שתף קטע נבחר

זעזוע ערבי: דאעש משתמש במגנים אנושיים

נמשך המבצע של צבא עיראק לשחרור פלוג'ה: הממשלה טוענת כי התקדמותה מתעכבת משום שקיצוני דאעש משתמשים באזרחים כמגנים אנושיים ופועלים מבתי ספר, בתי מגורים ובתי חולים. גם התקשורת הערבית מזדעזעת: בקריקטורות, תושבי פלוג'ה לכודים בין הפטיש לסדן

ממשלת עיראק וארגוני זכויות אדם מזהירים היום (ד') כי ארגון דאעש, שצבא עיראק פתח במבצע לשחרור העיר פלוג'ה מידיו, משתמש בתושבי העיר הגדולה כמגנים אנושיים כדי למנוע את התקדמות הצבא העיראקי בעיר. "הקושי המרכזי במבצע טמון בכך שדאעש משתמש בתושבי העיר כמגנים אנושיים", אמר דובר משרד החוץ העיראקי, אחמד ג'מאל. "הקיצונים האלה משתמשים במתקנים אזרחיים, כולל בתי ספר, מבני מגורים ובתי חולים כמקומות מסתור".

 

המבצע הצבאי שבו פתח מוקדם יותר השבוע צבא עיראק בפלוג'ה הוא אחד החשובים ביותר נגד דאעש בשנים האחרונות. פלוג'ה היא אחת הערים הגדולות והחשובות ביותר שכבש הארגון בעיראק, ואם הוא יסולק ממנה – יהיה זה ניצחון מורלי אדיר לממשלת עיראק, שאיבדה לדאעש שליש מהמדינה ב-2014.

דאעש מצד אחד, צבא עיראק בגיבוי איראן - מצד שני. תושבי פלוג'ה לכודים, בקריקטורה ערבית ()
דאעש מצד אחד, צבא עיראק בגיבוי איראן - מצד שני. תושבי פלוג'ה לכודים, בקריקטורה ערבית

פצצת באולינג מפילה את תושבי פלוג'ה - רק דאעש נותר איתן, ולא נפגע ()
פצצת באולינג מפילה את תושבי פלוג'ה - רק דאעש נותר איתן, ולא נפגע

ביממה האחרונה נמשכת ההתכתשות בין ארגון הטרור לבין הכוחות העיראקיים, המגובים במיליציות המבוססות על שבטים מקומיים, ובמיליציות שיעיות שנתמכות על ידי איראן. הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, בהובלת ארה"ב, מחפה על הכוחות מהאוויר. בתקשורת הערבית דווח כי הכוחות הצליחו להשתלט על כמה כפרים, אך נראה שהם טרם הצליחו להיכנס לעיר עצמה, ובינתיים רק מקיפים אותה מכל עבר.

 

תושבי פלוג'ה נמצאים תחת שלטון הטרור של דאעש זה יותר משנתיים, ובמהלך התקופה הזו הם הופצצו בעצמם לא פעם על-ידי צבא עיראק והקואליציה נגד דאעש. אתמול הביע האו"ם דאגה לגורלם של 50 אלף התושבים התקועים בדאעש, כ-40 ק"מ מערבית לבירה בגדד. האו"ם קרא להכריז על מעברים בטוחים שדרכם יוכלו התושבים לברוח מפלוג'ה, אבל לפי עדויות המגיעות משם היום – דאעש אינו מאפשר זאת.

 

העיר פלוג'ה. 50 אלף לכודים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
העיר פלוג'ה. 50 אלף לכודים(צילום: רויטרס)

דאעש איים: מי שינסה לברוח - יחוסל. כוחות עיראקיים נערכים למבצע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דאעש איים: מי שינסה לברוח - יחוסל. כוחות עיראקיים נערכים למבצע(צילום: AFP)

מאז תחילת המבצע הצליחו כ-20 משפחות לברוח מפרברי פלוג'ה, אבל לדברי גורמים עיראקים רשמיים אף משפחה לא הצליחה להימלט משם היום, בשל הפיקוח

ההדוק של הג'יהאדיסטים מדאעש. המועצה הנורבגית לפליטים, שהיא ארגון סיוע העוזר לפליטים ולעקורים בעיראק, דיווחה שתושבים רבים פוחדים לברוח מחשש שדאעש יהרוג אותם. לדברי הארגון, משפחות רבות סיפרו כי דאעש איים לרצוח אזרחים שינסו להימלט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בין הצבא לדאעש. קריקטורה ערבית
מומלצים