שתף קטע נבחר

ילדה בן בשבי: שבדית בת 16 חולצה מדאעש

מרלין סטיבאני נבליינן ברחה משבדיה לעיראק עם החבר, בן 19. הכורדים חילצו אותה כשהייתה בהריון, אך היא חזרה לבן הזוג, שנהרג בהפצצה רוסית. בשבוע שעבר היא חולצה במבצע נוסף של הכוחות הכורדיים המיוחדים

מבצע חילוץ משבי דאעש: כוחות כורדיים מיוחדים חילצו נערה שבדית בת 16 מידי דאעש. הרשויות בכורדיסטן מסרו היום (ג') כי הנערה, מרלין סטיבאני נבליינן, שהתה ליד מוסול שבצפון עיראק, העיר הגדולה ביותר שבשליטת דאעש.

מרלין סטיבאני נבליינן. חולצה מהשבי בפעם השנייה ()
מרלין סטיבאני נבליינן. חולצה מהשבי בפעם השנייה

נבליינן, שברחה משבדיה עם החבר שלה, חולצה משבי דאעש בפעם השנייה. היא הייתה בהריון כשעזבה את מדינתה בחודש מאי האחרון עם החבר, בן 19 תומך דאעש. כוחות כורדיים חילצו אותה באוקטובר, אבל היא ברחה שוב, התאחדה עם בן זוגה הצעיר וילדה בן.

 

הוריה של נבליינן - הן הביולוגיים והן המאמצים - דיווחו לראשונה על היעדרה ביוני. היא תעתעה בהורים המאמצים ואמרה להם כי הוריה הביולוגיים הירשו לה להגיע לשטוקהולם לכמה ימים. היא נראתה לאחרונה בתחנת רכבת ב-31 במאי, לשם היא וחברה הוסעו על ידי המשפחה המאמצת.

 

על פי התקשורת השבדית, השניים נישאו בטקס מוסלמי בשטוקהולם בתחילת 2015. לפי הדיווחים, השניים עברו משבדיה לדנמרק ומשם לבולגריה, לפני שנכנסו לסוריה דרך טורקיה - והצטרפו לדאעש.

 

הניסיון הראשון לחילוץ נבליינן נעשה בסוף אוקטובר, בעת שהייתה בהריון מתקדם, אבל הנערה הצליחה לחזור לבן זוגה שבמוסול. בשבוע שעבר היא חולצה בפעם השנייה. עכשיו היא טענה כי הוליכו אותה שולל וגרמו לה לברוח מהבית עם החבר, לוחם דאעש שבינתיים נהרג בהפצצה של חיל האוויר הרוסי.

 

נבליינן גדלה בבוראס שבמערב שבדיה. על פי ההודעה הכורדית, "נבליינן הולכה שולל על ידי איש דאעש והגיעה עמו משבדיה לסוריה ומשם למוסול". בני משפחתה והרשויות בשבדיה ביקשו מהכורדים סיוע בחילוצה. "היא כעת באזור כורדיסטן ומקבלת את הטיפול שיש להעניק לה על פי החוק הבינלאומי", נאמר בהודעה. "היא תועבר לידי הרשויות השבדיות ותשוב הביתה לאחר שכל הסידורים הנחוצים יבוצעו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים