שתף קטע נבחר

וואן לאב: 101:106 לקליבלנד על דטרויט

פלייאוף, סיבוב ראשון: הטריו היה מצוין, כשמעל כולם בלט קווין לאב עם 28 נקודות ו-13 ריבאונדים. ארווינג הוסיף 31, לברון סיים עם 22 ו-11 אסיסטים. 21 של קולדוול-פופ לא הספיקו. סן אנטוניו הביסה את ממפיס, מיאמי שייטה מול שארלוט

אחרי עונה לא יציבה, מלאה בתהפוכות, דרמות, איתותים לא ברורים מהכוכב הגדול וחילופי מאמנים דרמטיים, המסע של קליבלנד לעבר גמר NBA שני ברציפות החל עם ניצחון דחוק על דטרויט פיסטונס, 101:106. כדי להשאיר את חלום האליפות בחיים, הקאבס ייצטרכו להשתפר, והרבה, אבל בשביל הסדרה הזו, זה אמור להספיק.

 

 

בניגוד למה שמקובל לחשוב, הפיסטונס מרגישים די בנוח במץ'-אפ מול הקאבס והחזיקו מולם במאזן 1:3 בעונה הסדירה. אז נכון - אחד הניצחונות הושג במשחק המחליפים בליל הנעילה של העונה הסדירה - אבל הקבוצה של סטן ואן גאנדי יודעת לעשות חיים קשים ללברון ג'יימס וחבריו גם כשכל השמות הגדולים נמצאים על הפרקט. 

 

מוריס לא עושה חיים קלים ללאב (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מוריס לא עושה חיים קלים ללאב(צילום: רויטרס)

 

זה לא הטריד את הטריו, שהגיע לוהט לתחילת הפלייאוף. קווין לאב קלע 28 והוסיף 13 ריבאונדים, קיירי ארווינג עשה מה שהוא רוצה וסיים עם 31, אבל מעל כולם הצטיין לברון. אמנם הוא סיים "רק" עם 22, אבל הוסיף גם 11 אסיסטים, 6 ריב' ו-2 חסימות. המחצית הראשונה דווקא לא בישרה טובות לג'יימס וחבריו, אחרי פיגור 5 בהפסקה, אבל הבוכנות, שקלעו באחוזים משוגעים מחוץ לקשת (15/29), נרגעו בחצי השני ובסופו של דבר נכנעו לסגנית האלופה. המשחק השני יתקיים בלילה שבין שלישי לרביעי בקיו ארנה.

 

ואן גאנדי עצבני על הקווים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ואן גאנדי עצבני על הקווים(צילום: רויטרס)

 

מהלך המשחק

פתיחת המשחק הייתה צמודה, כשלברון ג'יימס וקווין לאב חלקו את כל 11 הנקודות הראשונות של קליבלנד. עם זאת, הקאבס לא הצליחו לברוח וטיירון לו הזעיק פסק זמן ראשון אחרי פחות משש דקות. שבע נקודות רצופות של קולדוול-פופ העלו את הפיסטונס ליתרון 11:18. שלשה של ג'יי.אר סמית' החזירה את היתרון לקליבלנד, 20:21. לברון על הבאזר, עם סיום הרבע הראשון, כל הדרך ל-25:27 מינימלי.

 

לברון ג'יימס קיבל מנוחה בפתיחת הרבע השני ובהיעדרו תפס קיירי ארווינג את המושכות עם שש נקודות רצופות. מנגד, שחקני הספסל של דטרויט קלעו 14 נקודות והובילו את הפיסטונס ליתרון 33:39. לברון ולאב חזרו לפרקט וקליבלנד השלימה ריצת 0:8. שחקניו של סטן ואן גאנדי המשיכו לצלוף מחוץ לקשת (9 מ-15) בדרך ל-47:50. מסירה מרשימה של לברון לסמית' סידרה שוויון 52:52. שלשה של קולדוול-פופ (13 נק') חתמה את המחצית הראשונה ביתרון 53:58 לפיסטונס. הטריו ג'יימס-ארווינג-לאב קלע 44 מתוך 53 הנקודות של הקאבס.

 

ארווינג בפעולה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ארווינג בפעולה(צילום: AFP)

 

ארווינג פתח את הרבע השלישי עם שמונה נקודות רצופות והחזיר את היתרון לקליבלנד (58:61). בצד השני, אנדרה דראמונד נכנס לעניינים עם ארבע נקודות רצופות. הנדנדה נמשכה ודראמונד קבע 74:76 לדטרויט, שתי דקות לסיום הרבע. דלאבדובה החטיא שלשה והקאבס ירדו בפיגור 78:76 למנוחה לפני הרבע המכריע.

 

דטרויט עלתה חדה יותר לרבע הרביעי, קלעה חמש נקודות בתוך פחות מדקה והכריחה את טיירון לו לקחת פסק זמן. כנראה שמאמן הקאבס לחץ על הכפתורים הנכונים, כי שחקניו חזרו מפסק הזמן בריצת 0:7 וקבעו שוויון 83:83. האסיסט ה-11 במשחק של לברון ג'יימס הפך לשלשה הרביעית של קווין לאב וזה כבר פלוס 4 לקאבס, 90:94. עד לסיום, הפיסטונס ניסו להתקרב, אבל בכל פעם חטפו בצד השני. בסופו של דבר, קליבלנד פתחה את הפלייאוף ברגל ימין עם ניצחון 101:106 ו-0:1 בסדרה.

 

סן אנטוניו - ממפיס 74:106 (0:1 לספרס בסדרה)

זה היה צפוי, ובכל זאת - גם הספרס לא חשבו שיהיה להם כל כך קל בשלב כה מוקדם של הסדרה. רק שבפועל זה מה שיש לגריזליס הפצועים למכור כרגע, והלילה המשיכו בדיוק מהנקודה שבה הפסיקו את העונה הסדירה ושוב נראו חסרי אונים. שלא במקרה, זה היה הפסד הפלייאוף הגדול ביותר של ממפיס אי פעם.

 

ברבע הראשון האורחת קלעה רק 13 נקודות - שיא שלילי העונה - וברבע השלישי כבר התפרקה לגמרי (33:14). כל שחקני סן אנטוניו השתתפו בחגיגה, אבל המנצח עליה היה קוואי לאונרד עם 20 נקודות. למרקוס אולדרידג' הוסיף 16, טוני פארקר ופטי מילס 15 כל-אחד, קווין מרטין 10 וטים דאנקן הבלתי נגמר 7 ו-11 כדורים חוזרים. וינס קרטר הוביל את קלעי ממפיס עם 16, ג'ורדן פרמאר שוב פתח בחמישייה ושוב היה אנמי למדי עם 6.

 

למרקוס אולדרידג' ופטי מילס עושים חיים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
למרקוס אולדרידג' ופטי מילס עושים חיים(צילום: AFP)
 

 

מיאמי - שארלוט 91:123 (0:1 להיט בסדרה)

אם התוצאה במשחק הקודם הייתה יחסית צפויה, המופע של ההיט כבר הרבה פחות. הקבוצה של אריק ספולסטרה התפוצצה על ההורנטס מהג'אמפ-בול עם 41 נקודות ב-12 הדקות הראשונות - שיא מועדון בנקודות לרבע אחד בפלייאוף - בדרך לקביעת שיא מועדון בנקודות במשחק שלם בפוסט סיזן. להפסקה שארלוט ירדה בפיגור 17, לא הצליחה להלחיץ את המקומיים ברבע השלישי והשלימה עם מר גורלה הרבה לפני הבאזר.

 

לואטל דנג היה נפלא עם 31 נקודות באחוזים מעולים (11 מ-13 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, חסן ווייטסייד הוסיף דאבל-דאבל (21 ו-11 ריבאונדים) אופייני, דוויין ווייד נרתם למאמץ עם 16 משלו וג'ו ג'ונסון ואמארה סטודמאייר קלעו 11 כל-אחד. ניק באטום (24) וקמבה ווקר (19) היו נקודות האור היחידות אצל המפסידה, שתנסה להצדיק את המחמאות שקיבלה במהלך העונה כבר במשחק הבא.

 

ג'וש ריצ'רדסון ואמארה סטודמאייר לא נראים סובלים מול שארלוט (צילום: mct) (צילום: mct)
ג'וש ריצ'רדסון ואמארה סטודמאייר לא נראים סובלים מול שארלוט(צילום: mct)

 

לוס אנג'לס קליפרס – פורטלנד 95:115 (0:1 לקליפרס בסדרה)

גם הסדרה בין הרביעית לחמישית במערב נפתחה בצורה חד צדדית. הקליפרס התעלו על הטריילבלייזרס בכל נתון וניצחו בכל אחד מארבעת הרבעים בזכות משחק קבוצתי מרשים. במחצית הראשונה פורטלנד עוד הצליחה להישאר בתמונה (42:50) אבל ריצת 2:12 של הקליפרס בסוף הרבע השלישי הכריעה את המשחק.

 

 

שלושת הכוכבים של הקליפרס רשמו דאבל-דאבל והוכיחו שהם הגיעו מוכנים לפלייאוף. כריס פול קלע 28 נקודות והוסיף 11 אסיסטים בעוד בלייק גריפין (19 נקודות ו-12 ריבאונדים) ודיאנדרה ג'ורדן (18 נקודות ו-12 ריבאונדים) שלטו מתחת לסלים. מנגד, דמיאן לילארד הוביל את קלעי האורחת עם 21 נקודות אבל כדי שפורטלנד תצליח להוציא משהו מהסדרה הזו, היא תזדקק לתפוקה משחקנים נוספים.

 

כריס פול ודמיאן לילארד (צילום: AP) (צילום: AP)
כריס פול ודמיאן לילארד(צילום: AP)

 


 


פורסם לראשונה 17/04/2016 21:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים