שתף קטע נבחר

שוברים את הבדידות עם שירה עברית

דניאל גואטה, יוצר צעיר, גילה דרך מדליקה לפתור את בעיית הבדידות של ישראלי בבושוויק: הופעות בבית. והקהל נוהר

דניאל גואטה הוא זמר, אבל גם שחקן ובגדול, נראה שקשה להתעלם מכך שהוא אמן. פאבלו פיקאסו אמר פעם שכל ילד הוא אמן, הבעיה היא איך להישאר אמן גם כשהוא גדל. במקרה של גואטה, הוא ממש לא עזב את האמנות מעולם.

 

"נולדתי בקריית גת", הוא מספר. "אהבתי את החיים שם, אבל בגיל 16 היה לי צפוף מדי ועברתי לבד למושב, ומשם ממקום למקום". בגיל 9, כשהוא מרגיש שמגיע לו סולו בלהקה של קריית גת, הוא מתאכזב כשהוא לא זוכה בתפקיד הנחשק שנינט קיבלה קצת לפניו, ומחליט לעזוב. בבית הוא נחשף בעיקר למוזיקה של אתניקס, אייל גולן והיי פייב, ועל אף הגיוון המוזיקלי, הוא משתעבד לצלילים, ואת הקסטות המקוריות משעבד כפלייבקים עליהם מקליט את עצמו שר. "תמיד רציתי לשיר, החוויה בגיל 9 הרחיקה אותי מלעשות את זה על במה אבל זה לאט לאט עבר לי".

 

כילד שחי לבד מגיל צעיר הוא נשאב לשירה והכתיבה ומרגיש ששם ייעודו. הוא מאמין כנראה חזק כל כך, עד שלפני הגיוס מחליט במעד פזיז לעלות על טיסה לקליפורניה כשפורצת שביתת התסריטאים ומשוכנע שזו ההזדמנות שלו להציע את החומרים שלו לאולפנים הגדולים.

"ביררתי איפה המשרדים של ג'יי לנו, עם חומר שעאלק חשבתי שהוא יקח וישמש בו", הוא מספר במלוא ההומור העצמי. "כשהגעתי למשרד שלו כולם בחוץ היו שם והפגינו. ראיתי הורים עם עגלות, אנשים מבוגרים שנלחמים על הזכויות שלהם, והרגשתי לא בנוח. היה לי לא נעים. התחלתי לשוחח איתם. היו שם הכותבים של 'נמלטים' ועוד סדרות בסדר גודל כזה ופתאום גם די הבנתי את מקומי. מצאתי את עצמי מבלה את הזמן איתם, מפגין לצידם".

 

"פותר בדידות, אפילו אם לזמן קצר". גואטה וגבריאלוב ()
"פותר בדידות, אפילו אם לזמן קצר". גואטה וגבריאלוב

 

האפיזודה הזו חולפת לה ומשאירה אצל גואטה בעיקר טעם לעוד. הוא חוזר לישראל, מתגייס, עובר מעיר לעיר, מדירה שכורה לאחרת, עובד בשלוש עבודות ומספר שאחרי צפייה מרובה בתכנית 'פליסיטי', הוא מכוון את עצמו ללימודי תסריטאות בניו יורק. "בבוקר עבדתי במשרד החינוך, בצהריים סעדתי קשישים ובלילה מילצרתי", הוא מתאר. כל העבודה הזו והחיסכון הגדול סייעו לו לעלות על טיסה לניו יורק ולהגשים את החלום הבא. אבל, גם כאן על אף המאמץ, הוא הגיע לא כל כך מוכן ובמפגש הראשון שלו בברוקלין קולג', כשהבין שעליו לעבור מבחן במטמטיקה, החליט לוותר ולעבור לבית ספר למשחק. "עשיתי אודישן לבית משחק של סטלה אדלר, רציתי להיות קיים, המשחק אמר לי בוא ובאתי".

 

נשמע שבלימודי המשחק מצא גואטה את מקומו, ועדיין הוא הרגיש שכאמן ישראלי בניו יורק משהו היה לו חסר. "בניתי במה בבית שלי בבושוויק, בלילות התחלתי לכתוב ולכתוב בעברית. ככל שדיברנו בבית ספר באנגלית, בלילה יצאו ממני מילים ועוד מילים בעברית. שיר רדף שיר והמליצו לי לפתוח את הבית להזמין אנשים ולשיר. להופעה הראשונה הגיעו 5 אנשים. ישראלים ויהודים. את ההופעה העשירית כבר עשיתי בישראל והגיעו 100”.

 

רוצה לשיר בעברית. גואטה ()
רוצה לשיר בעברית. גואטה

 

 

בימים אלו, כשהשירים שלו זוכים לעניין רב ביוטיוב והוא עובד על אלבום ראשון, החליט גואטה לעשות בשביל הישראלים האחרים כאן את מה שלו עשה כל כך טוב, ולהזמין אותם לערבי שירה פתוחים. "זה משהו שאני קורא לו 'פותר בדידות'. אני גר כאן בלי חברים בכלל, יש מעט מאוד ישראלים בבושוויק והעובדה שכשעשיתי הופעה חמישית כבר הצטופפו אצלי בבית 50 איש שהמשיכו להגיע ונשארו, גרמה לי להבין שזה פותר בדידות, אפילו אם לזמן קצר. פרסמתי את זה בפייסבוק והזמנתי את מי שרוצה להגיע ללופט ואנשים הגיעו".

 

ביום ראשון האחרון יצא הפרויקט של גואטה לדרך בפיילוט שהעלה עם הזמרת שירה גבריאלוב. "החלטנו שאם זה יתפוס, כל מי שירצה יעלה. ולכן, בשבועות הקרובים התכנית תתחיל לעלות על בסיס שבועי".

 

לאורך הערב, שיתקיים בימי ראשון, יוכל כל מי שירצה לעלות לשיר בעברית או באנגלית. "אין לנו נגני בית כי אין לנו כסף, אבל אני מאמין שנראה הרבה כשרון ובשפה שכולנו מכירים ומחוברים אליה. אני מקווה שזה יעורר פחות בדידות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים