שתף קטע נבחר

האם ייסגרו איי פי פי בתאילנד?

ממשלת תאילנד ממשיכה במאמצים להציל את הטבע: אחרי ההחלטה על סגירת קו טאצ'אי בעקבות נזקים שגרמו התיירים לשמורת הטבע הימית, תתקבל בקרוב החלטה על סגירת אתרי נופש נוספים באיי המדינה

יותר מעשרה אתרי צלילה בפארקים הימיים של תאילנד נסגרו בשבועות האחרונים בשל נזקים קשים שנגרמו לשוניות האלמוגים שבהם. ההחלטה התקבלה כחלק ממאמצי הרשויות בתאילנד להצלת הטבע במדינה, שצוברים תאוצה לאחרונה. על פי נתוני מחלקת הפארקים הלאומיים של תאילנד, מצבן של שוניות האלמוגים בשני צדי המדינה (מפרץ תאילנד במזרח וים אנדמן במערב) הוא הגרוע מזה שנים. בין האיים בהם הבדיקות הראו כי השוניות הגיעו למצב של כמעט-מוות, ציינו את קו מא פראו וקו צ'מפון.

איי תאילנד. בדרך להיסגר? (אסף קליגר) (אסף קליגר)
איי תאילנד. בדרך להיסגר?(אסף קליגר)
 

הסיבה המרכזית למצבן של השוניות שם, עם זאת, אינו הנזקים שגרמו התיירים אם כי נזקי מזג האוויר (סערות וטמפרטורת מים שנמצאת בעלייה מתמדת) שגורמים להלבנת האלמוגים. בתקופה האחרונה נמדדה טמפרטורת מים חריגה באזור, שהגיעה עד ל-34 מעלות צלזיוס.

 

במחלקת הפארקים של תאילנד מסבירים כי ברגע שהטמפרטורה חוצה את רף ה-30.5 מעלות, האלמוגים נמצאים בסכנה. במצב זה כל מגע עם גורם שאינו טבעי עבור האלמוגים - לרבות צוללנים - עלול לסכן את השוניות ולהביא להכחדתן.

קו טאצ'אי. הראשון שנסגר (צילום: Similan Islands) (צילום: Similan Islands)
קו טאצ'אי. הראשון שנסגר(צילום: Similan Islands)
 

הדיונים על המשך הפעולות להצלת האלמוגים בתאילנד מגיעים פחות משבועיים לאחר החלטת הרשויות במדינה לסגור למבקרים את חופי קו טאצ'אי, חלק מקבוצת איי סימילאן, בשל נזקים שנגרמו לטבע במקום. כעת על הפרק נמצאים איי פי פי, הפופולרים מאוד בקרב תיירים ובהם גם הישראלים, כמו גם מפרצים בפוקט הסובלים גם הם מבעיות דומות. יצויין כי נכון להיום רבים מהאיים באזור סגורים בשל עונת המונסונים, אך השלטונות התאילנדים הבהירו כי הדיונים עוסקים בפתיחתם לאחר תקופה זו.

 

בימים הקרובים, אם כן, יוחלט מה יעלה בגורלם של האיים והמפרצים התאילנדיים שניזוקו, וכן יוכרזו פעולות נוספות לשימור שוניות האלמוגים והטבע הימי שנמצא בסכנה ממשית במדינה. אחד הצעדים עשוי להיות החמרת הקנסות על כניסה לאזורים האסורים לתיירים. נכון להיום קנס שכזה - על כניסה או צלילה במקום אסור בתאילנד, עומד על כ-30$ בלבד, מה שלא ממש מרתיע את התיירים חסרי ההתחשבות שמגיעים למקומות אלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
תאילנד. האלמוגים במצב קשה
צילום: shutterstock
מומלצים