזין המוזיקה הבריטי, התקיים אתמול (ד') ב-02 ארינה בלונדון, וחילק פרסים למוזיקאים בריטים ששבלטו השנה בתחומם. השנה בחר המגזין להעניק את פרס ה-"Godlike Genius" - סוג של מקבילה לפרס מפעל חיים, רק לאנשים ראויים פחות או יותר - ללהקת קולדפליי, ואת פרס "ההשראה" ליוקו אונו, יום לפני יום הולדתה ה-83.

 

קולדפליי מופיעים בטקס פרסי ה-NME

 

בשאר הקטגוריות ניכרו בחירות שונות ומגוונות בהרבה מאלו הצפויות משהו שבלטו בטקס הגראמי, שהתקיים גם הוא השבוע. המקביז הוכתרה כלהקה הבריטית הטובה ביותר, והביסה את הליברטינס ופואלס. לא צריך לדאוג לליברטינס, שכן הלהקה שהתקמבקה לפני שנתיים ובשנה שעברה שחררה אלבום חדש, יצאה מהאולם עם שני פסלונים: "הרגע המוזיקלי של השנה" (על ההופעה הסודית שלה בפסטיבל גלסטנברי) ו"קהילת המעריצים הטובה ביותר".

 

הזמרת שארלוט אטצ'יסון, המוכרת כצ'ארלי XCX, הוכתרה כאמנית היחיד הבריטית הטובה ביותר, כשמולה בקטגוריה התחרו גם אד שירן, פלורנס וולש, סקפטה ושני ענקים בריטיים בדמות אדל ונואל גאלאגר. הרכב הראפ המצוין ראן דה ג'ולס זכה בפרס "הלהקה הבינלאומית הטובה ביותר", ודי בצדק - כשלוקחים בחשבון את העובדה שהם הוציאו השנה אלבום שמורכב כולו מיללות חתולים. הם הביסו בקטגוריה זו שמות בינלאומיים גדולים כמו פו פייטרז, הסטרוקס, הקילרז, אלבאמה שייקס (אותם פגשנו זה מכבר בין זוכי הגראמי) וטיים אימפלה.

 

נתנה השראה. יוקו אונו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
נתנה השראה. יוקו אונו(צילום: AFP)

על פסלון "אמן הסולו הבינלאומי הטוב ביותר" התחרו שמות כמו קניה ווסט, לנה דל ריי, קנריק לאמר, גריימס וקורטני בארנט - אבל היתה זו טיילור סוויפט שיצאה מהערב כמנצחת, בשבוע בו קטפה כבר כמה פרסי גראמי. פרס "האמן החדש הטוב ביותר" הוענק לראט בוי, וללהקת וולף אליס הוענקו פרסי "להקת ההופעות הטובה ביותר" ו"השיר הטוב ביותר" על "Giant Peach" שלהם.

 

פרס האלבום הטוב ביותר הוענק ללהקת פואלס, על אלבומם הנהדר מהשנה שעברה, "What Went Down". הפואלס הביסו את אלבומיהם של המקביז, טיים אימפלה ואפילו קנדריק לאמאר עם "To Pimp A Butterfly" המוערך שלו. פרס הסרט המוזיקלי הטוב ביותר הלך ל"Blur: New World Towers", ולא לחשודים מיידים כמו "מונטאג' אוף האק" אודות סולן נירוונה המנוח קורט קוביין, "Amy", הדוקומנטרי על איימי וווינהאוס או "Straight Outta Compton" אודות להקת הגנגסטה-ראפ NWA.

 

פרס הקליפ הטוב ביותר הוענק ל"Cheer Up London" של Slaves, הפסטיבל הטוב ביותר הוא (כמה מפתיע) - גלסטנברי, האיש הרע של השנה הוא דונאלנד טראמפ (בין היתר הועמדו מולו קניה ווסט, דיוויד קמרון וסיימון קאוול) ואילו גיבור השנה הוא דייב גרוהל. לבסוף, מי שהוכתרה כלהקה הגרועה ביותר היתה לא אחרת מאשר 5 סקונדס אוף סאמר. מולה התחרו שמות בהחלט ראויים לתואר, כמו וואן דיירקשן וניקלבק. ועוד באותו עניין - את הערב סגרה בהופעה חיה להקת קולדפליי.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
קולדפליי. סוג של גאונים?
צילום: AFP
לאתר ההטבות
מומלצים