שתף קטע נבחר

תעזבו לנו את הציצי

רחל קדרס לא הניקה מעולם את שני ילדיה וחושבת שהמלחמה שהכריז ארגון הבריאות העולמי על תחליפי החלב מיותרת ומניפולטיבית ולא בהכרח לטובת האישה או תינוקה, ומציעה לארגון לנסות להילחם על חופשת לידה ארוכה יותר בתור התחלה

הבנו מזמן שהנקה טובה לתינוק, אבל מזה שארגון הבריאות העולמי מכריז מלחמה חסרת תקדים בפורמולות לתינוקות ואוסר פרסומות לפורמולות והוספת תוויות אזהרה? עד כאן. למה הארגון הזה חושב בכלל שיש לו זכות על הציצי שלנו?

 

מסיפורי חברות אני יודעת שבבתי החולים יש לחץ כבד על האמהות הטריות להניק וכמה שיותר, אם על ידי הצוות הרפואי או על ידי נשים מעמותות שונות שבאות להטיף להנקה. סוג זה של מניפולציה עובד בדרך כלל על האם הטרייה והצעירה שעולמה השתנה ברגע שהיצור המהמם שלה יצא לאוויר העולם.

 

שכל אישה תעשה מה שהיא רוצה

כולנו אוהבים את התינוקות שלנו וכולנו רוצות רק את הטוב ביותר עבורו. אך אם "הטוב" ביותר עבורו הוא הנקה וגם כמובן שיקציבו לנו את הזמן "האידיאלי" להנקה של כמה חודשים? די. על האמא הטריה להחליט מה היא רוצה לעשות.

 

זה שמנכ"לית או שרה של חברה כלשהי מגיעות לעבודה עם התינוק ומניקות באמצע ישיבה לא אומר שכל אחת יכולה לעשות זאת. איך בדיוק זה מסתדר עם אחת שצריכה לחזור לעבודה לאחר שלושה חודשי חופשת לידה? להביא את התינוק ולהניק כל יום? או לשאוב כל היום כמו פרה חולבת, סליחה על הביטוי?

 

נניח שזה אפשרי במקומות מסוימים ואני ממש מסייגת, מה תעשה הקופאית בסופר? המוכרת בחנות או השוטרת בדרכים? האם כולנו יושבות בחדרים ממוזגים עם ערסל וחדרי הנקה, שם מחכים לנו כיסאות נוח  או ערסלים בהם נוכל להניק את התינוק המתוק?

 

האם אותו ארגון מתעורר כל שעתיים בלילה להניק וקם בבוקר ליום מטורף חדש עם עייפות הגובלת בדיכאון? מי הוא ארגון הבריאות העולמי שמתעסק במלחמה זו עכשיו? אין לו מלחמות אחרות לנהל? יש ילדים רעבים באפריקה, יש מחלות שלא עברו מהעולם. שיטפל בהם ויניח לנו הנשים, להחליט על גופנו וזמננו מה אנחנו רוצות לעשות איתו.

 

למען מי ארגון הבריאות נלחם באמת?

לא מדברים פה על יתרונות וחסרונות. ברור שחלב אם הוא טוב יותר לתינוק. אך האם המלחמה הזו תוכל לפעול גם בזירה היומיומית של האישה המניקה?

 

אולי כדאי שארגון הבריאות העולמי יעשה סטטיסטיקה ויראה כמה ילדים בריאים יש להורים שהאם לא הניקה בחייה? כל התחלואים הקיימים באים מזה שהאם לא הניקה את תינוקה? זו מניפולציה עלובה הבאה להפיל את תחליפי חלב, שאותו ארגון אישר במשך כל כך הרבה שנים.

 

אם הם ידעו על ה"סכנות" הגדולות מאז ומתמיד מדוע לא נלחמו חזק יותר? אז האם הם שותפים לפשע? 

 

נשים יקרות, תמשיכו לעשות את מה שבא לכן ואל תתנו לכל תחקיר, סקר או "מחקר חדש" להשפיע על סדר היום שלכן. אגב, אני מציעה לארגון הבריאות העולמי להכריז מלחמה ולדרוש תוספת בחודשי חופשת לידה לאם המניקה, אם הוא דואג כל כך לבריאות התינוקות.

 

הכותבת היא אם לשני ילדים גדולים שלא ינקו מעולם וגדלו לתפארת




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מה רע בתחליפי חלב?
צילום: shutterstock
מומלצים