שתף קטע נבחר

סגנית מנהל העלתה את ציוני בנה והודחה

ה-80 במתמטיקה הפך ל-96, בהיסטוריה מורה שלא לימד העניק 100: מורה בתיכון באשדוד פברקה את ציוני המגן של בנה, ולא תוכל לשאת בתפקיד ניהולי בשנים הקרובות: "מעשיה מבישים, מפרים את האמון שניתן בה"

 

 

הפברוק וההדחה: סגנית מנהל ומורה להיסטוריה באחד התיכונים באשדוד העלתה את ציוני המגן במתמטיקה ובהיסטוריה של בנה, הלומד בבית הספר. במקרה אחד שינתה את הציון בעצמה, ובמקרה אחר הורתה לאחד המורים הכפופים לה לעשות זאת. בגזר הדין שניתן על-ידי בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הוחלט שהיא תודח מתפקידה כסגנית מנהל, ולא תוכל לשמש בתפקידי ניהול במשך שלוש שנים.

 

המקרה אירע לפני כשנה וחצי, כאשר אותה מורה שימשה כסגנית מנהל בבית ספר ומתוקף תפקידה הייתה אחראית על תוכניות הלימודים, רכזי המקצועות השונים ובחינות הבגרות בבית הספר. בשתי הזדמנויות שונות היא החליטה לנצל את מעמדה המקצועי ופברקה ציוני מגן לבנה הלומד באותו בית הספר, רגע לפני בחינות הבגרות.

 

הציון במתמטיקה קפץ מ-80 ל-96 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הציון במתמטיקה קפץ מ-80 ל-96(צילום: shutterstock)

במקרה הראשון היא נתנה לו ציון 96 בבחינת המגן במתמטיקה, על אף העובדה שהמורה שלו, שהיא הגורם המוסמך לרשום ציוני מגן, נתנה לו ציון 80. במקרה השני היא ביקשה ממורה להיסטוריה המלמד בבית הספר וכפוף לה מקצועית להעריך את ציון המגן של בנה, למרות שהוא כלל לא לימד אותו במהלך השנה. הציון שהוענק לבנה על ידי אותו מורה היה 100.

 

בגזר הדין נכתב כי מעשיה של סגנית המנהל "מבישים, פוגעים בטוהר המידות, ויש בהם הפרה בוטה של האמון שניתן בה על ידי מערכת החינוך, ציבור ההורים והתלמידים בית הספר. המעשים שנעשו היו

יזומים ומתוכננים, ועירבו מורים אחרים בבית הספר". עוד נכתב כי "'קיצור התהליכים' שביקשה לעשות לטובת בנה בדרך אל תעודת הבגרות הוא חמור ומערער ערכים בסיסיים שעליהם נשענת מערכת החינוך".

 

ההגנה טענה כי מעשיה של המורה, אם לשלושה ילדים, נעשו בתקופה שבה איבדה את שני הוריה, ובכך ביקשה להוריד גם מתח ממצבו הנפשי של בנה. עוד נטען כי ההערכה שניתנה לבנה בהיסטוריה נעשתה באופן ענייני. ההגנה גם ציינה כי מדובר במישהי שנמצאת במערכת החינוך כבר 20 שנה מתוך מסירות ואכפתיות, מורה שזוכה לשבחים מהנהלת בית הספר, המורים והתלמידים, ועל כן הייתה המועמדת הטבעית להחליף את מנהל בית הספר הפורש.

 

במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים ובגזר הדין שניתן לפני כחודשיים והתפרסם כעת, הוחלט כי סגנית המנהל תועבר מתפקידה לתפקיד של מורה מן השורה. ההעברה תבוצע בתחילת שנת הלימודים הבאה ולא תהיה מוגבלת בזמן. עוד הוחלט כי במשך שלוש השנים הקרובות לא תוכל המורה לשמש בכל תפקיד ניהולי במערכת ויהיה עליה לשלם קנס בגובה משכורת אחת. נוסף לכל אלה ננזפה סגנית המנהל באופן חמור על ידי נציבות שירות המדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
אילוסטרציה
צילום: עידו ארז
מומלצים