שתף קטע נבחר

איזה לכלוך! רק 38% מחופי ישראל - נקיים

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי הרשויות החופיות המלוכלכות ביותר הן גן רווה, חוף השרון ואילת. הרשויות החופיות הנקיות ביותר: תל-אביב, בת-ים ונתניה

ממדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, שנערך בתחילת החודש, עולה כי 38.5% מהחופים נמצאו נקיים עד נקיים מאוד, בעוד ש-20% מהחופים נמצאו מלוכלכים או מלוכלכים מאוד. במשרד אמרו כי הרשויות החופיות המלוכלכות ביותר הן גן רווה, חוף השרון ואילת, ואילו הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד הן בתל-אביב, בת-ים ונתניה.

 

 (צילום: איריס ארבל ודרור אריאלי) (צילום: איריס ארבל ודרור אריאלי)
(צילום: איריס ארבל ודרור אריאלי)

 

החופים הנקיים ביותר בישראל הם חוף בת ים - מהעיר ועד לראשון לציון; חוף הצוק בתל אביב; חוף גן לאומי שורק; וחוף קיסריה - מקיסריה עד הגן הלאומי. מנגד, החופים שדורגו כ"מלוכלך מאוד" הם: חולות פלמחים בגן רווה; חוף קרית חיים - מקרית חיים עד רחוב חלוצי התעשייה; וחוף הנסיכה אילת - מסנובה עד מסוף טאבה.

 

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי בתחילת יוני אשתקד - 37% מהחופים נמצאו נקיים עד נקיים מאוד.

 

מדד "חוף נקי" מתפרסם אחת לשבועיים במסגרת תוכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו נשלחים מפקחי המשרד לבדוק 66 רצועות חוף לא מוכרזות ובודקים את נקיונן. תוכנית "חוף נקי" היא יוזמה ייחודית של המשרד להגנת הסביבה, שמטרתה למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. התוכנית בנויה משישה עמודי תווך המשולבים זה בזה – ניקוי; אכיפה; הסברה, חינוך ופרסום; ניטור פסולת ימית; הפחתה במקור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איריס ארבל ודרור אריאלי
לכלוך בחופי הים בחודש שעבר
צילום: איריס ארבל ודרור אריאלי
מומלצים