שתף קטע נבחר

זהבי: "זה הרגע הכי גדול שלי במכבי ת"א"

כובש שער הניצחון של הצהובים על בית"ר ירושלים התקשה להירגע אחרי שבירת שיאו של ניסים אלמליח והעלייה למקום הראשון: "אף אחד לא האמין שזה יקרה, בעוד כמה שנים אני אדע להעריך את הרגע". המועדון הוציא חולצה מיוחדת לכבוד ההישג

"קשה לעכל את זה תוך כדי, אבל אני מאמין שבעוד כמה שנים אני אסתכל אחורה ואעריך את הרגע הזה. אז אני גם אבין מה עשיתי. כרגע אני רוצה עוד ועוד, כדי שכשאפרוש אגיד שעשיתי את מה שעשיתי. שיאים קיימים כדי שישברו אותם. אף אחד לא האמין שהשיא הספציפי הזה יישבר, אבל הצלחתי, בעזרת החברים, לגרום לזה לקרות". בדקות שאחרי ה-2:3 הדרמטי על בית"ר ירושלים וניפוץ שיאו העתיק של ניסים אלמליח, ערן זהבי התפנה לסכם את הניצחון – ואת ההישג הפרטי שלו.

 

עוד על השיא של זהבי ב-ynet ספורט:

 

היה זה שער הניצחון הרביעי של זהבי העונה, שכבש רק שישה מתוך 31 השערים שלו בפנדלים. שחקני מכבי חגגו בסיום את העלייה למקום הראשון ואת שבירת השיא של זהבי ובשעות הלילה יצאו לבילוי משותף. "שברתי שיא שהביא שלוש נקודות מאוד חשובות לקבוצה, כך שזה אחד הרגעים המרגשים שלי במכבי. אני רוצה להודות לקבוצה ולשחקנים שלידי. זה היה ניצחון של אופי", סיפר הקפטן.

 

גם פיטר בוס פירגן לזהבי ואף הצהיר כי הוא יכול היה לשחק בנבחרת ההולנדית: "זה רגע מיוחד כשאתה עולה לראש טבלת הכובשים, ולערן הוא מגיע. הוא היה מעט חסר מזל כי כבר במחצית הוא יכול היה לעשות את זה. דיברנו על כך גם באימונים כשהוא החמיץ מעט, ואני שמח שהוא עשה את זה. אני בטוח שאם הוא היה בעל אזרחות הולנדית, הוא היה בנבחרת". בתקשורת ההולנדית התלהבו מהציטוט המדובר של בוס והבליטו אותו.

 

זה היה משחק בו זהבי פגע פעמיים בקורה, פעם אחת במשקוף והגיע להזדמנויות רבות ובסיום הוא גם התייחס לכך: "זה היה אחד המשחקים הטובים של קבוצה ישראלית העונה. הגענו לכל כך הרבה מצבים, אני אישית החמצתי מצבים שאם הייתי טיפה יותר מרוכז ורגוע הייתי מסיים אותם עם ארבעה שערים אפילו. זה היה משחק כדורגל מדהים. התעלינו על בית"ר בכל פרמטר. זה ניצחון שייתן לנו פוש אדיר לקראת סוף הדרך ואני מקווה שנשמור עליו".

 

על המשך העונה אמר זהבי: "בשבת באר שבע משחקת נגד סכנין והם די פייבוריטים, כך שאני מאמין שהפינג פונג הזה עוד יימשך. אנחנו צריכים להמשיך לשמור על החוזק המנטלי שלנו. היה פה לחץ אדיר שדומה למשחק דרבי הגדול".

 

"החלומות נבנו משנה לשנה ובטח בשנים האחרונות", המשיך זהבי. "אם אגיד שלא הייתי בלחץ לשבור את השיא, אשקר. אבל השעון תיקתק ובשלב מסוים כבר לא חשבתי על השיא, אלא רק על הניצחון ועל המקום הראשון. מבחינה אישית זה הרגע הכי גדול שלי במכבי, אבל אם לא נזכה באליפות, התואר הזה לא יהיה שווה הרבה מבחינתי".

 

על מקומו בהיסטוריה של המועדון: "לא רוצה להשכיח שום שחקן גדול מהעבר של מכבי. לכל אחד מגיע הכבוד שלו בתקופה בה הוא שיחק. לכולם יש מקום בהיסטוריה של מכבי. שמח להיכנס לרשימה של אבי נמני, גיורא שפיגל ואחרים. מגיע לכולם את הכל על מה שהם עשו".

 

למשפחת אלמליח העביר זהבי מסר מיוחד: "אני מודה להם, ולו על זה שניסים ז"ל הציב רף כל כך גבוה וגרם לי להזיע כל כך הרבה כדי לעבור אותו. עכשיו יש לי אתגר הרבה יותר גדול כי השחקנים הגדולים באמת רוצים כל הזמן לשבור את השיאים של עצמם".

 

 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

זהבי סבור כי רבים רוצים שדווקא באר-שבע תיקח העונה את התואר: "זה לגיטימי. כולם אוהבים את הסינדרלות וזה נורמלי שלא רוצים שקבוצה אחת תשלוט לבד בכדורגל. אבל לדעתי אתם שכחתם קצת לכבד אותנו, שכחתם את מה שעשינו העונה עם ליגת האלופות והמוקדמות בקיץ. כל הכבוד לבאר שבע על מה שהם עושים העונה, אבל לא נפלנו מהם בשום שלב למרות ששיחקנו כפול משחקים מכל קבוצה אחרת. שחקנים מאוד התחברו גם לפיטר בוס ומאוד אוהבים כרגע את צורת המשחק שלו".

 

בוס הודה בסיום כי כבר חשב שהמשחק יסתיים בתיקו: "הבקענו שער כשכבר חשבתי שלא נעשה את זה. אני מאוד שמח על התוצאה בסיום. למדתי בכדורגל שקשה להבקיע בלי מצבים, אבל אנחנו יצרנו המון, גם בסיום. אם לא ניצור מצבים אני אחשוב שאנחנו לא עושים משהו טוב ואדאג. היינו מעט חסרי מזל, אבל אני בטוח מאוד ביכולת של הקבוצה. לדור מיכה היה משחק מדהים, בן חיים היה בלתי ניתן לעצירה וכך גם אלברמן ושחקני ההגנה. אני מסכים שמיכה הראה שהוא לא רק שחקן טוב, אלא ווינר".

 

"הפינג פונג עם באר שבע יימשך" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"הפינג פונג עם באר שבע יימשך"(צילום: אורן אהרוני)

 

לראשונה מזה כמעט ארבעה חודשים עלתה מכבי למקום הראשון, על חשבונה של באר-שבע – שבילתה בו ב-14 המחזורים האחרונים. "נעבוד קשה כדי להישאר במקום הראשון עד הסוף, כי זה מה שחשוב", אמר בוס. "התקשורת כבר אמרה שבאר שבע אלופה. זה הכדורגל, יש תקופות טובות ויש רעות. קשה להוביל במשך הרבה זמן את הטבלה והם עשו עבודה יפה. אני מניח שהם קצת מתוסכלים מכך שהם לא מובילים את הטבלה עכשיו. כבר חודשיים שאנחנו משחקים טוב יותר. חתמתי לשנה וחצי, טוב לי פה, אני אוהב את המדינה, העיר והמועדון. אני אדם מאושר כאן".

 

בזמן שחלף מאז סיום המשחק נמכרו כבר 250 חולצות מיוחדות שהוציא המועדון לכבוד ההישג. על החולצה מוטבע כיתוב מיוחד לרגל ההישג והיא נמכרת באתר של המועדון.

 

החולצה המיוחדת של ערן זהבי (צילום: מכבי תל אביב) (צילום: מכבי תל אביב)
החולצה המיוחדת של ערן זהבי(צילום: מכבי תל אביב)

 

דור מיכה אמר באימון שהתקיים הבוקר: "זה היה מחדל אם לא היינו מנצחים. שיחקנו כל כך טוב והגענו לכל כך הרבה הזדמנויות ובאמת שההתפרצות של כולנו הייתה מטורפת עם החזרה שלנו למקום הראשון, שמגיע לנו. זה מסוג הימים האלו שאתה מתחיל לחשוב ששום דבר לא הולך, אבל ברוך השם שיש לנו את ערן. בניגוד לשני המשחקים הקודמים מולם שיחקנו הרבה יותר טוב מהם. אף אחד לא היה מופתע אם התוצאה הייתה 0:4 או 0:5, אבל סבלנו מקצת חוסר מזל".

 

על המחמאות שקיבל מבוס: "שמחתי לשמוע מה שבוס אמר. אני מקבל ממנו הרבה ביטחון וקרדיט ואני אשתדל לתת מה שאני יכול בכל משחק. כל מאמן רואה דברים אחרת ומחזיק משחקנים אחרים. גם עם המאמן הקודם התחברתי בסוף. בוס רואה מה אני יכול לתרום לקבוצה".

 

 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

 

על שיתוף הפעולה שלו ושל זהבי: "בשבועות האחרונים לא בישלתי לערן אז הוא היה עצבני קצת. אני שמח שאתמול חזרתי לבשל לו. תמיד יש לנו את התחושה שערן יופיע במשחקים האלו. כשיש שחקן כזה לידך הרבה יותר קל למסור לו".

 

על היכולת בפלייאוף העליון בשנים האחרונות: "הקבוצה הזו במאני טיים מוציאה מעצמה יותר. כל שנה בפלייאוף אנחנו מעלים את הרמה שלנו וגם השנה זה כך, נמשיך עם זה עד הסוף".

 

על השגת המקום הראשון: "אנחנו בצדק שם ובתקופה טובה, אבל שום דבר עוד לא גמור. אחרי הדרבי אמרנו בינינו לבין עצמנו שאנחנו צריכים לנצח עד סוף העונה. למעט התיקו בב"ש, אנחנו עומדים בציפיות. נעשה הכל כדי שהאליפות והגביע באמת יהיו שלנו העונה. במאני טיים, הקבוצה הזו מוציאה מעצמה יותר. כל שנה בפלייאוף אנחנו מעלים את הרמה שלנו".

.

דור מיכה עם ערן זהבי. "כל שנה אנחנו מעלים את הרמה בפלייאוף" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
דור מיכה עם ערן זהבי. "כל שנה אנחנו מעלים את הרמה בפלייאוף"(צילום: עוז מועלם)

 

"ההתאחדות צריכה לחשוב על המנוחה של השחקנים"

זהבי גם התייחס לראשונה לחשיפת ynet ספורט ו"ידיעות אחרונות" על דרישת המועדון שלא לשלוח שחקנים למסע הנבחרת הקרוב בארה"ב: "בשום מצב אני לא אבקש לא לנסוע עם הנבחרת. אבל במצבים כמו העונה, שהמשחק הוא לא הכי משמעותי עבורנו והוא מתקיים כדי לייצר הכנסה להתאחדות, אז יש מקום לדון בבקשה של מכבי. אם יחליטו בסוף שניסע, אז ניסע ונעשה את הכי טוב עבור הנבחרת. אבל אני חושב שההתאחדות צריכה גם לחשוב על המנוחה של השחקנים כי בסופו של דבר הצלחה שלנו עם מכבי בקיץ במסגרת הקבוצות היא הצלחה של כל הכדורגל.

 

לנו יש מוקדמות בקיץ ואולי יהיו לנו עשרה ימים לנוח וזה לא אידיאלי לכולם. כילד תמיד חלמתי לשחק בנבחרת וזה כבוד גדול להיות חלק מהנבחרת. אני חושב שהדברים האלה צריכים להיות בין הקבוצות להתאחדות ולא צריך להפוך את זה למלחמה בין מכבי להתאחדות. זו צריכה להיות החלטה משותפת של כל הצדדים כדי לעשות הכי טוב עבור הכדורגל הישראלי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ערן זהבי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים