שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: רגב יוזמת - דגל ישראל בכל מוסד תרבות וספורט

ל-ynet נודע על צעד נוסף של השרה: גם בסכנין או בתיאטרון ערבי תחול חובה להניף דגל, כמו בכל מוסד במימון הממשלה, הטוטו או הפיס. "לא ייתכן שיהיה מקום לשיקול דעת", הסבירה רגב


שרת התרבות והספורט מירי רגב  ()
שרת התרבות והספורט מירי רגב
 

רגע לפני יום העצמאות הורתה שרת התרבות והספורט מירי רגב למנכ"ל משרדה, יוסי שרעבי, לגבש הצעה ולפיה כל מוסדות התרבות והספורט בישראל שנבנו במימון המדינה יחויבו להניף את דגל ישראל. ל-ynet נודע היום (ב') כי רגב תבקש ליישם הנחיה זו גם במבנים חדשים שטרם הוקמו ושמשרד התרבות והספורט נותן להם תמיכה. היוזמה אמורה לעבור להליכי יישום במושב הקרוב של הכנסת.

 

ההצעה החדשה של רגב, על פי ההנחיה שהוציאה, אמורה לחול גם במגרשי כדורגל, אולמות ספורט, תיאטראות והיכלי תרבות שנבנו במימון המדינה, בין שבאופן ישיר על ידי משרדי הממשלה ובין שבאמצעות הטוטו ומפעל הפיס. היוזמה שתקדם השרה אמורה לחייב את הנפת דגל המדינה בכל מקום בארץ.

 

ההצעה צפויה לעורר תסיסה רבה בין היתר בשל הכוונה ליישם אותה גם במקומות רגישים שבהם נושא הנפת הדגל עלול לעורר התנגדות קשה, כמו על מבנה תיאטרון "אל-מידאן" בחיפה או באצטדיון הכדורגל "דוחא" בסכנין, שם ביקשו בעבר לאסור הכנסת דגלי ישראל כדי "למנוע פרובוקציות". 

 

 


בתחילת כהונתה הבטיחה רגב לקדם את נושא הדגל בין שבחקיקה ובין שבאמצעות תקנות. בימים האחרונים אף נערכה בחינה משפטית, וצוות המשרד אמור לגבש לרגב הצעה שתוציא אל הפועל את היוזמה ללא קשיים משפטיים, במושב הקיץ של הכנסת שייפתח בעוד כשבועיים.

 

 

אין זו היוזמה הראשונה שנחשבת שנויה במחלוקת במהלך כהונתה של השרה רגב. עם כניסתה לתפקיד הכריזה רגב על רצונה לערוך שינויים דרמטיים בתקצוב מוסדות תרבות, וגיבשה את חוק "נאמנות בתרבות". זהו תיקון לחוק המבקש לשנות את האופן שבו מעניק משרדה תמיכה למוסדות תרבות, ולשלול תקצוב מדינה ממי שיפגע בדגל המדינה או בסמליה, יבזה אותם, יסית לגזענות, לאלימות או טרור, יציין את יום העצמאות כיום אבל או ישלול את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

 

ההצעה שנחשפה בעבר ב-ynet עוררה ביקורת קשה של אמני ישראל על רגב וטענה מרכזית מצדם שרגב סותמת פיות ומחזירה את ישראל לימים אפלים.

 

"יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל ויום הזכרון לחללי מערכות ישראל מחייבים אותנו בשמירה על ערכיה של המדינה וסמליה", אמרה רגב. "לא ייתכן שהנפת הדגל במוסדות תרבות ובמתקני ספורט שנבנו על ידי המדינה תהיה נתונה לשיקול דעתו של אדם כזה או אחר. המוסדות שישראל מקימה צרכים לשאת בגאון את דגלה".

 

ראש העיר סכנין, מאזן גנאים, אמר כי ההצעה החדשה של רגב פופוליסטית, ונועדה לייצר כותרת. "אני גאה בזהות שלי, אבל מצד שני אני אזרח מדינת ישראל. דגל ישראל מונף על כל מוסד, על מבנה העירייה, על המועצות המקומיות, בכל מקום, אני לא יודע למה עכשיו השרה כאילו רוצה לבקש ממני או מכל אחד מאיתנו להישבע נאמנות בוקר צהריים וערב", אמר גנאים. "מישהו סירב היום לשים את דגל ישראל על איזשהו מוסד ממשלתי? לצערי, השרה רוצה כותרת. לצערי כל הזמן עושה את הכותרת הזאת על חשבון סכנין, דוחא והחברה הערבית בתוך מדינת ישראל, חבל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
השרה מירי רגב
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים