שתף קטע נבחר

מנצ'סטר: בית העלמין היהודי חולל. המשטרה: הרקע אנטישמי

מצבות מנותצות וקברים מחוללים: הקהילה היהודית במנצ'סטר מודאגת לאחר שבית העלמין היהודי בעיר חולל, מעשה שקדמו לו התרעות חוזרות ונשמות עם התגברות מקרי האנטישמיות בבריטניה. המשטרה הגדירה את האירוע "פשע שנאה": "עם לכידת הפחדנים שבצעו את זה, נדרוש ענישה חמורה מבית המשפט"

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

מתקפה על בית העלמין היהודי במנצ'סטר : ארבע-עשרה מצבות לפחות נותצו ונעקרו והקברים חוללו אתמול (יום ד'), במתקפה "מתוכננת ומכוונת", כדברי המשטרה, שאף הגדירה אותה כפשע שנאה.

 

<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >> 

 

משטרת מנצס'טר הוציאה היום הודעה רשמית, בניסיון לקבל מידע אודות מבצעי הוונדליזם – ותוך שעות ספורות התפשט הסיפור לכלל כלי התקשורת בממלכה. מפקד המשטרה באזור אמר כי "מדובר בפעולה מחליאה, ואנו לוקחים את זה במלוא הרצינות". הוא הוסיף כי "אין מקום להתנהגות כזו בקהילתנו".

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

"אנו מתייחסים לזה כאל פשע שנאה, בשל המניע הגזעני הברור שבמעשה – ועם לכידת הפחדנים שבצעו אותו, נדרוש ענישה חמורה מבית המשפט". משטרת מנצ'סטר הודיעה כי הגבירה את הסיורים באזור, וכי היא פועלת עם גורמים נוספים במערכת הביטחון הבריטית במטרה ללכוד את המבצעים.

 

"פעולה ואנדליסטית"

ה"גארדיאן" דיווח כי המפגעים פרצו את השער ועקפו את מערכת האבטחה במקום. סטפן ווילסון, נאמן בתי הקברות היהודיים בצפון-מנצ'סטר, סיפר כי האזור חביב על שתיינים, והביע השערה כי ייתכן והאירוע נגרם על רקע ואנדליסטי, ולאו דווקא גזעני. עם זאת, הביע בקשה להצבת מצלמות אבטחה נוספות באתר.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

הבי-בי-סי הביא את דבריו של ראש עיריית מנצ'סטר, טוני לויד, שתיאר את המעשה כ"אקט ונדליסטי מגעיל, שעלול להביא לפחד וזעם בקהילה שלנו". הוא הביע חרדה מפני פילוג בשכונות.

 

בית העלמין היהודי בלאקלי כבר חולל מספר פעמים בעבר על רקע אנטישמי, לאחרונה לפני שנתיים – אז נותצו חמישים מצבות. למשטרה הגיעו התראות חוזרות ונשנות מפני ונדאליזם מהסוג שבוצע אתמול, על רקע התגברות האנטישמיות בבריטניה, שהגיע לשיאים מתועדים בחודשים האחרונים.

 

"כל בר-דעת מבין שבית עלמין, מקום מנוחתם האחרונה של הנפטרים, הוא מקום מקודש. מקום שבו חולקים האבלים כבוד ליקיריהם", אמר מפקד המשטרה, וואסים חודרי. "חילול הקברים יגרום צער וזעם בקרב המשפחות".

 

"אני לא יכול להתחיל להבין את נבכי מוחו של אדם שיבצע זוועה שכזו. ברי לי שזה יגרום לחרדה ומתח בקהילה המקומית, ואנו במשטרה ובמועצת העיר חולקים דאגה זו". במשטרה הודיעו כי הם עושים כל שביכולתם לאתר את האחראים לפשע, וביקשו מעדים לפנות ולדווח.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מצבות מנותצות בבית העלמין בלאקלי
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
מצבות מנותצות בבית העלמין בלאקלי
צילום: רויטרס
מומלצים