שתף קטע נבחר

השביתה בחברת האוטובוסים סופרבוס תוארך

הוועד הודיע כי השביתה באזור הצפון תימשך עד יום שישי לפנות בוקר. התחבורה הציבורית בעפולה, מגדל העמק ובית שאן לא תופעל, שיבושים צפויים גם ביקנעם ובטבריה

ועד העובדים בחברת סופרבוס המאוגד בכוח לעובדים, ממשיך את השביתה באזור הצפון בה פתח אתמול (ד') עד 04:00 בבוקר יום שישי. בשל השביתה לא תפעל התחבורה הציבורית בעפולה, מגדל העמק ובית שאן. שיבושים צפויים גם ביקנעם ובטבריה.

 

על גב הנוסעים - עובדי סופרבוס שובתים בהפתעה

 

הנהגים טוענים לפגיעה חד צדדית בשכרם בשבועות האחרונים, בהיקף של עד כמחצית. לדברי הארון שובש, נהג בסניף עפולה ומראשי הוועד, "שכר הנהגים עלה ל-39 שקל לשעה אבל במקביל מקצצת החברה בשעות של הנהגים בצפון. אנחנו עובדים חמש, שש, ולכל היותר שבע שעות ביום. כך לא ניתן להביא פרנסה. כשהתלוננו נאמר לנו בציניות: 'טענתם שאתם עובדים יותר מדי, אז הנה תוכלו להיות עם המשפחות".

 (צילום: יובל טבול) (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

עוד טוענים הנהגים לפגיעה בהפסקות שלהם. "נהגים נוסעים למעלה מחמש שעות רצופות. דבר האסור בחוק (תקנה 168 לתקנות התעבורה) ומסכנים את עצמם את עצמם ואת הנוסעים", אמר אסף בונדי רכז ענף התחבורה הציבורית בכוח לעובדים.

 

אתמול פנתה הנהלת סופרבוס לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לצו מניעה כנגד השביתה. בית הדין ביקש מההנהלה להבהיר עד היום (ה') מדוע פנתה לבית הדין הארצי. בוועד העובדים טוענים, כי הם קוראים להידברות בין הצדדים להסדרת שעות העבודה, וכי עד כה בחרה ההנהלה להתעלם מפניה זו.

 

מסופרבוס נמסר בתגובה: "ארגון כוח לעובדים שובר את שיאי החוצפה, ובנוסף לזלזול המתמשך שלו בעובדי החברה ובציבור הנוסעים, הוא מזלזל עתה גם בבית הדין הארצי לעבודה שדן בימים אלה בסוגיה מיהו הארגון היציג בסופרבוס.

 

"בנוסף, הארגון מסית את נהגי החברה והופך אותם לקורבן נוסף במסכת ההתעללויות שלו. החברה פנתה לבית הדין הארצי לעבודה כדי לבקש את עזרתו מול ביריונות הארגון והפגיעה המתמשכת שלו בציבור הנוסעים ובעובדי החברה, באופן לא חוקי וללא כל סיבה ממשית".


פורסם לראשונה 02/03/2016 22:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים