שתף קטע נבחר

"נתניהו לא ממנה נשים לתפקידים בכירים"

באופוזיצה מזהירים מפני כוונת נתניהו לבטל את ועדת איתור הבכירים, וטוענים שהמצב יחמיר את מצב המינויים הקשה ממילא בקרב נשים. ח"כ מיכאלי: ״אלה המספרים היבשים, העובדות. כנראה שנתניהו חושש ששלטון הגברים בסכנה"

בעקבות הודעת רה"מ בנימין נתניהו על כוונתו לבטל את ועדת האיתור לבכירים - באופוזיציה מבקרים את הודעתו ומתריעים כי הביטול יחמיר את מצב המינויים הקשה ממילא בקרב נשים.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

בדיקה שערכה בנושא יו״ר סיעת המחנה הציוני, מרב מיכאלי, העלתה כי בכל 66 המינויים לתפקידים שמינה ראש הממשלה מאז 2009 באופן ישיר או במשרדים בהם הוא משמש שר או מינויים שהובאו לאישור הממשלה, רק 11 נשים נכנסו לרשימת המינויים. כעת, עם הכוונה לבטל את ועדות האיתור טוענת מיכאלי כי המגמה תימשך והמצב אף יחמיר. "זו לא ספקולציה או תחושת בטן״, אמרה מיכאלי. ״אלה המספרים היבשים, העובדות. ראש הממשלה לא ממנה נשים לתפקידים בכירים".

 

מיכאלי. "רה"מ לא ממנה נשים לתפקידים בכירים" (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
מיכאלי. "רה"מ לא ממנה נשים לתפקידים בכירים"(צילום: עידו ארז)

"אני חד משמעית מאמינה בכך שצריך תמיד למנות את האדם המתאים ביותר, עם הכישורים והניסיון הרלוונטיים ביותר לתפקיד", מסבירה מיכאלי. "מה שאני לא מאמינה בו הוא שכל האנשים האלה הם גברים. אני יודעת בוודאות שיש מתאימות ומצוינות ביותר שהן נשים, אבל אותן ראש הממשלה לא ממנה״.

 

מיכאלי טוענת כי יש מטרה מכוונת למנוע קידום נשים והצבתן בעמדות המפתח: ״היתכן שראש הממשלה שוביניסט? כנראה שנתניהו חושש ששלטון הגברים בסכנה, הנשים נוהרות בהמוניהן לאוניברסיטאות, למקומות העבודה ולתפקידי מפתח ולכן הוא עושה הכל כדי לעצור אותן. גם הנשים שנתניהו מינה הן כאלה שנבחרו על ידי וועדות איתור, לא על ידו. עכשיו הוא מנסה לבטל את וועדות האיתור כדי שקריטריון ההתאמה והנסיון היחידים לתפקיד יהיו ההתאמה לרצונותיו של נתניהו, ואלה לא כוללים נשים״.

 

על פי הנתונים שנאספו, מאז 2009 מונו לתפקידים גברים בשורה של תפקידי מפתח: מנכ״לי משרדים בהם משרד החוץ, משרד התקשורת, יועצים לראש הממשלה לדוברות ותקשורת, ראש מערך הסברה, ראש המועצה לאנרגיה אטומית, מנהל רשות מנהל מקרקעי ישראל, יו"ר חברת חשמל ועוד. לעומת זאת ומאז 2009 כאמור מונו רק 11 נשים לעמדות המפתח: נגידת בנק ישראל קרנית פלוג שגם מינויה התאפשר אחרי שנפסלו מינויים של מספר גברים שהיו מועמדים, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, יועצת רה״מ לענייני חקיקה, יועצת לתקשורת רוסית ועוד תפקידים בודדים בלבד.

 

תפקידן של ועדות האיתור הציבוריות הוא לאתר מועמדים לתפקידים הבכירים. בשירות הציבורי משמשת ועדת האיתור כפשרה בין שימוש במכרז לבין מינוי חופשי של ראש הממשלה או השר הממנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
נתניהו. "יש מתאימות ומצוינות ביותר שהן נשים"
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים