שתף קטע נבחר

הפלסטינים פונים לאו"ם: גנו את המתנחלים

בימים האחרונים הופצו לחברות מועצות הביטחון טיוטה פלסטינית, הקוראת לעצירת הבנייה בהתנחלויות. נתניהו: "אבו מאזן נוקט בצעד שירחיק את המו"מ". השאלה הגדולה - האם אובמה יטיל וטו?

הפלסטינים שוב פונים לאו"ם: הפלסטינים הפיצו בימים האחרונים לחברות מועצת הביטחון של האו"ם טיוטה ראשונה של הצעת החלטה המגנה את הבנייה בהתנחלויות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים, קוראת לעצירתה ומגנה את אלימות המתנחלים. בתגובה אמר אמש (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אבו מאזן נוקט בצעד שירחיק את המשא ומתן".

 

הפלסטינים מבקשים להעמיד את ממשל אובמה במבחן כדי לראות אם יטיל וטו על ההחלטה שדומה בניסוחים שלה להחלטה שהוגשה על ידם למועצת הביטחון בשנת 2011 ונפלה רק בזכות וטו של ממשל אובמה. הפלסטינים בחרו בנוסח מתון יחסית ללא התייחסות להכרה במדינה פלסטינית או בדרישה להגנה בינלאומית - כדי להקשות על האמריקנים להטיל וטו שכן באחרונה גם וושינגטון החריפה את ההתבטאויות שלה נגד הבנייה בהתנחלויות.

 

עם זאת, גורם מדיני פלסטיני ציין כי ההחלטה הסופית אם להעלות את ההצעה להחלטה במועצת הביטחון טרם התקבלה, אולם הוא העריך כי נכון לעכשיו הסיכוי לכך גבוה. אבו מאזן צפוי להגיע לניו יורק ללא קשר להצעת ההחלטה בביקור שתוכנן זמן רב מראש בעוד שבועיים, וישהה בעיר שלושה ימים, לצורך חתימה על אמנה שקשורה לשינויי האקלים.

"הדרך היחידה לקדם את השלום היא באמצעות מו"מ ישיר". נתניהו (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
"הדרך היחידה לקדם את השלום היא באמצעות מו"מ ישיר". נתניהו(צילום: אוהד צויגנברג)

לפי הגורם הפלסטיני, הנטייה ברשות היא שאבו מאזן ינצל את ביקורו בניו יורק כדי להעלות את הצעת ההחלטה להצבעה במועצת הביטחון בזמן שהוא נמצא בעיר וכך הוא יוכל להיות נוכח בהצבעה - אם זו אכן תתקיים. גורמים מדיניים אמרו כי הפלסטינים חיפשו דרכים להביך את ישראל וקפצו על ההזדמנות של ביקור אבו מאזן באו"ם. גם לדבריהם מדובר בשלב הזה בטיוטות בלבד ודברים עוד יכולים להשתנות.

 

במשלחת ישראל באו"ם לא היו מודעים לכך שהפלסטינים מפיצים את הטיוטה, אך זיהו בימים האחרונים פעלתנות יתר של הפלסטינים והתריעו על כך בפני משרד החוץ ולשכת ראש הממשלה. הלשכה עצמה פרסמה תגובה חריפה להצגת הטיוטה: "אבו מאזן ‏נוקט בצעד שירחיק את המו"מ. הדרך היחידה לקדם את השלום היא באמצעות משא ומתן ישיר ומזה אבו מאזן מתחמק. הפלסטינים מחנכים את ילדיהם יום יום שההתנחלויות הן תל אביב, חיפה ועכו".

 

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר: "הפלסטינים צריכים להבין שאין קיצורי דרך. הדרך היחידה לקדם את המשא ומתן מתחילה בגינוי הטרור והפסקת ההסתה, ומסתיימת במשא ומתן ישיר בין הצדדים. הפלסטינים ממשיכים לנסות לתעתע בקהילה הבינלאומית על ידי קידום יוזמות אשר לא תורמות לאף אחד מהצדדים".


פורסם לראשונה 07/04/2016 23:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים