שתף קטע נבחר

למרות מחיר הדלק הנמוך: אל על הגדילה את ההפסד ב-33% ברבעון הראשון

טייסי חברת התעופה שפתחו בעיצומים וחג הפסח שיתבטא ברבעון השני, השפיעו על תוצאותיה הכספיות של החברה שרשמה הפסד של 21.4 מיליון דולר. זאת, לעומת הפסד של 16 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

חברת התעופה הישראלית אל על פרסמה היום (ה') את תוצאותיה הכספיות של הרבעון הראשון של 2016. מהתוצאות עולה כי ההפסד הנקי הסתכם ב-21.4 מיליון דולר לעומת הפסד של 16 מיליון דולר בשנה שעברה, גידול של 33%. זאת למרות ירידת מחירי הדלק בשיעור של כ-37% ביחס לרבעון הראשון אשתקד, דבר שהביא להפחתת הוצאות החברה בכ-35 מיליון דולר, לאחר הוצאות גידור.

 

הכנסות החברה הסתכמו ב-396.5 מיליון דולר לעומת 419.8 מיליון דולר ברבעון קודם אשתקד, ירידה של 5%.

 

סך הוצאות הדס"ל (דלק סילוני) לרבות השפעת הגידור הסתכמו בכ-83.3 מיליון דולר בהשוואה ל- 118.7 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)
 

יתרת המזומנים בסוף הרבעון הסתכמה ב- 210.5 מיליון דולר לעומת 143 מיליון דולר, ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב- 71.6.מיליון דולר לעומת 59.2 מיליון דולר.

 

מספר הנוסעים שהוטסו על ידי החברה גדל בכ-10%, מ-957 אלף נוסעים ברבעון הראשון אשתקד ל-1.05 מיליון נוסעים ברבעון הראשון השנה. שיעורי התפוסה במטוסים גדלו מ- 79.5% לכ-80%.

 

החברה התמודדה ברבעון המדווח עם התחרות המתעצמת, שבאה לידי ביטוי בגידול של 8% בתנועה בנתב"ג - בעוד שאל על כאמור הגדילה את תנועת הנוסעים שלה בכ-10%, השיגה נתח שוק של 36% ושיעור תפוסה של כ-80%. למרות כל הפרמטרים החיוביים הללו, הכנסות החברה קטנו כתוצאה מירידה משמעותית במחירי כרטיסי הטיסה, על רקע התחרות וירידה במחירי הנפט.

 

מנכ"ל אל על, דוד מימון, מסר: "תוצאות הרבעון הראשון של 2016 הושפעו לא רק מעונת החורף שנחשבת לחלשה יחסית ומכך שפסח ישפיע על הרבעון השני, אלא גם כתוצאה מהגידול בהוצאות החברה בשל שיבושים באיוש טיסות. אנו ממשיכים כל העת במשא ומתן עם נציגות הטייסים על מנת לאפשר לחברה להפנות את כל מאמציה להתמודדות עם התחרות הגוברת בענף התעופה".

 

מוועד טייסי אל על נמסר: "הפלת האחריות על טייסי החברה היא הדרך הרגילה בה מתנערת ההנהלה מאחריותה לניהול ולמצב. ניהול שגוי של הנהלת אל על, בעיקר בתכנון הטיסות והצבת הצוותים, תוך התעלמות ממגבלות שהכניסה ההנהלה בעצמה להסכמי העבודה, תרמו להפסדים. החלטה מודעת לחכור מטוסים, תוך פגיעה בנוסעים, והתעלמות ההנהלה מהצעות רבות לתיקון ההסכם שאינו מתאים, גרמו לעלויות של עשרות מיליוני דולרים מיותרים ולירידה ברווחי החברה".

 

"כל טייסי אל על מתגייסים ומתייצבים לטיסות הקבועות להם בלוח הטיסות ומבצעים גם טיסות רבות נוספות. טייס ממוצע באל על עובד כבר למעלה משנה ב-150% משרה ואף למעלה מכך. ברור שסיום החכירות ייטיב כלכלית עם החברה ובוודאי שייטיב עם הנוסעים, וצר לנו שלמרות הניסיונות לקדם פתרונות, להנהלה יש זמן, והיא ממשיכה בחכירת המטוסים המיותרת, תוך ניסיון להפיל את האחריות לתוצאות על טייסי החברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים