שתף קטע נבחר

סיון רהב-מאיר תנחה את טקס הדלקת המשואות

העיתונאית שסירבה להנחות את חידון התנ"ך העולמי במקום אבשלום קור נענתה להצעה להנחות את הטקס לצד השחקן עמוס תמם. קודם לכן נעשתה פנייה לאיילת זורר אך היא סירבה בשל לוח זמנים צפוף

 

 

סיוון רהב-מאיר (צילום: ניב קלדרון) (צילום: ניב קלדרון)
סיוון רהב-מאיר(צילום: ניב קלדרון)
 

לאחר שסירבה להנחות את חידון התנ"ך העולמי במקומו של אבשלום קור, המנחה המיתולוגי שהודח ב-SMS – העיתונאית והמגישה סיון רהב-מאיר תקבל כבוד והערכה ממלכתיים: מרכז ההסברה שכפוף לשרת התרבות מירי רגב החליט שרהב-מאיר תנחה השנה את טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות לצדו של השחקן עמוס תמם.

 

רהב מאיר אמרה ל-ynet: "פנו אליי וזו בהחלט הצעה מחמיאה. מקווה שאכן נסגור בקרוב. לתפארת מדינת ישראל".

 

עוד נודע כי בהנחיית שרת התרבות נעשתה תחילה פנייה לשחקנית הישראלית-הבינלאומית איילת זורר עם הצעה להנחות את הטקס, אולם זורר לא יכלה להיענות לה מאחר שהיא עסוקה בצילום סרט בארצות הברית.

השרה מירי רגב (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
השרה מירי רגב(צילום: מוטי קמחי)

איילת זורר. לו"ז צפוף (צילום: גיא כושי ויריב פיין) (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
איילת זורר. לו"ז צפוף(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

במרכז ההסברה החליטו להציע את התפקיד לסיון רהב-מאיר וזו נענתה להצעה, והיא תהיה מנחת הטקס שפותח את אירועי יום העצמאות וזוכה לרייטינג גבוה מאוד בכל ערוצי השידור.

 

השרה רגב התייחסה לבחירת המנחים: "כל אחד מהם מבטא את המסר של ישראל היפה. עמוס תמם מביא סיפור הצלחה של ישראלי שגדל ברמלה, ומשם צמח והפך להיות אחד השחקנים המוכשרים בישראל. כשרת התרבות, אני סבורה כי תרבות היא מנוע לשינוי חברתי ואני רואה בעמוס השתקפות של רעיון זה. באשר לרהב-מאיר, היא מייצגת רבדים מרתקים בחברה הישראלית, שילוב של נשיות חזקה ועצמאית וגם אשת תקשורת מקצועית ורהוטה, הפועלת למען קירוב לבבות וגשר בין דתיים, חרדים וחילונים".

 

סאגת הנחיית חידון התנ"ך החלה לפני כמה שבועות – עת נבחרה בתחילה רהב-מאיר להנחות אותו, לאחר שהפקת החידון, באחריות משרד החינוך, פנתה במכרז לשלושה מנחים. גורמים במשרד הסבירו כי הצעתה הייתה טובה וזולה מזו של קור, ולכן היא זכתה. ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי את ההודעה על ההחלפה קיבל קור בהודעת סמס, ורהב-מאיר הבהירה במכתבה להנהלת החידון שלא ידעה כי התחרתה מולו. לפיכך הודיעה שתוותר על התפקיד בשל האופן שבו נעשתה הבחירה. "הדרך שבה הופסקה עבודתו של ד"ר אבשלום קור כמנחה החידון וגם עצם המסר בהחלפתו של מגיש שהפך למותג של ממש, מטרידים אותי", כתבה במכתב.

 

"אני מודה לכם על הבחירה בי להנחיית החידון ביום העצמאות הקרוב, אבל במחשבה שנייה, נראה שלא אוכל להיענות לה באופן הזה. כנראה לא חשבתי על כך מספיק מראש, אבל גם הדרך וגם המסר מטרידים אותי כבר כמה ימים", כתבה במכתב, שהועבר גם לשר החינוך נפתלי בנט ופורסם בחשבונות הטוויטר והפייסבוק של העיתונאית.

 

רהב-מאיר הוסיפה כי היא מניחה "שהדברים נעשו בשגגה ולא בזדון", קראה להנהלת החידון לבחור במנחה אחר, ואף הציעה להנחות את החידון במשותף עם קור. "אישית, אשמח להמשיך לצפות בחידון בהגשת אבשלום, ואשמח עוד יותר לאפשרות אחרת שעליה חשבתי: הגשה זוגית של שנינו, שבה כל אחד יתרום את חלקו. אם אבשלום יסכים, זה נראה לי פורמט מנצח (תשאלו אותו איך אומרים פורמט בעברית)". 

 

בהכנת הידיעה השתתף רן בוקר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ענת מוסברג
סיון רהב-מאיר
צילום: ענת מוסברג
מומלצים