שתף קטע נבחר

הרצוג: "מי שינסה לפגוע בי - יקבל מכה שלא ישכח"

יו"ר האופוזיציה מאיים בנקמה לאחר הפרסום על בדיקה משטרתית נגדו. "מי שעשה זאת יקבל בעיטה פוליטית שתלמד אותו לקח", אמר ורמז לזהות האחראים: "גורמים פוליטיים משתמשים במשטרה כחלק מקמפיין בחירות כלליות או פנימיות"

 

 

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ממשיך במתקפת הנגד אחרי הפרסום אתמול (יום ד') על בדיקה משטרתית שמתנהלת נגדו ונוגעת למימון הפריימריז ב-2013. "אנחנו לא פראיירים ומבינים היטב מדוע זה קורה ומי שעשה זאת יקבל בעיטה פוליטית שתלמד אותו לקח", אמר הרצוג בנאום בכנס במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב - ורמז כי גורמים בתוך המפלגה הם שעומדים מאחורי הבדיקה הנוכחית.

 

"אני מציע לכולם לא להתרגש", אמר הרצוג בתחילת דבריו בנאומו הראשון לאחר חשיפת הבדיקה נגדו, ורמז לזהות האחראים לפתיחת אותה בדיקה. "כל פעם לפני בחירות כלליות או פנימיות יש גורמים פוליטיים שמנסים להפיל אותנו ולהפוך את המשטרה לחלק מהקמפיינים שהם מנסים לנהל על גבנו. אנחנו מכירים היטב את הדרך הזו, התמודדנו איתה בעבר ונגיב בעוצמה לכל ניסיון להפוך את המשטרה לחלק מקמפיין בחירות מכל סוג".

הרצוג בכנס בת"א (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הרצוג בכנס בת"א(צילום: מוטי קמחי)

יו"ר המחנה הציוני אמר כי הוא "לא חושש משום בדיקה ושום חקירה, ואשתף פעולה עם כל הליך. הרי ברור שזו הכפשה מופרכת שנועדה רק לנסות להרתיע אותי מהתמודדות ומהובלת המחנה הציוני ולהסיט אותי מהדרך שבה אנחנו צועדים כדי לשנות את הכיוון המסוכן שאליו נתניהו והימין הקיצוני מובילים אותנו. אבל אני אתמודד, ואני אוביל ואני אנצח, ואנחנו נדאג לכך שמי שפועל בשיטות האלו ייחשף ויצטער על הרגע שבחר בדרך הזו".

 

"לאורך השנים הוכחתי לכולם, במפלגה שלנו ובציבור, שאני לא פראייר ויודע לבעוט כשצריך", הוסיף הרצוג. "בבחירות הכלליות הבאתי מספר מנדטים שאף אחד לא חלם שאביא. אני מציע לא לטעות בחיוך שלי. מי שינסה לפגוע בי, מי שינסה לפגוע בנו, יחטוף מכה שלא ישכח".

 

פרקליט המדינה פסל עצמו מעיסוק בפרשת הרצוג

פרקליט המדינה שי ניצן פסל עצמו מליווי וקבלת החלטות בפרשת הרצוג בשל היכרות אישית עם אחד המעורבים בפרשה. בעקבות זאת, המשנה לפרקליט המדינה עמית אייסמן ילווה את טיפול פרקליטות המדינה בנושא. הרצוג הוא הפוליטיקאי הבכיר השני שנמצא כעת תחת בדיקה משטרתית, אחרי ששלשום נחשפה הסתבכותו לכאורה של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי.

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

ממשרד המשפטים נמסר אתמול כי באישור היועץ המשפטי לממשלה נפתחה בדיקה בעניינים הקשורים להתנהלותו של הרצוג בפריימריז האחרונים במפלגת העבודה.

בשלב זה לא הורה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד יו"ר האופוזיציה. לעת עתה, במשטרה מתבצע הליך של איסוף מסמכים יחד עם רשויות חוק נוספות.

 

בשנת 2000 בעת שהיה מזכיר הממשלה של אהוד ברק, נחקר הרצוג תחת אזהרה במסגרת מה שכונתה "פרשת העמותות". הוא נחשד בעבירות על חוק מימון המפלגות, בכך שגייס כסף למסע הבחירות של מפלגת "ישראל אחת" (שתחתיה רצה אז מפלגת העבודה) ב-1999 באמצעות עמותות. הרצוג שמר על זכות השתיקה. המשטרה המליצה להגיש נגדו כתב אישום, אולם היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין סגר את התיק בנימוק של חוסר בראיות מספיקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הרצוג, היום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים