שתף קטע נבחר

לשחק בשביל לנצח

אם כבר בחרתם להיכנס למשחק, שחקו כדי לנצח, לא סתם להעביר את הזמן

הפריחה שמתפרצת בכל מקום בצבעים עזים ממש מרגשת. צעדתי על רחוב 23 בשעות הבוקר המוקדמות לכיוון השדרה החמישית, יום ראשון בבוקר, השמש זורחת ונראה שהיום הולך להיות מדהים. צריך לנצל כל רגע באביב הקצר הזה.

 

אני עושה את דרכי לפגוש את עודד שביקש להיפגש בבוקר. אנו נפגשים בבית קפה בקצה המערבי של העיר, נהר ההדסון השקט מזכיר לי מראה השמור לבירות באירופה.

 

מה הסיפור עודד? שאלתי,

"אני לא יודע מאיפה להתחיל”.

תנסה מההתחלה, השבתי בחיוך.

 

"הסיפור הוא כזה, אתה יודע שאני שחקן, אני מנסה כבר כמה שנים להתמודד על כל מיני תפקידים, הפסקתי לספור כמה אודישנים כבר עשיתי. אני פשוט מיואש כבר. אני בן 32 ולא הצלחתי לקבל שום תפקיד משמעותי שיכניס לי מספיק כסף. פה ושם אני מקבל תפקידים קטנים, אבל לגור כאן עולה המון כסף ואני בקושי מצליח בסוף כל חודש למצוא מספיק לשכר דירה. יש משהו שאני כנראה לא עושה נכון, אין לי כסף לקחת מנהל או לקחת מאמן, מצד שני הבנתי שלבד לא אצליח לפרוץ את המעגל הזה והייתי חייב למצוא עזרה. יש לי חברה שעברה תהליך באיזה קבוצת אימון כאן בעיר והיא הזמינה אותי לערב חשיפה שהם עשו. המדריך או המאמן שהיה שם הציב לי מראה מול הפנים והוא אמר שאני משחק שלא על מנת לנצח. היה לי ויכוח איתו, אני חושב שהוא מדבר שטויות וגם אמרתי לו את זה ואני לא יודע אם אני חוזר לשם. מעניין לשמוע מה אתה חושב על זה. מה זה אומר לשחק לא בשביל לנצח? אני יודע שאני תמיד משחק בשביל לנצח, רק שבתעשייה שבה אני מעורב יש עניין של קשרים ולא הכל קשור לכישורים. ממש לא נכון להגיד שאני לא משחק על מנת לנצח, זה לא קשור אלי, זו הסביבה, וכמובן שהגיל המתבגר שלי לא עוזר”.

כדי להסביר לך מה זה אומר ‘לשחק בשביל לנצח’ בוא נדמיין שיש לנו ריבוע שמחולק לארבעה חלקים. בחלק השמאלי העליון נמצא זה שמשחק בשביל לנצח. לידו זה שמשחק בשביל לא להפסיד. בריבוע השמאלי התחתון נמצא זה שרק משחק ובריבוע התחתון הימני זה שלא משחק.

איך לדעתך נראה אחד שמשחק בשביל לנצח, או מי לדעתך יכול להיחשב כזה. תחשוב על מנהיגים או דמויות שעוררו בך השראה וזה ברור שהם משחקים בשביל לנצח.

 

הוא שתק וחשב לכמה שניות, "אתה מתכוון נגיד למישהו כמו נלסון מנדלה או גאנדי? הם בהחלט יכולים להיות דוגמא, היה משהו מיוחד במנהיגות שלהם, הם הצליחו לסחוף אחריהם מיליוני אנשים”.

 

בהחלט דוגמאות מצוינות. עכשיו אם נחשוב על המנהיגים האלו, איזה תכונות לדעתך נדרשו מהם?

"אני חושב שמחויבות, תשוקה, יכולת תקשורת מאוד גבוהה, מנהיגות, חיבור לחזון ובעיקר במקום של לתרום לקהילה”.

 

מצוין, אתה בדרך. עכשיו בוא נחשוב ביחד איך נראה מישהו שמשחק בשביל לא להפסיד. אני מדגיש ,הוא לא רוצה לנצח, אלא רק לא להפסיד.

"אני מניח שהוא יהיה מאוד זהיר, מאוד לא בטוח, לא עומד במילה שלו, ואולי גם אנוכי וחושב על עצמו”.

 

מעולה. איך לדעתך נראה זה שרק משחק?

"בינוני בתוצאות שלו. הוא גם קצת עצלן, פוחד שלא יצליח ולא ממש מחוייב”.

 

ועכשיו איך נראה זה שלא משחק?

"נראה לי שהוא יהיה קצת מנותק, מתחבא מתחת לכל מיני תירוצים, במקום קורבני כלומר מאשים את כל העולם, רק לא את עצמו, ואפילו סגור לרעיונות חדשים”.

 

עכשיו מה שנדרש זה לבדוק לאיזה משבצת אנו שייכים. ברגע שיודעים זה כבר חצי פתרון, כי מה שנשאר עכשיו זה לבחור לשחק אחרת. "אני מבין שזה ממש מאיר עיניים. אני חושב שלפי ההגדרה הזאת אני לא באמת משחק, אני קןרבן של הסיפורים שלי וזה מה שתוקע אותי”.

 

עכשיו זה הזמן שלך להבין את העניין ולמצוא לך את הכלים בשביל לעבור למשבצת של זה שמשחק כדי לנצח.

 

פעמים רבות אנו עשויים בטעות לחשוב שאנו באמת משחקים ופועלים במגרש שנקרא "החיים" ממקום של לנצח. אם אנו בוחרים להאשים אחרים בתוצאות שלנו ולא לוקחים אחריות ומחויבות לעשות דברים אחרת על מנת בסופו של דבר לנצח, אנו טועים ומטעים בעיקר את עצמנו.

 

תבחרו אחרת. בואו לשחק בשביל לנצח, תפעלו ממקום אחראי, תקשיבו ובעיקר תהיו פתוחים ללמוד ולשנות. תנסו, מקסימום זה יצליח.

 

שלמות זה מבחירה

 

ניסים שדהM.A מטעם אוניברסיטת תל אביב, בעל ניסיון בתחום הניהולי בסקטור הפרטי והציבורי.

מוסמךMastery University מטעם Anthony Robbins מאמן בכיר למנהיגות ותקשורת בתחום האישי והעסקי מעביר הכשרת מאמנים בעיר ניו יורק יחד עם סדנאות ייחודית בתחום תקשורת והעצמה אישית.

nissimsade@gmail.com

www.nissimsade.con

917-225-8549

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים