שתף קטע נבחר

מכבי ת"א פנתה לבית המשפט המחוזי בעניין ראיקוביץ'

הצהובים לא מוותרים ולקראת משחק העונה מול באר שבע הגישו בקשה לבטל את ההחלטה, אחרי שבית הדין של ההתאחדות דחה אותם שוב. שחקנים בקבוצה: "אוהבים את התחושה שכולם נגדנו". טל בן חיים הבלם בדרך החוצה

במכבי מסרבים לוותר בנושא הרחקתו של פרדראג ראיקוביץ לקראת משחק העונה מחר (ב', 20:55) מול הפועל באר שבע. אחרי שהנציג המשפטי של המועדון, עו"ד מורן מאירי, הגיש בקשה נוספת לבית הדין העליון של ההתאחדות ונדחה, פנו הצהובים לבית המשפט המחוזי במטרה שזה יבטל את עונשו של הקרואטי.

 

 

למרות שהשוער הואשם בדחיפת יוסי אבוקסיס, במכבי יטענו כי מקרים כאלו קורים לא מעט במגרשי הכדורגל וכי המאמן כלל לא נפל באשמת השוער, שמבחינתו התכוון להפריד בינו לבין מאמן הכושר של הצהובים, חואן טוריחו. בשל כך טוענים הצהובים כי ראוי להסתפק בעונש קל יותר ופרופורציונאלי לזה שקיבל אבוקסיס.

 

טענת ההגנה המרכזית של ראיקוביץ' מתבססת על כתב האישום נגדו, לפיו הוא גרם למהומה שפרצה. המסקנה על פי עו"ד מאירי הייתה שהוא היה חלק משרשרת אירועים שהחלה לפני המשחק, במהלך המשחק ואחרי המשחק על ידי אבוקסיס. מאירי אמר: "הבאנו את אירועי המושבה בה כל הנאשמים יוצגו ואני אישית יצגתי את דני פרדה וארועי בני לוד והפועל ר"ג, שם כל הנאשמים יוצגו. למעשה, אינני מכיר מקרה בו נתבקש יצוג ולא ניתן.

 

"זה לא רק ענין של משחק אליפות. זו קריירה של הפוטנציאל הגדול ביותר לגילו בישראל ואחד השוערים המוכשרים ביותר לגילו באירופה. לא יעלה על הדעת שהוא ישא כתם כזה לכל אורך הקריירה בלי שניתנה לו הזכות להיות מיוצג. בנוסף, אנו תמהים על ההחלטה לזימון עדים כשהציפייה היא שראיקוביץ' יחקור אותם. קיים חוסר פרופורציות בענישה שלו לעומת אבוקסיס. העונש שניתן לו מדוד כך שלא יתאפשר לו ערעור".

 

יותר מ-1,000 אוהדי מכבי הגיעו למפגן תמיכה בשחקנים במהלך אימון הבוקר בשבת בקריית-שלום לקראת משחק העונה נגד הפועל באר שבע. זאת, אחרי שבערב שבת העלו כל השחקנים ואוהדים רבים  לחשבון האינסטגרם את התמונה עם המסר: "WE ARE MACCABI, חזקים ביחד". מאוחר יותר החליפו השחקנים את תמונת הפרופיל שלהם ללוגו.

 

"אנחנו אוהבים את התחושה שכולם נגדנו, זה מלכד אותנו", אמרו שחקנים בקבוצה. "לא ראינו מה קרה עם סכנין נגד באר-שבע? פתאום אבוקסיס החליט לשחק התקפי וספג רביעייה, או רעננה שגם ספגה ארבעה שערים נגד באר-שבע. ברור לנו שכולם יילחמו נגדנו אבל זה בסדר. הכול עדיין תלוי רק בנו. אם לא ננצח את באר שבע בבלומפילד מול האוהדים שלנו, אז אולי לא מגיע לנו לזכות באליפות".  

 

שחקן במכבי: "טל בן חיים מגיע לאימנים שעה אחרי כולם"

בלם מכבי תל אביב, טל בן-חיים, שנפצע בברכו לפני כחודש וסובל ממתיחה ברצועת הברך הצידית, מגיע מידי אימון כשעה לאחר פתיחתו. כך נודע ל-ynet ספורט. הדבר מעיד על כך שהוא מתקרב לסיום דרכו במועדון בו הוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת.

 

הפצועים במכבי מגיעים במרבית המקרים בשעת ההתכנסות יחד עם יתר השחקנים ועוברים טיפול במקביל. במועדון הבהירו שבן חיים לא קיבל הנחיה להגיע אחרי חבריו. לאחר שהשחקן נפצע טענו בקבוצה כי יתייעצו עם מומחים בנושא. אחד השחקנים סיפר: "טל מגיע רק אחרי שהקבוצה עולה לאימון באופן קבוע, שעה אחרי כולם".

 

ישחק אם ההחלטה בעניין ראיקוביץ' לא תשונה. דניאל ליפשיץ (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ישחק אם ההחלטה בעניין ראיקוביץ' לא תשונה. דניאל ליפשיץ(צילום: אורן אהרוני)

 

פיטר בוס אמר לשחקניו לקראת המשחק הערב: "תהיו מרוכזים במשחק נגד באר-שבע. אני לא נתקע לא על התיקו נגד סכנין ולא על האירועים שסבבו אותו, אני ממשיך רגיל. יש לנו משחק חשוב, אבל אחריו עוד שלושה משחקים.

אנחנו קבוצה טובה יותר ואם נעשה את העבודה ננצח".

 

אם הניסיון לשנות את ההחלטה בעניין ראיקוביץ' לא יצלח בסופו של דבר, יפתח בין הקורות דניאל ליפשיץ', שהספיק לשחק פעם אחת מול מכבי פ"ת. אז הוא הורחק בדקות הסיום. שני שינויים נוספים שיהיו הם הצבתם של חאריס מדוניאנין וטל בן-חיים על חשבונם של שלומי אזולאי ודור פרץ.

 

הקשר טל בן-חיים יחזור להרכב, אחרי ששיחק רק עשר דקות במשחק בסכנין. התלבטות נוספת היא בין אורלנדו סה לברק יצחקי כחלוץ, עם העדפה ליצחקי שפתח בשני המשחקים האחרונים. סה, שנרכש תמורת 750 אלף יורו ובמחזור האחרון שוב לא פתח, אינו מרוצה ממעמדו. בוס העביר ביקורת על יכולתו אחרי משחק הגביע ואמר כי הוא לא נמצא בכושר טוב ולא מספק את הסחורה. למרות זאת, סה עשוי לקבל צ'אנס נגד באר-שבע. מלבד סה ובן חיים הבלם צפוי לעזוב בסיום העונה גם עדן בן-בסט, שמועמד לעבור בהשאלה לליגה השניה בצרפת. 

 


 


פורסם לראשונה 01/05/2016 07:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
פרדראג ראיקוביץ' ויוסי אבוקסיס
צילום: עוז מועלם
מומלצים