שתף קטע נבחר

בג"ץ הכריע: גופת נרצחת הפיגוע לא תנותח

למרות בקשת המשטרה, החליט בג"ץ בתום דיון לילי כי אחת מקורבנות הפיגוע בתל אביב אילנה נבעה תובא היום למנוחות וגופתה לא תנותח. ההלוויה עוכבה בשל סירוב המשטרה לשחרר את גופתה כדי לברר אם היא מתה מדום לב או מהירי. קרוב משפחתה: "עכשיו היא תוכל לנוח בשקט"

 

הגופה לא תנותח. אילנה נבעה  ()
הגופה לא תנותח. אילנה נבעה

גופתה של אילנה נבעה, אחת מקורבנות הטבח במתחם שרונה בתל אביב, לא תנותח. כך הכריע הלילה (ו') בג"ץ בתום דיון שנערך בעקבות התנגדות המשטרה לשחרר את הגופה בשל הרצון לבצע נתיחה לקביעת נסיבות המוות. היום תתקיים הלוויתה. אחד מבני המשפחה אמר: "החלטה נכונה של בג"ץ. סוף סוף יש סיום לסאגה הזאת ועכשיו אילנה תוכל לנוח בשקט".

 

בבית החולים איכילוב התברר כי אילנה נפטרה מדום לב שככל הנראה נגרם בעת הפיגוע - ולא מהירי של המחבלים. בני משפחתה, שתכננו להביאה לקבורה אתמול בשעות הצהריים, זעמו על המשטרה שסירבה לשחרר את גופתה לקבורה בשל הרצון לבצע נתיחה שלאחר המוות.

 

הנושא הובא לפתחו של בית המשפט, כשבזמן הזה מאות בני משפחה המתינו מתחת לביתה כדי להתחיל את מסע ההלוויה. "זה הגיוני שאישה שמתה אתמול בלילה, אם לארבע בנות - עד עכשיו לא קברו אותה?", אמר אתמול קרוב משפחה והוסיף: "אנשים כאן מהבוקר מתייבשים. אנחנו מתנגדים מבחינה הלכתית לנתיחה, אבל המשטרה בשלה ולא מוכנה לוותר".

 

"מהבוקר מתייבשים". בני משפחה ממתינים אתמול להלוויתה של אילנה (צילום: נועם (דבול) דביר) (צילום: נועם (דבול) דביר)
"מהבוקר מתייבשים". בני משפחה ממתינים אתמול להלוויתה של אילנה(צילום: נועם (דבול) דביר)

 (צילום: נועם (דבול) דביר) (צילום: נועם (דבול) דביר)
(צילום: נועם (דבול) דביר)

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הרינו להבהיר כי החקירה מתנהלת באופן מקצועי בתיאום עם המשפחה. עקב רגישות הארוע וצנעת הפרט איננו מתיחסים לכך באמצעי התקשורת".

 

אילנה בת ה-39 מתל אביב הותירה אחריה בעל וארבע בנות. שכנתה סיפרה: "היא הייתה האישה הכי טובה בעולם, מסורה לבית ולילדים, הכינה תמיד ארוחת צהריים לילדים שלי כשהייתי בעבודה, תמיד הייתה לה דלת פתוחה".

 

בבית משפחת נבעה התקשו הבעל אלון, איש משטרה, והבנות לעכל את מותה של האם. "אילנה הייתה אימא לתפארת, אישה מסורה", סיפר קרוב משפחתה. "הבנות בשוק, הן בהלם. אלון ידע שאשתו שם והיא לא ענתה - הוא נסע לשם וכשלא מצא אותה הופנה לבית החולים. שם נמסרה לו ההודעה הקשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים