שתף קטע נבחר

בין מים לשמיים: 8 מקומות שאסור לפספס בגואטמלה

שמיים כחולים, מים שקופים, שווקים צבעוניים ואנשים ססגוניים - גואטמלה היא אחד המקומות המרהיבים בעולם המציעים שפע של פעילויות ומראות מגוונים. הנה שמונה מקומות שאסור לפספס שם

בשיתוף מלכת המדבר

 

גואטמלה, הנמצאת במרכז אמריקה ולגבולותיה נמצאות מקסיקו, הונדורס, אל סלבדור ובליז, נחשבת למדינה המעניינת ביותר במרכז אמריקה בשל הטבע עוצר הנשימה והתרבות המרתקת שלה.

 (צילום: סיגל יושע) (צילום: סיגל יושע)
(צילום: סיגל יושע)

האוכלוסייה כוללת ערב רב של אנשים ממקורות שונים, ואפשר למצוא שם את צאצאי המאיה, אינדיאנים ועירובים שונים של המקומיים עם הכובש הספרדי.

 

אל תפספסי את ההרשמה למסע האחרון שיוצא לגואטמלה

 

הגיוון בולט גם מבחינת הנופים: מפלים, הרי געש, פירמידות עתיקות של בני המאיה, שווקים צבעוניים ולמי שמחפש, תוכלו למצוא גם טקסים שמאניים.

 

אז היכן כדאי לבקר ומה יש לראות? הכנו עבורכם רשימה והיא לא מחייבת את הסדר הזה:

 

1. אנטיגואה

העיירה הספרדית נחשבת ליפה ביותר במרכז אמריקה. תמצאו בה רחובות בעלי ריצוף אבן ומבנים עתיקים ויפים בסגנון קולוניאלי. צרפו לזה קניות, חיי לילה שוקקים, אוכל נהדר ואת העובדה שהיא הומה רוב שעות היממה והרי לכם המקום המושלם לבקר בו.

 (צילום: סיגל יושע) (צילום: סיגל יושע)
(צילום: סיגל יושע)
 

ואם כבר אנטיגואה אז בזמן חגיגות השבוע הקדוש - זהו השבוע הקדוש (Semana Santa) המציין את מחזור חייו האחרון של ישו, והמחזה אודותיו מוצג ברחובות העיר. זה מתחיל ביום ראשון, שבו נכנס ישו לירושלים, ממשיך עם הסעודה האחרונה ביום חמישי, הצליבה ביום שישי, ומסתיים בעלייתו השמיימה.

 

במהלך השבוע צועדים המקומיים בלבוש שמנסה לשחזר אירוע שהתרחש בחצי השני של כדור הארץ לפני כאלפיים שנה. מאות אינדיאנים מייצגים חיילים רומאים ומולם אלפים לבושי ג'לביות לבנות וחבושי כאפיות מייצגים את היהודים. גולת הכותרת של החגיגות הן התהלוכות ההמוניות. ארונות כבדים ועליהם פסלי קדושים נישאים בידי המאמינים ועוד, ומדי בוקר שוקדים מאות מקומיים על הכנת שטיחי ענק מנסורת צבעונית ומפרחים.

 

ניתן לקבל בלשכת המידע לתיירים ובבתי המלון תוכנייה מודפסת של האירועים.

 

2. אגם אטיטלאן

נחשב ליפה ביותר והעמוק ביותר במרכז אמריקה. האגם ממוקם בפיתחו של לוע הר געש, אך קרקעיתו טרם נחקרה.

 (צילום: ויטי אריאל) (צילום: ויטי אריאל)
(צילום: ויטי אריאל)
 

האטיטלאן מוקף נופים עוצרי נשימה וכפרים של צאצאי שבט המאיה, ובשל מיקומו נערכים סביבו טקסים שמאניים. האגם אמנם מרהיב, אך מה שהכי מעניין נמצא דווקא מסביבו - מלבד הרי הגעש, שמזדקרים ממש מעל לקו המים, שזורים סביבו 16 כפרים, תריסר מהם קרויים על שמות השליחים. בכפרים חיים בני שלושה שבטים הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות, אך כולם צאצאי המאיה: הצוטוהיל (Tzutuhil) חיים בגדה הדרומית, הקאקצ'יקל (Cakchiquel) מצפון-מזרח לאגם והקיצ'ה.

 

3. שווקים מעניינים וצ’יצ’יקסטנאנגו

כמעט בכל מקום שתהיו תוכלו למצוא מידע על שוק מקומי. השעות היפות לביקור בשווקים הן שעות הבוקר המוקדמות.

תוכלו למצוא שם את המקומיים לבושים בתלבושות הססגוניות והמון ירקות. השווקים המיועדים לתיירים נמצאים באנטיגואה, בפנחצ'ל ובצ'יצ'יקסטננגו, וכדאי לדעת שהם נפתחים מאוחר יחסית.

 (צילום: סיגל יושע) (צילום: סיגל יושע)
(צילום: סיגל יושע)
 

אפשר לסדר את מסלול הנסיעה על פי השווקים או לבדוק מראש איזה שוק ישנו באזור בו נמצאים. למשל, אם נהיה ביום שישי ליד סן פרנסיסקו אל אלטו (San Francisco el Alto), הנמצא במרחק של כ-40 דקות נסיעה מהעיירה קצאלטננגו (Quetzaltenango) המכונה שֶלָה (Xela). ושם נמצא את השוק האותנטי להפליא הידוע בבעלי החיים הנמכרים בו ובתלבושות הססגוניות.

 (צילום: סיגל יושע) (צילום: סיגל יושע)
(צילום: סיגל יושע)
 

מקום מאוד פופולרי למבקרים הוא העיירה צ'י'צי קסטנאנגו המכונה גם צ'יצ'י. תושביה יקבלו את פניכם בבגדים צבעוניים, והשוק המקומי יציע לכם מגוון רחב של תבלינים, עבודות יד, מוצרי עור, פרחים, ולידו נמצא אחד מבתי הקברות הססגוני ביותר במרכז אמריקה.

 (צילום: סיגל יושע) (צילום: סיגל יושע)
(צילום: סיגל יושע)
 

4. סמוק שמפיי (Semuc Champey)

סמוק שמפיי (Semoc Champey) הוא תזכורת לכך שגואטמלה מלאה בתופעות וולקניות ותוצרים שלהן. דמיינו נהר שנבלע בתוך מערה ונעלם עד שהוא יוצא במרחק 300 מטר משם ומותיר אחריו בריכות של מים בצבע טורקיז - השמפניה של הטבע.

 (צילום: סיגל יושע) (צילום: סיגל יושע)
(צילום: סיגל יושע)
 

זה אולי אחד המקומות היפים ביותר בעולם כולו המאפשר שחייה בעשרות בריכות מים בצבעי טורקיז, מחוברות זו לזו במפלים נשפכים. המקום הוא שמורה ובה גם טיולים רגליים המטפסים לפסגה ממנה אפשר לצפות בנוף גן העדן.

 (צילום: מיכל ברזילי) (צילום: מיכל ברזילי)
(צילום: מיכל ברזילי)
 

5. הר הגעש פקאיה (Pacaya)

טיול יום מאנטיגואה להר הגעש יאפשר למיטיבי הלכת להגיע לאפר הוולקני הרך שצועדים עד לקלדרה. במלכת המדבר, למשל, קיבלנו רישיון מיוחד לטפס עם הרכבים כמעט עד לשם.

 (צילום: מיכל ברזילי) (צילום: מיכל ברזילי)
(צילום: מיכל ברזילי)
 

לקלדרה אפשר להביא מרשמלו ולצלות בתוך כוכים קטנים וזהו אחד ההרים היחדים המאפשרים לתייר להרגיש ממש בתוך שדה אפר וולקני ויש האומרים שהחוויה דומה להגעה לירח.

 

6. טיקאל (Tikal)

ללא ספק אתר המאיה המפורסם והמרשים מכולם: פירמידות ושרידים אחרים שהתחבאו בג'ונגלים נמצאים בצפון המדינה, ממש על הדרך למקסיקו.

 

במקום מבני ענק ששימשו את בני המאיה: מקדשים, מזבח, בתי מגורים ועוד. האתר שוכן בלבו של ג'ונגל פראי, מלא חיות בר ייחודיות לאזורי ג’ונגל. לצד המבנים הראשיים, תוכלו למצוא מקדשים נוספים באתר, במסלולי הליכה קלילים ברחבי האזור.

  

 

שווה לשקול לטוס למקום ליומיים ולקחת סיור עם מומחה מקומי. לחילופין, ניתן למצוא את אחד מאתרי המאיה האחרים הקרובים יותר לאנטיגואה או לטוטוניקאפן.

 

בכל במקום כזה של המאיה ניתן להתרשם ממבני הענק ששימשו את בני המאיה,ולהתחקות אח התרבות שנעלמה. שווה לחפש את המקום המיוחד בו התקיימו משחקי הכדור המפורסמי.

 

7.המעיינות החמים בסוניל (Zunil) - לוס באניוס

ממש בלב ג'ונגל טרופי יפהפה ולא רחוק מהעיר השנייה בגודלה בגואטמלה, ישנו גן עדן קטן - המעיינות החמים. המקום שווה את הטיפוס אליו ותוכלו אף למצוא בו מסעדה קטנה מקומית.

 

בעיירה הסמוכה (Zunil) סוניל ניתן למצוא גם את המשימון- האל המקומי

שאוהב לקבל סיגריות, ובימי שני לבקר באחד השווקים הססגוניים בגואטמלה.

 

8. ריו דולצה

למעוניינים להגיע גם לחלק המזרחי ולטעום את הקריביים, מומלץ בחום לעשות שיט על נהר ריו דולסה (Rio Dulce) - חמש שעות של שיט בסירה יביאו אתכם מהעיירה ריו דולסה אל ליווינגסטון, שם תוכלו לפגוש באוכלוסייה קריבית שונה לחלוטין ולאכול דגים ופירות ים.

 

מי שמגיע לריו דולצה, מומלץ שלא לפספס את הטיול לפינקה אל פראיסו (Finca el Praiso). זו אינה סתם עוד חווה, אלא כפי שמעיד השם, גן עדן של ממש. החווה יושבת בקרבת אגם אישובל, מוקפת יער. העיקר בחווה הוא הנהר החם שזורם בה ומתנקז למפל יפה הנשפך לבריכה, שם כמובן אפשר לבלות כמה שעות בשכשוך במים.

 

רוצה לראות הטבע במלוא הדרו? הזדמנות אחרונה להירשם למסע לגואטמלה

פורסם לראשונה 30/03/2016 15:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיגל יושע
שווקים צבעוניים
צילום: סיגל יושע
מומלצים