שתף קטע נבחר

עצבן את הצרפתים: ליצמן סירב ללחוץ יד לשרת הבריאות

השבועון הצרפתי L'Express דיווח ששר הבריאות סירב ללחוץ את היד לעמיתתו הצרפתייה מריסול טוריין בעת ביקורה בישראל ב-31 במרס. עוד דווח כי שבוע לאחר מכן ביקר ליצמן באסיפה הלאומית בפריז ולא הסיר את המגבעת מראשו - בניגוד לחוק. תגובת השר: "עניין לחיצת היד כלל לא עלה בשיחה עם השרה ולא אחריה. בעולם מקבלים בהבנה את אורח החיים שלי"

"פגישת עבודה טובה". ליצמן ועמיתתו הצרפתייה טוריין (צילום: מוטי קמחי, רויטרס) (צילום: מוטי קמחי, רויטרס)
"פגישת עבודה טובה". ליצמן ועמיתתו הצרפתייה טוריין(צילום: מוטי קמחי, רויטרס)

 

סערה בצרפת : השבועון הצרפתי L'Express פרסם אתמול (יום ג') ששר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, סירב ללחוץ את ידה של עמיתתו הצרפתייה מריסול טוריין בעת ביקורה בישראל. לפי העיתון, התקרית אירעה ב-31 במרס בעת פגישת עבודה של השניים, אולם שרת הבריאות הצרפתייה לא הופתעה ממנה משום שעודכנה מראש על ידי שירותי הפרוטוקול הצרפתיים כי ליצמן לא ילחץ את ידה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של ynet

 

סיפור לחיצת היד מעורר סערה בצרפת על רקע העובדה שבמדינה מקפידים מאוד על הפרדה בין דת למדינה. עם זאת, בקהילה היהודית בצרפת הסבירו שליצמן לא התכוון לפגוע בשרה. בעיתון הקהילה בצרפת Joods Actueel דווח כי התנהגותו של ליצמן בסך הכול "שיקפה תפיסה מסוימת לגבי יחסים בין המינים ששומרת באדיקות על הפרדה פיזית בין גבר לבין אישה מחוץ לנישואים".

 

בצרפת חל איסור על לבישת כיסוי ראש דתי במקומות ציבוריים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בצרפת חל איסור על לבישת כיסוי ראש דתי במקומות ציבוריים(צילום: AFP)

באתר החדשות הצרפתי "20 דקות" הזכירו שאין זו הפעם הראשונה שליצמן לא לוחץ יד לשרה. פעם נוספת, על פי הדיווח באתר, הייתה ב-2012, אז סירב ללחוץ את ידה של שרת הבריאות הבלגית לורט אונקלינקס, אך היא דווקא כעסה על התנהגותו ואמרה שנפגעה ממנו קשות.

 

אלא שהסירוב של ליצמן ללחוץ יד לשרת הבריאות של צרפת לא היה הדבר היחיד שהסעיר את הצרפתים. בביקור גומלין של שר הבריאות הישראלי בצרפת, שבוע לאחר תקרית לחיצת היד, כך מדווח העיתון L'Express, הגיע ליצמן לביקור באסיפה הלאומית בפריז בליווי חבר הפרלמנט הצרפתי-ישראלי מאיר חביב, ולא הסיר את מגבעתו כפי שמחייבים חוקי המקום.

 

כזכור, בצרפת חל איסור לחבוש כיסוי ראש דתי במקומות ציבוריים - שוב, כחלק מקידוש העיקרון של הפרדה בין דת למדינה ומאופייה החילוני של המדינה. האיסור המקומי תופס ללבוש איסלאמי וכן ללבוש יהודי.

 

מלשכתו של ליצמן נמסר כי לא ידוע כלל על אי נעימות שנגרמה בגין אי לחיצת היד לשרת הבריאות הצרפתייה טוריין. לגורמים בלשכתו שערכו בדיקה עם השגרירות הישראלית בפריז נמסר כי עניין לחיצת היד הוא דבר מובן ושנהוג לכבד כל דת. עוד נמסר כי ביקורו המקצועי של שר הבריאות בצרפת היה טוב והתקיים באווירה טובה מאוד.

 

עוד נמסר שהשר ליצמן אירח את שרת הבריאות של צרפת בלשכתו לצורך קידום מיזמים משותפים בין המדינות ולפיתוח פרויקטים בתחום הרפואה. "הפגישה נערכה באוירה טובה, מתוך כבוד והערכה, ללא כל בעיה או תקלה. עניין לחיצת היד כלל לא עלה בשיחה ולא אחריה. מדובר בנוהג מקובל ומוכר, שכל נציגי הממשל בארץ ובעולם מקבלים בהבנה את אורח החיים של השר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי, רויטרס
"השרה עוודכנה מראש שליצמן לא ילחץ את ידה"
צילום: מוטי קמחי, רויטרס
מומלצים