שתף קטע נבחר

ח"כ כבל: "רוב הסיכויים שלא תקום ממשלת אחדות"

חבר הכנסת מהעבודה התייחס למשא ומתן בין הרצוג לנתניהו, ואמר כי "אם לא יהיה מהלך שישנה את פניה של המדינה, אני לא אהיה בפנים, ואני מאמין שגם יצחק הרצוג לא יהיה"

ח"כ איתן כבל (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
ח"כ איתן כבל(צילום: אלי מנדלבאום)

ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר היום (שבת) כי "נכון לרגע זה רוב הסיכויים שלא תקום ממשלת אחדות". כבל אמר את הדברים לאחר שביום חמישי בערב אישר יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג קיומו של משא ומתן מול נתניהו על כניסה לממשלה.

 

לדברי כבל, "אם לא יהיה מהלך שישנה את פניה של המדינה, אני לא אהיה בפנים, ואני מאמין שגם יצחק הרצוג לא יהיה. עם מה שעובר על המדינה, חייבים מהלך מטלטל שישנה את פני החברה וכרגע זה לא".

 

חבר הכנסת הוסיף ואמר: "אני לא אהיה בממשלה שניהלתי מולה קרב איתנים כדי לשנות את מתווה הגז ולבסוף הוא יישאר כמו שהוא". הוא ציין כי "נכון לרגע זה בנושאים העקרוניים לא הושגה הסכמה. בסוג כזה של מו"מ צריך קור רוח ועצבים חזקים וכך אנהג".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג(צילום: AFP)
 

גם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד התייחס היום לעניין, כשאמר: "השבוע האחרון הוא הדגמה למה צריך פוליטיקה חדשה בישראל, כי הפוליטיקה הישנה עסוקה רק בעצמה, בכיסאות שלה, בכיבודים שלה, באיזה ג'ובים יקבלו החבר'ה, לא בשביל זה יש פוליטיקה.

 

"פוליטיקה היא כלי לפתור בעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים - שלום, מלחמה, כלכלה וחברה. המדינה הזאת צריכה ללכת למקום שמקדם את עצמה - זו המטרה של החיים הפוליטיים. כשהפוליטיקאים עסוקים מבוקר עד ערב בעצמם, בסופו של דבר הם בוגדים בתפקיד העיקרי שלהם".

 

 

ביום חמישי כתב יו"ר האופוזיציה בעמוד הפייסבוק שלו כי "בשנה האחרונה קיבלתי מדי יום פניות להיכנס לממשלה. לכולן עניתי: לשבת שם בלי להחזיק את ההגה - לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט. השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת - אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות".

 

הרצוג פירט את רשימת הדרישות שלו: "אם אקבל מנדט להוריד את יוקר המחיה, להגן על הציבור במתווה הגז, לשמור על בית המשפט העליון, לבעוט לכל הרוחות את החקיקה הגזענית המתועבת - כשזה יקרה אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה".

 

הוא הדגיש גם כי "תפקידו של מנהיג לעמוד על האמת שלו, לא להיכנע לנהמות אלימות ולשרירי אגו, ולא להעניש את הציבור בדרדור מצב המדינה לפעולות שסופן שכול וצער".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
ח"כ איתן כבל
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים