שתף קטע נבחר

צה"ל פשט על ערוץ מסית - והוא ממשיך לשדר

הכוחות פשטו על מטה התחנה הפופולרית "פלסטין אל-יום" המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, החרימו ציוד ועצרו את המנהל - אבל ערוץ הטלוויזיה ממשיך לשדר ממשרדיו בעזה

המאבק בהסתה נמשך: הלילה (יום ו') פשטו כוחות צה"ל על מטה ערוץ "פלסטין אל-יום" באל-בירה שצמודה לרמאללה והחרימו ציוד. במקביל עצרו הכוחות בביתו שבביר זית את מנהל התחנה בגדה המערבית, פארוק עליאן. אבל למרות הפשיטה, הערוץ - המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי ונחשב לאחד מערוצי הטלוויזיה הפופולריים ביותר בקרב הפלסטינים - ממשיך לשדר ממשרדיו בעזה.

 

בפשיטה על מטה ערוץ הטלוויזיה נעצרו שני עובדים ששהו באותו זמן במקום - אחד מהם מועסק כצלם והשני כטכנאי. את השירותים הטכניים לתחנת פלסטין אל-יום מספקת חברת ההפקות הפלסטינית טרנס מדיה, חברה המספקת שירותים טכניים ביהודה ושומרון לערוצים רבים - בינלאומיים ופלסטינים כאחד. צה"ל החרים ציוד טכני השייך לחברה הזאת.

 

מאז שהחלה ההסלמה, לפני כחצי שנה, "פלסטין אל-יום" מעודד ומסית פלסטינים לבצע פיגועים ולצאת לעימותים מול כוחות הביטחון וכן מאדיר מחבלים שביצעו פיגועים נגד ישראל. ל"פלסטין אל-יום" כתבים וצלמים ביהודה ושומרון, אבל מקור השידור הוא מעזה - ולכן השידורים נמשכים. גם לתחנת הרדיו המקבילה הוצא צו סגירה.

 

משרדי "פלסטין אל-יום", אחרי הפשיטה  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
משרדי "פלסטין אל-יום", אחרי הפשיטה (צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מדובר צה"ל נמסר כי "בפעילות משותפת של צה"ל והמנהל האזרחי נתפסו משדרים וציוד טכני מתחנת השידור 'פלסטין אל-יום'. מדובר בתחנה שהיא חלק מארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ומהווה התאחדות בלתי מותרת על פי חוק. למקום הוצא צו סגירה בעקבות שידורי הסתה שהושמעו בתחנת הרדיו. בעל התחנה המתגורר בביר זית נעצר". האיש, פארוק עומר קאסם עליאת, בן 34, היה כלוא בעבר בישראל על רקע פעילותו בארגון.

 

מהשב"כ נמסר עוד כי מדובר בערוץ תקשורת הפועל על דרך של שידורי טלוויזיה, המפיץ את תכניו גם באמצעות רשת האינטרנט, בדגש על הרשתות החברתיות. "הוא שימש את הארגון להסתת האוכלוסייה, קרא לביצוע פיגועי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה. דברי הסתה שודרו בערוץ הטלוויזיה והופצו גם באינטרנט".

 

עוד מסרו כי "סגירת הערוץ ממחישה את המאמצים הרבים שנעשים כדי לסכל ולשבש פעילות הסתה לטרור, המשרתת את האינטרסים של ארגוני הטרור להרחבת מעגל הטרוריסטים המבצעים פיגועים".

 (צילום: דוברות הר חברון) (צילום: דוברות הר חברון)
(צילום: דוברות הר חברון)

מטען הושלך על מכונית ליד עתניאל (צילום: דוברות הר חברון) (צילום: דוברות הר חברון)
מטען הושלך על מכונית ליד עתניאל(צילום: דוברות הר חברון)
 

הפשיטה התקיימה חצי יממה לאחר שורת ההחלטות שקיבל הקבינט המדיני-ביטחוני, ביניהן סגירת תחנות שידור פלסטיניות שמסיתות לטרור נגד ישראלים. בנוסף החליט הקבינט להתחיל בהקדם בעבודות לסגירת הפרצות בגדר הביטחון בעוטף ירושלים ולהקים מחדש את הגדר באזור תרקומיא-מיתר, לקדם חקיקת בזק נגד מעסיקים ישירים ועקיפים, מסיעים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים, להרחיב את פעולות הפרקליטות נגד מסיתים, לשלול היתרי עבודה ומסחר ממשפחות וקרובי מחבלים ולקצר את פרק הזמן לאישור הריסת בתים בהם התגוררו מחבלים.

 

אמש עצרה המשטרה 177 שב"חים ו-26 מסיעים, מלינים ומעסיקים ברחבי הארץ. מהמשטרה נמסר כי אלו מצטרפים ל-250 עצורים משלשום וכ-30 מלינים ומעסיקים נוספים שפעלו בניגוד לחוק.  

 

במהלך ההסלמה הנוכחית צה"ל פשט על כמה תחנות שידור פלסטיניות. בתחילתה פשטו כוחות הביטחון על משרדים ואולפן של תחנת רדיו "אל-חוריה" בחברון, החרימו ציוד טכני ומשדרים של התחנה והוציאו לה צו סגירה של חצי שנה. שלושה שבועות לאחר מכן פשט צה"ל על רדיו אל-חליל (רדיו חברון) וגם במקרה זה הוחרם ציוד שידור והוצא צו סגירה.

 

מטען לעבר רכב בדרום הר חברון

רעול פנים השליך הבוקר מטען לעבר מכונית בדרום הר חברון, סמוך לעתניאל. הנהגת סיפרה: "יצאנו  מעתניאל לעבודה בגוש עציון. אחרי שלושה קילומטר עמד בחור עם מסכה שחורה. הרגשנו מייד שמשהו לא בסדר" סיפרה אפרת דהן (30) תושבת ההתנחלות. "שנייה אחרי שעברנו אותו, היה פיצוץ אדיר ליד הרכב. מייד הודענו לצבא. המשכנו לצומת חסנו (אל פואוור) ושם ירדנו מהרכב ועדכנו את החיילים. נס גדול קרה לנו".  

 

האירוע הסתיים ללא נפגעים אך נזק קל נגרם לרכב. כרגע כוחות צבא הגיעו לשם ופתחו בסריקות אחר המחבל. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
משרדי "פלסטין אל-יום", הלילה
צילום: AFP
מומלצים