שתף קטע נבחר

גורילה גררה בן 4 בגן חיות - ונורתה למוות

טרגדיה בגן החיות בסינסינטי, ארה"ב: הגורילה בת ה-17 הרמבי, שמשקלה 180 ק"ג, תפסה ילד שזחל ונפל ארבעה מטרים לתוך שטחה. צוות הגן ירה בה והרג אותה: "יום עצוב מאוד"

 

נפילת ילד בגן חיות הסתיימה בהרג גורילה: הרמבי, גורילה בת 17, נורתה אתמול (יום שבת) למוות על ידי השומרים בגן החיות בסינסינטי שבארצות הברית, אחרי שגררה ילד בן 4 שנפל לתוך שטחה. הילד זחל דרך מחסום ונפל כארבעה מטרים לתוך תעלה היקפית, שם הרמבי, גורילה זכר שמשקלה 180 ק"ג, תפסה אותה.

 

הילד היה עם הגורילה בת ה-17 במשך 10 דקות, וצוות התגובה המהירה של גן החיות הגדיר את הסיטואציה מסכנת חיים. "ההחלטה הייתה לנטרל או לירות בהרמבי, כך שיילך מהמקום", הסביר מנהל גן החיות ת'אן מיינארד את הירי בהרמבי, גורילת שפלה מערבית, חיה בסכנת הכחדה. "הייתה להם החלטה קשה והם עשו את הבחירה הנכונה כי הם הצילו את חיי הילד הקטן. זה היה יכול להיות רע מאוד".

הגורילה הרמבי. נורתה למוות בגיל 17 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הגורילה הרמבי. נורתה למוות בגיל 17(צילום: רויטרס)

מנהל גן החיות אמר כי לא נראה שהגורילה עומדת לתקוף את הילד, אבל הבהיר כי מדובר בחיה "חזקה מאוד". הוא ציין כי ירי חץ הרדמה בגורילה לא היה מפיל אותה מיידית, ומשאיר את הילד בסכנת חיים. לדבריו, זו הפעם הראשונה שצוות גן החיות הורג חיה במצב חירום שכזה, וכינה זאת "יום עצוב מאוד" לגן החיות.

    

שתי גורילות ממין נקבה היו אף הן בשטח באותו הזמן. מיינארד אמר כי הילד, ששמו טרם פורסם, לא נפצע קשה בנפילה. בהודעה מטען גן החיות נאמר כי הילד היה בהכרה כאשר נלקח לבית החולים.

 

הרמבי נולד בגן החיות גלדיס פורטר בבראונסוויל, טקסס, והועבר לגן החיות בסינסינטי לפני שנתיים. גורילות השפלה המערבית מוגדרות כמין בסכנת הכחדה, ומיינארד אמר כי בגן החיות קיוו להשתמש בהרמבי לרבייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הגורילה הרמבי
צילום: רויטרס
מומלצים