שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: בכיר בחברה של ענבל אור נחקר במשטרה

ל-ynet נודע כי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב זימן לחקירה בכירים בחברה של יזמית הנדל"ן ואחד מהם כבר נחקר. בין היתר נחקרות תלונות מלקוחות שקנו דירות שכבר נמכרו לאדם אחר. מחר בבוקר: ההכרעה המשפטית אם החברות של ענבל אור יפורקו

 

 

 

זמן קצר לאחר חשיפת ynet בנוגע לחקירה שמתנהלת במשטרה נגד ענבל אור, זומנו אחר הצהריים (יום ב') בכירים בחברה לחקירה במפלג ההונאה של מחוז תל אביב. אחד מהם נכנס לחקירה. בידי המשטרה כמה תלונות של לקוחות שסיפרו על דירות שנמכרו להם לאחר שהיו כבר מכורות. כעת ינסו במשטרה לשמוע את הגרסה של אותם מנהלים בחברה. נראה כי מדובר בסנונית הראשונה וכי בקרוב תעמיק החקירה.

 

פרשת ענבל אור - כל הכתבות:

 

במשטרה מבצעים את הבדיקה במקביל לחקירת רשות המסים שמתמקדת בהעלמות מסים. על פי המידע שהגיע לידי ynet, החוקרים מנסים לבסס חשד לעבירות מרמה על ידי אור ואנשיה. בין היתר, הגיעו למשטרה גורמים שביצעו עסקים עם החברה ומסרו מידע על התנהלותה הבעייתית לכאורה של אור. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, יכריע מחר בבוקר על גורל החברות שבשליטתה של אור ויקבע אם להמשיך את הקפאת ההליכים כפי שביקשה או יורה על פירוקן כפי שדורש הנאמן שמונה על ידי בית המשפט, עו"ד איתן ארז.

 

ענבל אור בבית המשפט  ( צילום מוטי קמחי ) ( צילום מוטי קמחי )
ענבל אור בבית המשפט ( צילום מוטי קמחי )

 

מענבל אור נמסר בתגובה לפרסום על אודות החקירה: "לא ידוע על כל פתיחת חקירה מלבד הפרסומים בתקשורת, וטרם זומנתי לכל חקירה בנושא. במשך כל שנות פעילותי, פעלתי ללא דופי ובצורה חוקית".

 

עו"ד עופר אלמוג, סניגורו של הבכיר בחברה שנחקר, אמר כי "החשוד מכחיש את החשד של קבלת דבר במרמה ומכחיש בתוקף את החשד של מכירת יחידת מגורים למספר אנשים במקביל. המדובר ביחידה שנמכרה בשנית לאחר שהרוכש הראשון ביטל את העסקה. הנני סבור כי לאחר בדיקה הדברים יתבהרו ויתברר כי מרשי פעל ללא כל דופי".

 

אור בחקירתה ברשות המסים (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
אור בחקירתה ברשות המסים(צילום: עמית שאבי)
 

 

בימים האחרונים הגיש לבית המשפט הנאמן להקפאת ההליכים, עו"ד ארז, דו"ח חריף ובסופו המסקנה כי אין מקום להבריא את החברות ויש לפרקן. הנאמן מציע להעביר את המשך הפרויקטים לדיירים או בעלי הקרקע בסיוע מפרק זמני.

 

אתמול, לאחר המכתב האישי ששלחה ענבל אור בתום דיון על הבקשה להקפאת הליכים נגד החברות שבבעלותה, האריך שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, את צו הקפאת ההליכים לחברות עד להחלטה אחרת. "עיינתי", כתב השופט בהחלטתו, "ומתבקשת עמדת הנאמן שתוגש תוך 24 שעות". ההחלטה כוללת הן הקפאת הליכים לחברות והן לענבל אור עצמה.

 

עו"ד עופר אלמוג (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד עופר אלמוג(צילום: מוטי קמחי)

 

"שיטת הפירמידה של אור"

ב"כלכליסט" דווח אתמול כי עו"ד עמית פינס, המייצג את בנק מזרחי טפחות, אמר כי "שיטת המימון של עסקיה של ענבל אור היא שיטת פירמידה קלאסית". הוא דיבר בדיון שהתקיים אתמול בבקשות הפירוק של קבוצת החברות שבשליטת ענבל אור. לדבריו, אור מכרה יותר דירות מאשר התאפשר לה לבנות ו"כל רואי החשבון מסכימים שזו שיטת הפעולה. בשיטת פעולה כזו לא יכולה להיות הבראה, זה פשוט בלתי אפשרי".

 

פינס המשיך ואמר כי בנק מזרחי טפחות מסרב לממן את הליכי ההקפאה "אין תכלת להקפאה וזו גם עזות מצח לבקש מהבנק לממן את ההרפתקה החדשה הזאת".

 

כפי שדווח בהמשך ב"כלכליסט", בא כוחה של אור, עו"ד ראובן בילט, הסביר לבית המשפט כי השיטה הזו אפיינה את עסקיה של אור במשך 11 השנים האחרונות וכך היא בנתה 1,500 דירות. "אנשים נרשמים ומפקידים 100 אלף שקלים שלא צריכים להיות בחשבון סגור. מצפים שיהיו בבניין 30 דירות, אם בסוף מאשרים 25 דירות, אז החברה מחזירה את הכספים של מי שנרשם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים