שתף קטע נבחר

סער בירוחם: "הדיבורים על הרתעת חמאס - אחיזת עיניים"

השר לשעבר קיבל אזרחות כבוד מירוחם, וברקע חשיפת מנהרת הטרור אמר ש"חמאס מתחמש לסיבוב הבא, צריך להסיק את המסקנות הנכונות"

גדעון סער, היום בירוחם ()
גדעון סער, היום בירוחם

שר הפנים לשעבר גדעון סער התייחס היום (ב') לגילוי מנהרת הטרור של חמאס שחצתה את הגדר לשטח ישראל, ואמר כי "הדיבורים על הרתעת חמאס היו רק אחיזת עיניים". בטקס קבלת אות אזרחות כבוד בירוחם הוא הזכיר כי "בחסות רגיעה זמנית חמאס חופר מנהרות התקפיות לתוך שטח ישראל. חמאס מתחמש לסיבוב הבא. כדאי בסופו של דבר, כשרואים את הדברים בעיניים, להסיק את המסקנות הנכונות ולעבור מדיבורים למעשים".

 

סער ביקר בירוחם עם ראש המועצה המקומית מיכאל ביטון במסגרת טקס בו הוענקה לו אזרחות כבוד של היישוב הדרומי. מהמועצה נמסר כי "האות ניתן לו על פועלו לצדק חלוקתי למתן הזדמנות לקהילות בישראל להתבסס ולצמוח ועל אומץ לבו ונחישותו המנהיגותית להכריע את סוגית הגבולות והקרקעות בנגב לרווחתם של מאות אלפי תושבי הנגב וירוחם". בין היתר, סער קיבל את ההחלטה להעביר את תחום השיפוט של עיר הבה"דים מהמועצה האזורית רמת נגב לירוחם.

 

"הוכחנו שאפשר לשנות עוולות ועיוותים היסטוריים שנמשכו עשרות שנים", אמר סער. "זה היה צעד מאוד חשוב אבל המסע עוד לפנינו. המדינה עדיין לא פרעה את חובה לערי הפיתוח. כדי להביא לשיוויון הזדמנויות אמיתי יש להשקיע מאמצים אדירים בכל התחומים. פחות כנסים, פחות דיבורים. יותר מעשים. לא מספיק לדעת לשים את ירוחם בוויייז ולהגיע לנאום בוועידה. ירוחם וערד, דימונה ומצפה רמון, קריית שמונה וחצור הגלילית צריכות להיות בלב ובראש כל יום. לא באתי להפריח הבטחות. באתי אחרי שעשיתי מעשה".

 

ראש המועצה ביטון ציין: "אנחנו אמנם ממפלגות שונות אבל יש יש לנו חלום משותף: מדינה שנותנת שוויון הזדמנויות לכל תושביה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים