שתף קטע נבחר

דרישת המדינה: שבע שנות מאסר לנהג משאית שגרם למות שבעה בני אדם

במסגרת הסדר טיעון הודה ג'מאל אבו סיאם בעבירות הריגה ונהיגה ברכב לא תקין. התביעה תבקש מאסר של שבע שנים בלבד לאבו סיאם, שנהג באפריל 2013 במשאית שאיבדה את בלמיה

 

 

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע בהריגה את ג'מאל אבו סיאם (33), נהג המשאית שגרם באפריל 2013 לתאונה שבה נהרגו שבעה בני אדם בנשר. אבו סיאם הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הריגה, נהיגה ברכב לא תקין ועוד שורת עבירות חמורות. במסגרת ההסדר תבקש התביעה מאסר של שבע שנים בפועל.

 

המשאית שבה נהג איבדה את בלמיה, כתוצאה מעומס יתר של מטען האבנים, ופגעה בכלי רכב שעמדו בדרכה ובצומת הרחובות בר יהודה ומשה דיין. עשרות בני אדם נפצעו בתאונה הקשה - כולל הנהג עצמו.

 (צילום: דוברות כבוי והצלה מחוז חוף) (צילום: דוברות כבוי והצלה מחוז חוף)
(צילום: דוברות כבוי והצלה מחוז חוף)
 

זירת התאונה בנשר ב-2013 (צילום: אבישג שאר- ישוב) (צילום: אבישג שאר- ישוב)
זירת התאונה בנשר ב-2013(צילום: אבישג שאר- ישוב)

עורכי הדין שאדי סארוג'י ותמי אולמן (צילום: אבישג שאר ישוב,ירון ברנר) (צילום: אבישג שאר ישוב,ירון ברנר)
עורכי הדין שאדי סארוג'י ותמי אולמן(צילום: אבישג שאר ישוב,ירון ברנר)

ב-10 באפריל 2013 הגיעה המשאית מכיוון אוניברסיטת חיפה, עמוסה באבנים, לאזור תחנת הכיבוי בנשר. כבר במרחק של כקילומטר וחצי מהצומת הבחין אבו סיאם כי איבד את הבלמים. כאשר הגיע לצומת לא הצליח לבלום ופגע בעשרות כלי רכב שעמדו במקום.

 

המשאית המשיכה בנסיעה, חצתה את הצומת, פרצה גדר ונבלמה בשטח פתוח במרחק של מאה מטר משם. שישה מבין שבעת ההרוגים - תושבי דיר אל אסאד ואיכסאל - נהרגו במקום. אישה נוספת, תושבת בענה, נפטרה כשבועיים לאחר מכן.

 

במהלך השנים בהן התנהל המשפט היה אבו סיאם משוחרר. במאי 2014 הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו שבע עבירות הריגה. בין השאר נטען כי היה מודע לחריגה מהמשקל המותר, כי נהג במהירות מופרזת והתעלם מהתרעות של נהגים בכביש על עשן שעולה מסרני המשאית. סניגוריו, עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סארוג'י, הגיעו בשבועות האחרונים להסדר הטיעון עם התביעה.

 

כתב האישום תוקן בסעיפים המייחסים לנהג קלות דעת ונסיבות נפשיות שהיו קשורות לתאונה. ההסדר הוצג היום בפני השופט, סעב כמאל, שאישר אותו. הנאשם הודה במיוחס לו והורשע בהריגה, סטייה מנתיב נסיעה, גרימת חבלה של ממש, מהירות מופרזת, אי האטה, נהיגה ברכב לא תקין, הובלת מטען חריג וחריגה משעות הנהיגה המותרות.

 

עוד נקבע בהסדר כי המדינה תדרוש לגזור על אבו סיאם עונש מאסר של שבע שנים, וכן לפיצוי למשפחות ההרוגים ולפצועים. הסניגורים יטענו לעונש קצר בהרבה. בדיון היום נעתר השופט לבקשת הסניגורים ושלח את הנאשם לעריכת תסקיר של שירות המבחן. הטיעונים לעונש יישמעו בחודש יולי השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילם: זהר שחר
ג'מאל אבו סיאם
צילם: זהר שחר
מומלצים