שתף קטע נבחר

ת"א: בן 37 טיפל במכשור אלקטרוני, התחשמל ועבר דום לב

תושב המרכז התחשמל הבוקר ועבר פרפור חדרים. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה שכללו הנשמה ומכת חשמל. לבו חזר לפעום והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ

צעיר תושב המרכז עבר הבוקר דום לב לאחר שהתחשמל כשטיפל במכשור אלקטרוני. הוא עבר החייאה שכללה מכות חשמל והנשמה והועבר ליחידה לטיפול נמרץ. האירוע התרחש סמוך לשעות הצהריים: בן 37 טיפל במכשיר חשמלי, והתחשמל בעצמו. הוא התמוטט ואיבד את הכרתו. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום החל לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות. כאשר הוא חובר למכשיר ניטור הלב, התגלתה הפרעת קצב מסוג פרפור חדרים.

 

הוא עבר הנשמה מתקדמת וקיבל מכת חשמל, לאחריה חזר לבו לפעום. תוך כדי המשך פעולות ההנשמה, הוא הועבר בניידת טיפול נמרץ לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב.

 

עוד על התחשמלות:

התחשמלות: למה זה מסוכן ומהו הטיפול הנכון

מצילים חיים: המדריך השלם והמעודכן לעזרה ראשונה

טכנאי התחשמל; האישון שלו הפך לכוכב

 

מצב מסכן חיים

התחשמלות הינה מצב מסכן חיים העלול לגרום למוות. מרבית מקרי ההתחשמלות יכולים להימנע בקלות רבה על ידי השגחה פשוטה. הגורמים להתחשמלות יכולים להיות מגוונים, החל ממכת ברק וכלה בהתחשמלות מזרם החשמל בבית.

 

זרם חשמל החודר לגוף האדם עלול לגרום פגיעות רבות שאת חלקן אפילו לא נראה בעין בלתי מזוינת. החשמל יעשה את המסלול הקצר ביותר אך עם זאת ההרסני ביותר שיכול לעבור עד ליציאתו מהגוף, תוך יצירת כוויות חשמל בכניסת הזרם הנראות כ"חור חרוך" בנקודות המגע עם הזרם החשמלי (בדרך כלל ביד הנפגע) עד לכוויה דומה בכף רגלו של הנפגע באזור היציאה של הזרם מן הגוף.

 

בין הנזקים שיתכנו במקרי התחשמלות ישנם שברים מפושטים וכוויות ועד להפרעות קשות בקצב הלב, נזק מוחי קשה, ונזק לאיברים אחרים כמו הכליות.

 

כיצד יש לטפל באדם שהתחשמל?

1. תחילה יש להקפיד הקפדה יתרה על נושא הבטיחות האישית: נתקו את זרם החשמל הכללי במידת האפשר, הרחיקו הנפגע מזרם החשמל על ידי שימוש במקל או בחפץ מבודד אחר שאיננו מתכתי (למניעת התחשמלות שלכם המטפלים).

 

2. הזעיקו עזרת מד"א בטלפון 101 והקפידו למסור הפרטים בבירור בטלפון - כתובת ושם.

 

3. במידה והנפגע מחוסר הכרה התחילו בהחייאה.




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
לאחר הנשמה ומכת חשמל, ליבו חזר לפעום
צילום: ירון ברנר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים