שתף קטע נבחר

ברודוויי אהובתי: 10 מחזות הזמר המומלצים

הם פורטים על מיתרי הרגש, מייצרים את מיטב הקלאסיקות המוזיקליות ופותחים חלון בריחה אל מציאות אחרת שכולה פאתוס ודימיון: מחזות הזמר של ברודוויי תמיד שם לענות על צרכיו של חובב התרבות הקלאסי. אם אתם בדיוק טסים לניו-יורק, הנה רשימת מחזות הזמר המומלצים ביותר כיום

מלך האריות

אדפטציה בימתית לסרטו עטור השבחים של דיסני מ-1994. גור האריות סימבה שוב יוצא לחקור את הסוואנה, מודרך ומובל בידי אביו המלך מופאסה, עד שדודו סקאר, שזומם להשתלט על הממלכה, טורף את הקלפים.

 

לא באמת צריך להזכיר מה קורה אחרי שאותם קלפים נטרפים, אבל כן חשוב לציין שגרסת הבמה של מלך האריות נשארת נאמנה למקור המצויר מבחינת טקסט, ועם זאת התפאורה הווירטואוזית מקבלת חיים משלה, והופכת את "מלך האריות" לאחד ממחזות הזמר הבלתי נשכחים.

 

גם המקצב האפריקאי שמלווה את המופע לכל אורכו תורם לתחושת הקסם באוויר, ואם זה לא מספיק – אז "Can you feel the love tonight" האגדי של אלטון ג'ון וטים רייס יחתום סופית את גורלו של הערב הזה כחוויה מעוררת השתאות.

 

The book of Mormon

שני מיסיונרים צעירים נשלחים לאוגנדה כדי לנסות לשכנע אזרחים להמיר את דתם ולהצטרף לדת המורמונית, אך כשהשניים מגיעים לאוגנדה, הם נוכחים לדעת שבחברה שסובלת מצרות כמו איידס, עוני ואלימות, המשימה לא תהיה פשוטה כפי שתכננו. הסגנון של "The Book Of Mormon קצת מיושן, אבל מדובר במחזמר שעוסק בצרות החברה המודרנית. השירים הולחנו בידי יוצרי הסדרה "סאות' פארק", טריי פארקר ומאט סטון.

 

אלאדין

180 – זה מספר אנשי הצוות שנדרשים להתגייס למאמץ המלחמתי בכל פעם שהמחזמר "אלאדין" מציג. מבחינת תאורה, תלבושות ומוזיקה, ללא ספק מדובר באחד ממחזות הזמר המושקעים שרצים כרגע, כך שלכל מי שחפץ בספקטקל אמיתי – אלאדין אמור לענות על הציפיות.

 

אז האם הג'יני הכחול יעזור לאלאדין לזכות בלבה של הנסיכה יסמין, והשניים ימריאו אל-על על שטיח פרסי מעופף? ובכן, כן, גם הגירסה הבימתית עונה על הצורך המתקתק הזה. השמועה אומרת שבנוסף לקלאסיקות המוכרות, המחזמר טומן בחובו גם שבעה שירים נוספים.

 

מתילדה

סיפורה של הילדה המבריקה בת ה-5, שזוכה לבוז מצד משפחתה המרושעת, ובעזרת כוחות מיוחדים ודמיון מפותח משיגה לעצמה את החיים מלאי החום והאהבה עליהם תמיד חלמה. ב-2013 זכה המחזמר בחמישה פרסי טוני, בהם גם פרס העיבוד הטוב ביותר של ספר למחזה. "מתילדה" הוא חוויה אידיאלית לילדים, וגם לילדים בנפשם.

 

המילטון

סיפורו של מהגר צעיר ויתום, שלימים נעשה יד ימינו של הנשיא ג'ורג' וושינגטון. אלכסנדר המילטון הפך ממורד לגיבור מלחמה, גרם לכל העולם לתמוך בכלכלה האמריקנית ושינה לעד את פניה של אמריקה.

 

הטוויסט המפתיע מאחורי המילטון הוא שמי שכתב את המחזמר הוא המחזאי והמוזיקאי לין מנואל מירנדה, שהוא בכלל ממוצא פורטו-ריקני, ויצר חיבור מעניין מאוד בין היסטוריה אמריקנית לבין תרבות של היפ-הופ וספוקן וורד. "המילטון" אף זכה לאחרונה בפרס פוליצר בקטגוריית דרמה.

 

הג'רסי בויז

סיפורה הביוגרפי של להקת "ארבע העונות", שארבעת חבריה היו בסך הכל "ילדים-טובים-ניו-ג'רסי", עד שמכרו תוך זמן קצר כ-175 מליון עותקים ברחבי ארצות הברית והפכו לסנסציית פופ.

 

המחזמר, שהספיק לזכות בכמה פרסי טוני, בהם פרס המחזמר הטוב ביותר, יורד לנבכי היומיום של הלהקה, כולל רגעי התהילה, כמו גם הרגעים הקשים והמשברים האישיים. כל זאת כשלאורך העלילה שזורים להיטי הלהקה, ובמרכז עומד הילד פרנקי וואלי, שקול הפלצט שלו נשמע למרחקים.

 

Wicked

סיפורה הבלתי-מסופר של המכשפה הרעה מהמערב, שמבוסס על ה"הקוסם מארץ עוץ" האלמותי מ-1900. העלילה מספרת על חברות לא צפויה בין אלפבא, המכשפה הרעה מהמערב, וגלנדה, המכשפה הטובה מהדרום, שלמרות נקודות המבט השונות שלהן, נאבקות יחד במשטרו המושחת של הקוסם מארץ עוץ.

 

בלי לעשות ספוילרים, אפשר רק לומר שכמו בפורמט המוכר של סיפורים בנוסח הגיבן מנוטרדם, היפה והחיה או הברווזון המכוער, גם כאן יש עיסוק בדחוי ובמכוער כלפי חוץ, ובשאלה היכן טמון היופי האמיתי. המחזמר זכה בפרסים רבים, בהם שלושה פרסי טוני, ומי שהייתה מכוכבי הקאסט המקורי שלו, בתפקיד אלפבא, היא השחקנית והזמרת אדינה מנזל, שבין תפקידיה האחרונים ידועה כמי שדיבבה את הנסיכה אלזה בסרט "לשבור את הקרח".

 

פנטום האופרה

כשמאחוריו רקורד מרשים של יותר מ-10,000 הצגות החל מ-1988, הוכתר הפאנטום כמחזמר שרץ הכי הרבה זמן בברודווי. עם המוזיקה המופתית מאת אנדרו לויד וובר, הופכת האובססיה של העלמה קריסטין דאייה אל רוח מסתורית שחיה במרתפי האופרה, לאחד מסיפורי האהבה המהפנטים שנראו על הבמות. צליל העוגב הכרומטי של שיר הנושא של פאנטום האופרה הוא אקורד פתיחה לאחד מהקלאסיקות שהן בגדר חובה לכל חובב מחזות זמר.

 

Avenue Q

סיפורם של בוגרי קולג' טריים שמגיעים לעיר הגדולה עמוסי חלומות ותקוות, ומגלים שהחיים הבוגרים לא כל כך זוהרים כפי שחשבו. המחזמר זוכה שלושה פרסי הטוני, משלב בתוכו שחקניות לא שגרתיות: בובות שמתעוררות לחיים על ידי מפעילים שלא חושפים את זהותם, זאת לצד שחקנים אנושיים.

 

כנר על הגג

טוביה החולב, שהפך לאייקון בתרבות היהודית ובפרט בישראלית, מגיע גם לבמות ברודווי בהפקה טרייה שהתחילה להציג רק לפני מספר חודשים. הכוריאוגרפיה המפתיעה של "כנר על הגג" היא פרי יצירתו של הכוריאוגרף חופש שכטר הישראלי. זאת, יחד עם להיטים כמו "לו הייתי רוטשילד" ו"מסורת" – הם תמהיל טוב שמייצר נוסטלגיה קלאסית במיטבה.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים