שתף קטע נבחר

אלונה באוויר, ריקודים ושמשה שבורה: חגיגות האליפות (?) המוקדמות של הפועל ב"ש

שני מחזורים לסיום העונה, התואר עדיין לא הובטח רשמית, אבל בבאר שבע לא יכלו להתאפק והחלו בחגיגות ספונטניות. הבעלים הייתה על הכתפיים, השחקנים חגגו על הדשא וג'ון אוגו וטוני וואקמה על המכונית. צפו בחגיגות

אם אדם זר היה מגיע לפנות בוקר (בין שני לשלישי) לבאר שבע, הוא היה עשוי לחשוב שהפועל באר-שבע כבר זכתה מספר שעות קודם לכן באליפות המדינה בכדורגל.

 

נכון, פער חמש הנקודות ממכבי תל-אביב שנוצר אמש, כשבקופה נותרו שש נקודות בלבד, נראה כבלתי מחיק, אך עולם הספורט מלא בדוגמאות של קאמבקים הירואיים. לכן החגיגות שהיו אתמול בבאר-שבע נראות כקצת מוקדמות מדי.

 

 

אווירת החג החלה מיד עם סיום המשחק באיצטדיון טוטו-טרנר, לאחר ה-0:2 על בית"ר ירושלים במקביל ל-1:1 נגד של מכבי תל-אביב נגד הפועל רעננה. השחקנים ואנשי הצוות המקצועי חגגו במשך דקות ארוכות על כר הדשא ואל מול האוהדים המשולהבים.

 

החגיגה נמשכה מחוץ לאיצטדיון, שם חיכו להם מאות אוהדים. כשהבעלים, אלונה ברקת, עשתה את דרכה לרכבה, היא הונפה על-ידי אוהדים נלהבים. גם חלק מהשחקנים זכו לכבוד דומה. כשעה קלה לאחר מכן הגיעו מאות אדומים נוספים למתחמי הבילוי שבאיזור מרכז ביג.

 

 (צילום: פרטי)
(צילום: פרטי)

 (צילום: שי מוגילבסקי) (צילום: שי מוגילבסקי)
(צילום: שי מוגילבסקי)

 (צילום: שי מוגילבסקי)
(צילום: שי מוגילבסקי)

 (צילום: שי מוגילבסקי) (צילום: שי מוגילבסקי)
(צילום: שי מוגילבסקי)

 

 

 

 

השיא היה כחצי שעה לאחר חצות הלילה, בסמוך למסעדת הגיגסי, שם סעדו בני משפחת ברקת עם המאמן ברק בכר וצוותו. צמד הזרים הניגרים, טוני וואקמה וג'ון אוגו חנו את רכבם ומיד החלה סביבם התקהלות של אוהדים ששרו ורקדו. הניגרים הצטרפו במהירות לחגיגה ואף עלו לרקוד על גג מכוניתם וקפצו עד שהשמשה האחורית של הרכב התנפצה. "אלונה תשלם", שרו האוהדים לשחקנים שלא נתנו לשמשה המנופצת של הרכב להפריע להם להמשיך בחגיגה.

 

גיבור הערב היה כמובן הקפטן אליניב ברדה, שבשבועיים האחרונים איבד את מקומו בהרכב, אך כמו בתסריט הוליוודי היה שם בשביל הקבוצה בדיוק כשהיא הייתה צריכה אותו וכבש את השער הראשון מול הירושלמים, זאת לאחר שנכנס כמחליף. המגן אופיר דוידזאדה פרגן: "אני שמח שאליניב הבקיע את הגול המתוק הזה. זה כל כך מגיע לו".

 

דוידזאדה ניסה לצנן את ההתלהבות: "הסיפור עדיין לא גמור. יש עוד עבודה לעשות, לנצח בסמי עופר ולסגור שם את הסיפור. באמת כיף להרגיש ככה. אני מקווה שבמוצאי שבת לא נירדם בלילה ונחזור לחגוג עם האוהדים. זה נכון שיש עכשיו קצת ירידת מתח כי אנחנו יודעים שהסיפור כמעט גמור. זה כיף. אלונה ברקת לא אמרה לנו כלום בסיום כי מי כמו אלונה יודעת ששום דבר לא נגמר עד שזה נגמר. אחרי שהובלנו 0:2 יצא לי לשאול את האוהדים את התוצאה במשחק של מכבי תל-אביב נגד רעננה. זה כיף".

 

 

 

בסיום לא הסתיר דוידזאדה את שאיפתתו לצאת הקיץ לשחק באירופה: "בנוגע ליציאה לאירופה כל האפשרויות פתוחות, כולל להיות פה עם באר שבע בליגת האלופות. אף פעם לא הייתי במפעל גדול כזה. להיות שם זה חלום. להיות קרוב לאליפות היום זה רגע שיא. נצטרך לבוא כמו שצריך לגמור את הסיפור בסמי עופר. הכל תלוי בנו".

 

בשבת תצא הקבוצה למשחק נגד מכבי חיפה בחוץ, בידיעה שניצחון יספיק לה כדי לזכות באליפות, שתעניק לאוהדיה את הזכות לחגוג זאת באופן רשמי לאחר 40 שנה. במידה שמכבי תלאביב לא תנצח את בית"ר ירושלים, גם הפסד בסמי עופר יעניק את התואר לדרומיים.

 

 כ-5,000 אוהדי ילוו את הקבוצה צפונה, כשהביקוש לכרטיסים גבוה הרבה יותר. אוהדיה שומרי המצוות של הקבוצה זועמים על החלטת מנהלת הליגה לקיים את המשחק בשעה שבע בערב, כשעה ורבע לפני צאת השבת. במנהלת הליגה הסבירו זאת בכך שבאותו הערב תיערך תחרות האירוווזיון שישודר בערוץ הראשון, שישדר לפניו את המשחק. לא מן הנמנע שהמועדון יענו לרחשי האוהדים ויפנה רשמית למנהלת במטרה לדחות במעט את פתיחת המשחק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי מוגילבסקי
הובאן עם אוהדי הפועל ב"ש
צילום: שי מוגילבסקי
מומלצים