שתף קטע נבחר

הלכתי לעשות כושר וחזרתי עם אהבה

בעולם זה כבר טרנד ועכשיו זה מגיע לישראל: אנשים שמוצאים אהבה בחדר הכושר המקומי. דיברנו עם שלושה זוגות מאושרים שבין ריצה קצרה על ההליכון לרכיבה נעימה על אופני ההרים, עצרו רגע כדי להגיד שלום ולהכיר

לא סיפרתי על זה להרבה אנשים, אבל לאחרונה התחלתי ללכת לחדר כושר אחרי חמש שנים שבהן לא עשיתי ספורט בכלל. התחביב החדש שלי הגיע בדיוק בזמן לטרנד שמתחזק ומשתלט על העולם המערבי – אנשים שמוצאים אהבה בחדר כושר.

 

בשנים האחרונות חדר הכושר הפך להיות מקום מרכזי ואטרקטיבי למצוא בו אהבה, עבור שני המינים. בסקר, שערך מותג "אן סאמרס" הבריטי ראיינו יותר מאלפיים אנשים, כאשר מחצית מהמרואיינים הודו שהם אכן מגיעים לחדר כושר כדי להתחיל עם אנשים שמוצאים חן בעיניהם, ו-10% מהנשאלים סיפרו שהם מלכתחילה מגיעים לחדר כושר עם קונדומים בתיק, סתם ככה, למקרה שיתמזל מזלם.

 

להפתעתי הרבה, לא מדובר בתופעה הנוגעת רק לגייז: 47% מהמשיבים לחיוב בסקר הן בכלל משיבות. ואיך זה עובד בדיוק? ובכן, בין ריצה קצרה על ההליכון לרכיבה נעימה על אופני ההרים, נוצרות שיחות מעניינות, מבטים נשלחים ולפעמים אפילו ניצוצות.

 

גם בארץ יש מי שזכה למצוא אהבה בחדר הכושר המקומי. זכה אליהו (25) מתל אביב, הכירה את בן זוגה הטרי בחדר כושר תל אביבי, בו היא מתאמנת שש פעמים בשבוע, כבר שנתיים וקצת. היא לא התחילה להתאמן שם כדי למצוא אהבה, אבל ידעה שמתישהו זה יקרה, בעיקר כי היא הכירה שם המון אנשים ומודה שיש הרבה פלרטוטים בין המינים.

 

"הכרתי את בן זוגי הנוכחי במכון. ראיתי אותו שם ושאלתי את אחד המאמנים מי הוא ומה שמו. הוא אמר לי את השם, חיפשתי אותו בפייסבוק והתחלתי איתו. שיחקתי אותה ראש קטן, כאילו שאני לא בטוחה שהוא מתאמן איתי... יצאנו לדייט ומאז זה מתגלגל".

 

גם בן זוגה הטרי מתאמן. זכה (צילום: אוסף פרטי) (צילום: אוסף פרטי)
גם בן זוגה הטרי מתאמן. זכה(צילום: אוסף פרטי)

 

מניסיונך, האם את ממליצה על חדר כושר כמקום טוב למצוא בו אהבה?

"אני ממליצה בחום! זה כיף גדול, וגם אם לא יוצא מזה משהו, מקסימום הכרתם עוד אנשים בחיים".

 

יש לך טיפ לאנשים שכבר עכשיו רצים לעשות מנוי?

"לא להתבייש לפנות ולדבר, לשמור על ראש פתוח ולזרום".

 

"האהבה לספורט הפכה לאהבה זוגית"

ומה לגבי מאמני הכושר? אלה שנמצאים שם כל הזמן ותמיד זמינים לשיחה או עידוד קל? באותו סקר של אן סאמרס 20% מהנשאלים הודו שלא רק שהם הכירו מישהו בחדר הכושר, אלא שהמישהו הזה היה מאמן הכושר שלהם. לאפרת סוכות (28) מירושלים ויואל שרביט (25) ממעלה אדומים יש סיפור כזה בדיוק. יואל היה מאמן במועדון לאימונים אישיים, באותו המכון בו אפרת התאמנה. הם דיברו בזמן האימונים, ויואל התעניין מאוד במקצוע שלה, לכן שאל לא מעט שאלות מקצועיות כדי ללמוד ממנה.

 

עם הזמן, הוא הבין שמדובר באישה נדירה שאסור לו לפספס וניסה לגרום לה להבין שהוא מעוניין בה מאוד. "זה לא היה פשוט, כי בכל זאת אני מאמן והיא מתאמנת, וצריך לעשות את זה הכי פוליטיקלי קורקט שיש, אבל בסוף זה עבד והיום אני הכי מאושר שהייתי".

 

אני מאמן והיא מתאמנת וההתחלה לא היתה פשוטה. יואל ואפרת (צילום: אוסף פרטי) (צילום: אוסף פרטי)
אני מאמן והיא מתאמנת וההתחלה לא היתה פשוטה. יואל ואפרת(צילום: אוסף פרטי)

 

"לא תכננתי למצוא אהבה בחדר כושר", משתפת אפרת, "אבל לבסוף היא מצאה אותי. בתחילה חלקנו אהבה משותפת לכושר ולספורט, וזה התגלגל משם לאהבה האחד לשנייה. זה כיף גדול שיש מישהו שחולק אתך את אותה האהבה, שיש עניין משותף. אנחנו נהנים לבלות יחד, להיות יחד ולהתאמן יחד. לפעמים האהבה תופסת אותך במקומות הכי פחות צפויים".

 

יואל, אתה תומך במכוני הכושר למיניהם כפלטפורמות למציאת אהבה?

"אני יכול להגיד שהיום בחדרי הכושר יש פריסה גדולה של סוגי אוכלוסיה מגוונים, לכן יש סיכוי טוב שתכירי שם מישהו שמתאים לך. מבחינתי, אימון זה כמו עבודה או משימה יומית. אני אישית מתאמן עם אוזניות, מגיע-מתאמן-יוצא. לרוב לא יוצא לי לדבר עם אנשים, אבל הרבה אנשים אוהבים את האינטראקציה בחדרי הכושר ואני יכול להבין למה".

 

היום בו נפלו המחיצות

גם ליה (37) ומני (30) אלבז הכירו כשעבדו באותו חדר כושר, ואפילו הקימו מכון משלהם לאימונים אישיים בשם 'סקיי ג'ים'. "בערב צוות משותף התחלנו לדבר, וזה המשיך לאימונים משותפים ולאהבה ענקית שנמשכת כבר שמונה שנים", הם משתפים בחיוך. "בהתחלה אגב, בגלל שבכל זאת, מדובר במקום העבודה שלנו, כן היה ניסיון לשמור על פאסון ולא ללכת לכיוון הרומנטי, אבל כפי שאת רואה, זה לא החזיק מעמד זמן רב". בבילוי נפרד שכלל אלכוהול, נפלו המחיצות שהפרידו בין לינה ומני, והשניים הפכנו לזוג צמוד ודביק לגמרי, והיום הם הוריהם הגאים של שלושה ילדים.

 

תכננו לשמור על פאסון. ליה ומני (צילום: תומר זכאים) (צילום: תומר זכאים)
תכננו לשמור על פאסון. ליה ומני(צילום: תומר זכאים)

 

יש לך טיפים לאנשים שהיו רוצים למצוא בחדר כושר את אהבת חייהם?

"כן. חדר כושר זה מקום נפלא לחפש זוגיות – לראיה, לא רק אנחנו, יש לא מעט זוגות שהכירו אצלנו במועדון. משהו באווירה מוריד עכבות ופוזות, ורואים את הבן אדם האמתי מאחורי המסכות. אפשר גם ללמוד המון מאיך שבן אדם מתאמן: האם הוא צוחק תוך כדי? האם הוא רציני ומשקיע או שחצי מהאימון הוא רק יושב ובוהה בטלפון? האם הוא מתחשב באחרים תוך כדי אימון? האם יש לו חברים ומי הם? איזה מוזיקה הוא אוהב? זו דרך לצפות בבן אדם בצורה הטבעית שלו עוד לפני שמכירים".

 

טוב, רואים שאתם מתאמנים. מני וליה (צילום: תומר זכאים) (צילום: תומר זכאים)
טוב, רואים שאתם מתאמנים. מני וליה(צילום: תומר זכאים)

 

"ההמלצה שלי לאנשים שרוצים לחפש אהבה בחדר הכושר היא לא למהר, ולקחת את הזמן כדי להכיר את הבן אדם. זו הזדמנות נדירה להכיר אנשים ברמה ידידותית, לפני שזה עובר לפסים של דייטים. וזה בהחלט יכול לרכך את חוויית הדייט הראשון שבדרך כלל נראית כמו תחקיר בטחוני לשב"כ".

 

וכשאשת מקצוע, מה את הכי ממליצה?

"תתרכזו באימון שלכם, אם משהו צריך להגיע הוא יגיע, אבל שזה לא יבוא על חשבון האימון. בעיניי, מי שמגיע לחדר כושר זה אנשים חיוביים שמנסים לשפר את עצמם, ולכן עדיף להכיר אותם מאשר בליינים במועדוני לילה שעסוקים בדברים פחות בריאים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוסף פרטי
יואל ואפרת. הבין שהיא אישה נדירה
צילום: אוסף פרטי
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים