שתף קטע נבחר

כוננות גרעינית בבלגיה: מאבטח במתקן רגיש נרצח

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי מאבטח באתר גרעיני באזור שרלרואה נורה בראשו בזמן שטייל עם כלבו. בימים האחרונים דווח כי מחבלי דאעש תכננו לתקוף כורים גרעיניים או להרכיב פצצה רדיואקטיבית. לשכת התובע בשרלואה מכחישה דיווחים שאישור הכניסה של המאבטח נגנב, ופוסלת אפשרות שהרקע טרוריסטי

 

 

 

יומיים לאחר מתקפת הטרור בנמל התעופה בבריסל ובתחנת מטרו בעיר שבה נרצחו 31 בני אדם, קצין ביטחון שעבד במתקן גרעין במדינה נמצא ירוי בראשו, ואישור הכניסה שלו למתקן הרגיש - נגנב. כך דיווחו הבוקר (שבת) כלי תקשורת במדינה על רקע דיווחים כי מחבלי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) תכננו גם להרכיב פצצה רדיואקטיבית.

 

אתר החדשות הבלגי DH דיווח כי התג של המאבטח הושבת מיד עם היוודע על הירצחו באזור שרלרואה ועל גניבת אישור הכניסה שלו למתקן הגרעין "טיהאנג'". הוא נורה למוות בזמן שיצא עם כלבו לטיול. דוברת מטעם המשטרה המקומית אמרה שהיא לא יכולה להגיב רשמית על הנושא שכן החקירה נמשכת. לשכת התובע בשרלואה הכחישה את הדיווחים בתקשורת שאישור הכניסה של המאבטח נגנב, ושללה אפשרות לרקע טרוריסטי.

 

תכננו לתקוף גם אתר גרעיני? המתקן שבו עבד המאבטח שנרצח (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תכננו לתקוף גם אתר גרעיני? המתקן שבו עבד המאבטח שנרצח(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

בלגיה כולה נמצאת תחת כוננות גבוהה בעקבות הפיגועים בבירה השבוע, כאשר ברקע ישנם גם דיווחים שהמחבלים ניסו להגיע לחומרים גרעיניים כדי להרכיב פצצה רדיואקטיבית או שניסו לפגע במתקן רגיש. בעקבות מתקפת הטרור הוגברה האבטחה במתקני גרעין בצרפת ובבלגיה.

 

שלשום דווח ב-DH כי מטרתם המקורית של המחבלים שהתפוצצו ביום שלישי בנמל התעופה ובמטרו הייתה אתר גרעיני, אבל שורה של מעצרים של חשודים בסביבתם הכריחה אותם לזרז את תוכניותיהם ובמקום זאת להתמקד בפיגועים בבירה בלבד.

בסוף השנה שעברה מצאו חוקרים סרטון מעקב אחר אדם המקושר לתעשיית הגרעין בבלגיה בדירה שפשוט עליה במסגרת חקירת מתקפת הטרור בפריז בנובמבר. הסרטון, שנמשך קרוב ל-12 שעות, מתעד כניסה לבית בצפון בלגיה והגעתו ויציאתו של מנהל תוכנית המחקר הגרעיני של המדינה.

 

הבוקר נמסר מנמל התעופה של בריסל כי הוא יישאר סגור גם ביום שלישי הקרוב, כלומר במשך שבוע שלם מאז הפיגוע הקשה באולם הנוסעים שבו נרצחו 14 בני אדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אתר הגרעין בשרלרואה שבו עבד המאבטח
צילום: AFP
מומלצים