שתף קטע נבחר

עונשים כבדים לראשי "הסניף הדרומי" של אברג'יל

קץ לארגון הפשיעה האילתי של בכיר העבריינים בישראל: חברי הארגון שהורשעו בין היתר בניסיונות רצח, סחיטה באיומים והלבנת הון, נשלחו למאסרים שנעים בין שנתיים ל-26 שנה. הפרקליטות: "הועבר מסר ברור"

עוד מכה כבדה לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל : בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ב') עונשים כבדים על חברים ב"סניף הדרומי" בארגון הפשע של העבריין יצחק אברג'יל. על אילן בן-שטרית, שעמד בראש ארגון הפשיעה באילת, נגזרו 26 שנות מאסר. יניב מלול ואורן אלמקייס, שניהלו ביחד עם בן-שטרית את הארגון בדרום, נשלחו ל-17 ו-12 שנות מאסר (בהתאמה).

 

ארבעה חברים נוספים בארגון נשלחו אף הם לעונשי מאסר קלים יותר. במקביל הושתו על הנאשמים קנסות גבוהים בסך כולל של כשני מיליון שקלים. הם גם חויבו לפצות את המתלוננים, שנפלו קורבן לסחיטה מתמשכת על ידי הארגון ומנהליו, בסך של מאות אלפי שקלים.

אברג'יל. "הסניף הדרומי" נסגר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אברג'יל. "הסניף הדרומי" נסגר(צילום: מוטי קמחי)

שבעת חברי הארגון שנשלחו למאסר, הורשעו בספטמבר האחרון, כל אחד לפי חלקו בשורה של עבירות חמורות ובכללן ניסיונות רצח, ניהול ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת נשק, שיבוש הליכי משפט, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועוד. בן-שטרית כבר שוהה במעצר מאז 2012, והוא מואשם גם בפרשה 512, בניסיון לייבא 50 אלף כדורי אקסטזי מבלגיה לישראל בסכום של 2.5 מיליון שקלים.

 

בגזר הדין של השופטים נתן זלצ'ובר, יעל רז-לוי ושלמה פרידלנדר צוינו דבריו של עד המדינה, שהשתייך לארגון בעבר והפליל את חבריו: "אילן בן-שטרית הוא הראש של אילת, דרכו עובר כל הפשע באילת, כל הפשע הרציני, ואף אחד לא יכול להעז להתעסק איתו באילת או במקומות אחרים". בן-שטרית הורשע בניסיונות לרצוח את העבריינים דיאב אבו-עראר ושלומי מלכה, אך זוכה מסעיף של ניסיון לרצח של השוטר שי וקסמן ב-2010.

 

יניב מלול שימש מנהל בכיר בארגון, בדגש על התחום הכספי, כשניהל את עסק המרת הכספים ועסק במתן הלוואות בריבית גבוהה מאוד. כמו כן, הוא היה מעורב באופן משמעותי בניהול מקומות הימורים, והכספים שנצברו מביצוע העבירות הולבנו ולא דווחו לרשויות המס. הוא גם היה מעורב בביצוע מעשים בריוניים ואלימים, כגון סחיטה באיומים בקשר להלוואות והימורים.

 

אלמקייס היה צמוד לבן-שטרית בכל הנוגע לנושאים הכספיים ולתפעול "המנוע הכלכלי" של הארגון. הוא אף הורשע בסיוע לניסיון רצח, כשנקרא לדגל על ידי בן-שטרית על מנת לחסל את אבו עראר.

 

אחד המורשעים נמלט מהארץ 

פרט אליהם, בית המשפט הרשיע את מאור מהגר, ליאור ואוראל בלטי בניסיון לרצח. יניב זינו הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה באיומים. על ליאור בלטי נגזרו 10 שנות מאסר, על מהגר ואוריאל בלטי תשע שנים, ועל יניב זינו שנתיים ושלושה חודשים. אחד מהמורשעים, חן בן-שטרית, ברח מהארץ אחרי הרשעתו ולכן דינו לא נגזר היום.

 

סנגורו של אורן אלמקייס, עו"ד רפי ליטן, אמר ל-ynet: "הכרעת הדין בהחלט לא מקובלת עלינו, ואנחנו מתכוונים לערער עליה. יחד עם זאת העונש ביחס להרשעה, בכל הנוגע לאלמקייס, הוא כזה שאפשר לחיות איתו. אין לי שום ספק שבית המשפט העליון יתערב בהכרעת הדין ובטח בגזר הדין ויחזיר את המצב לאופן הראוי והנכון. היו שלוש שנים

וחצי של הליך משפטי שבו נתקלנו בסוגים שונים של עוולות, שהיו שותפים להן הרבה מאוד אנשים, ואנחנו מקווים שבית המשפט העליון יתערב בהן".

 

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והשית עונשי מאסר משמעותיים על הנאשמים, שהורשעו בעבירות חמורות במסגרת ארגון פשיעה שפעל באילת במשך כחמש שנים. מדובר בתיק מורכב, שנחקר על ידי היאחב"ל ויחידת יהלום של רשות המסים, התנהל במשך שלוש שנים ובמסגרתו העידו מאות עדים מטעם התביעה וההגנה. חשיפת הארגון התאפשרה בזכות הפעלת עד המדינה, שהשתייך בעבר לארגון, החליט לעזוב את עולם הפשע ולסייע למערכת אכיפת החוק בלחימה בארגוני פשיעה, ובית המשפט נתן אמון בעדותו".

 

עוד אמרו בפרקליטות כי "בית המשפט העביר מסר ברור כי כאשר מדובר בעבירות, שמבוצעות במסגרת ארגון פשיעה ובפרט בעבירות אלימות, לרבות עבירות שעניינן חיסול חשבונות בין עבריינים וכאשר חברי הארגון לא נרתעו מכך שכתוצאה ממעשיהם עלולים להיפגע גם עוברי אורח תמימים, להרתעה יש סיכוי רק אם ישודר מסר חד-משמעי באמצעות ענישה מחמירה ומרתיעה".

 

את התיק ניהלו עורכות הדין שרית שמש ויעל לויה-פינק מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), בהנחייתם של פרקליט המחוז הקודם עו"ד מומי למברגר ופרקליט המחוז הנוכחי עו"ד אלון אלטמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים