שתף קטע נבחר

רוזאן בר: "ה-BDS משוגעים"

הקומיקאית רוזאן בר דיברה בוועידה למאבק בחרם של "ידיעות אחרונות" ו-ynet על גילויי האנטישמיות שנתקלה בהם ועל תנועת BDS: "אלה אנשים שיצרו רשת עולמית כדי להשמיץ יהודים עם אמירות של הנאצים". צפו בנאומה

 

"BDS הם פשיסטיים", הכריזה היום (ב') הקומיקאית רוזאן בר בוועידת "ידיעות אחרונות" ו-ynet למאבק בחרם של תנועת BDS. "הם חלק מהשמאל המזויף, לא אכפת להם מהאנשים שהשמאל האמיתי דואג להם. אלה אנשים שיצרו רשת עולמית כדי להשמיץ יהודים עם אותן אמירות שהשתמשו בהם הנאצים ובימי הביניים... כשמיליוני יהודים נחשבו למכשפות ונשרפו על המוקד כי חשבו שהם הסיבה למגיפה".

 

בר, יהודייה שכיכבה בסיטקום "רוזאן" בשנות ה-90, דיברה על גזענות וגילויי אנטישמיות שנתקלה בהם בחייה. "הרבה מאלה שהחשבתי כידידים הם גזענים שאין להם עניין בשלום בין ערבים ויהודים", אמרה. "גיליתי שמה שהחשבתי ביקורת על ישראל היתה למעשה אנטישמיות. אנחנו היהודים יכולים להיות חצופים ודעתניים, אנחנו אנשים שנלחצים בגלל כל הדברים הנוראיים שעשו לנו, אבל יהודים לא מונעים מדתות אחרות את הזכות לאמונתם. אנחנו גם מאמינים בזכות של אנשים להיות חופשיים מדת. 

 

"כילדה שאלתי למה אנטישמיות ממשיכה להתקיים, אני מאמינה שהתשובה היא שזו טקטיקה רווחית, העשירים והפריבילגים יודעים שהפרדה גזענית ואלימות ומחסור בעבודה ובבריאות מסיחים את דעתם של אנשים, ושמלחמות קדושות שנמשכות לנצח מבטיחות את המלוכה של המשפחות שלהם".

 

 

לדבריה, האנטישמיות לא נעלמה ותנועת ה-BDS מסיתה נגד ישראל ומנסה לחבל בפתרונות למצב המתוח במזרח התיכון. "הם לא רוצים שלום או תהליך משא ומתן לשלום. הם משתמשים במילה 'כיבוש' כדי לסרב לתהליך השלום ולהסית לרצח יהודים שכולם אשמים - בין אם הם ישראלים, צרפתים או ברזילאים. הם עובדים קשה כדי להשתיק את המתנגדים שלהם במקום לעסוק בדיאלוג שיביא לפתרונות שאולי יעבדו, אבל בשביל פשיסטים דיאלוג משמעו הפסד. האמת היא ששלום חייב להגיע במשא ומתן, ופשיסטים לא נושאים ונותנים.

 

"ה-BDS משוגעים, הם מסרבים לראות מה שמול פניהם - שבישראל יש מיליוני אנשים טובים שרוצים שלום, שישראל היא לא חלום אלא מציאות יציבה שלא הולכת לשום מקום. חמאס צריך לבנות הגנה לפלסטינים במקום לשלם להם כדי להתאבד ולקחת איתם יהודים.

 

"אנשים מוסריים יודעים ששלום בין ישראל ושכנותיה הוא אפשרי, עם יצירת המילים הנכונות בזמן הנכון. אמת ועובדה הם הנשק של יהודים נגד מוחקי ההיסטוריה שלנו. בואו נגיד שאנחנו פה בירושלים ביחד כהוכחה שאנחנו אכן מי שתמיד שהיינו".

 

"אישה דעתנית שאי אפשר לקנות"

לאחר נאומה של בר הגיע שלה השאלות, והקומיקאית דיברה על האהבה לישראל, על הקריירה שלה וגם על אחד מראשי המתנגדים לישראל בשנים האחרונות - המוזיקאי רוג'ר ווטרס שקורא שוב ושוב לאמנים להחרים את המדינה. "אין לו פחד אז זה הופך אותו לשקרן, מאוד נוח לו, והוא מרגיש שהוא במשימה, אז הוא שקרן", אמרה עליו. 

 

את מדברת על ישראל בלי פחד.

 

"כשאני מרגישה גאווה ושמחה על ישראל אני אומרת את זה, וכשאני כועסת על ישראל אני אומרת את זה. אני לא תוכי". 

 

את מרגישה שהקריירה שלך הושפעה מדברים שאמרת?

 

"כן, אבל אני חושבת שזה עבד לטובתי. אני לא יודעת למה אבל אני אומרת ברוך השם, זה עבד בשבילי וזה ממשיך לעבוד בשבילי, אני אישה דעתנית שאי אפשר לקנות וזה מגניב.

 

"זו הדרך הנכונה לחיות את החיים, בשבילי. כשאני מרגישה מחויבת להגיד משהו, אני אומרת. החלק הקשה הוא למצוא את הדרך הנכונה לומר זאת וזה היה מסע בשבילי. יש דרך נכונה לומר כל דבר".

 

אומרים שלישראל יש יחסי ציבור גרועים, אחת הדרכים ליצור יח"צ טוב למדינה היא להשתמש במפורסמים שידברו בשמה, אבל אנו לא רואים הרבה אנשים בהוליווד ובעולם מדברים בעד ישראל.

 

"אני חושבת שאנשים כן מפחדים. כי אם אנשי החרם צעקו עליהם והשתיקו אותם בקמפוסים וליד בתי כנסת ובכל מקום, הם מפחדים להפוך למטרה. לא כי הם פחדנים, אלא כדי להגן על עצמם ועל המשפחה. אני אספר כמה הטיול הזה היה נהדר וכמה האנשים נהדרים פה".   

 

איפה את חושבת שעובר הקו בין הפגנה לגיטימית נגד ישראל לאג'נדה אנטישמית?

 

"הקו הוא ה-BDS. אפשר לבקר מדיניות של מדינה אבל לעבוד על בידוד שלהם, בידוד כלכלי, והם עשו את זה בהצלחה באירופה, זה מסריח, אין דרך לעשות את זה ולהישאר מוסריים. פשוט אין. זו דעתי".

 

העולם הפוליטי לא זר לבר, שהתמודדה בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2012 מטעם מפלגת השלום והחופש. "תמיד צחקתי שארוץ, מאז שהיתה לי תוכנית בשנות ה-90 אמרתי שארוץ לנשיאות ארה"ב וראשות ממשלת ישראל ביחד, אבל אחר כך אנשים אמרו למה לא תעשי את זה - אז עשיתי, וזה היה מדהים. זו בעיקר היתה חוויה חיובית של צמיחה, השם שלי היה על הפתק ואנשים הצביעו לי. זה היה נהדר".

 

אמרת שחשבת לרוץ לראשות ממשלת ישראל. הרבה אנשים יתמכו בזה, במיוחד עכשיו.

 

אני בת 63 והיו לי חיים נהדרים, יש לי משפחה נהדרת, ואני לא יכולה להיות עשירה יותר. הדבר היחיד שאני רוצה לקחת ולא יכולה זה החומוס. אבל אקח את הזיכרונות של אנשים יהודים מאוחדים סביב אינטרס משותף ואת הפורים הנהדר שהיה לי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים