שתף קטע נבחר

המחבל סימס לאשתו מהטבח: "את רואה חדשות?"

רשת CNN דיווחה מפי גורמי חקירה בארה"ב כי עומאר מאטין, שרצח 49 בני אדם במועדון גאה באורלנדו, התכתב עם אשתו תוך כדי הירי והתעניין אם היא כבר מעודכנת במתרחש. היא ניסתה להתקשר אליו אך לא נענתה

 

 

 

גורמים בחקירת הטבח במועדון Pulse באורלנדו מסרו אמש (ה') לרשת CNN כי הרוצח, עומאר מטאין, התכתב עם אשתו, נור סלמאן, תוך כדי שהסתגר בשירותים במקום. על פי הדיווח, הוא החל לשלוח לה הודעות כשעתיים לאחר תחילת הירי במועדון ושאל אותה אם היא "רואה חדשות".

 

ברשת CNN דווח כי סלמאן כתבה לו בחזרה שהיא אוהבת אותו. כמו כן ניסתה האישה ככל הנראה להתקשר לבעלה כמה פעמים במהלך אירוע הירי. נציגי המשטרה ששוחחו עם הרשת האמריקנית אמרו כי השיחות נעשו לאחר שכבר דווח בכלי התקשורת על אודות הטבח, ולאחר שככל הנראה הבינה סלמאן כי בעלה הוא הרוצח. עם זאת מאטין לא ענה לשיחותיה.

המחבל עומאר מאטין ()
המחבל עומאר מאטין
 

אתמול בלילה פרסמה רשת "פוקס ניוז" פוסטים שפרסם המחבל מאטין רגעים לפני שהחל לירות לכל עבר ורצח 49 בני אדם. הפוסטים נחשפו במסגרת חקירה של הוועדה לביטחון לאומי בסנאט בראשות הסנאטור רון ג'ונסון הרפובליקני. מאטין כתב לפני שפתח במסע הירי כי הוא נשבע אמונים למנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדדי ושלח מסר למערב: "אתם תטעמו את נקמת דאעש".

 

החשבונות שהיו שייכים למאטין נמחקו לפני שהציבור הרחב היה יכול לראות אותם, אך הוועדה בראשות ג'ונסון שמה את ידה על כמה מהם. "המוסלמים האמיתיים לעולם לא יקבלו את דרכיו המטונפות של המערב", כתב המחבל מתוך המועדון. "אתם הורגים נשים וילדים חפים מפשע בתקיפות מהאוויר".

49 נרצחו. צעירים המומים מחוץ למועדון שבו אירע הטבח (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
49 נרצחו. צעירים המומים מחוץ למועדון שבו אירע הטבח(צילום: רויטרס)

מאטין הספיק לכתוב עוד שני פוסטים מתוך המועדון לפני שהחל בירי ולבסוף נורה למוות על-ידי שוטרים. "על אמריקה ורוסיה להפסיק את ההפצצות נגד דאעש", כתב. בפוסט האחרון הוא הזהיר: "בימים הקרובים אתם תראו מתקפות של דאעש בתוך שטח ארה"ב".

"הלב שלנו שבור". אובמה מגיע לאורלנדו לביקור משפחות הרוגי הטבח (צילום: AP) (צילום: AP)
"הלב שלנו שבור". אובמה מגיע לאורלנדו לביקור משפחות הרוגי הטבח(צילום: AP)
 

גורם ב-FBI אמר לרשת פוקס כי מאטין התפנה לבצע 16 שיחות טלפון מתוך המועדון, כולל זו שבה הודיע למשטרה על שבועתו לדאעש. מבצע הטבח גם נכנס לפייסבוק כדי לחפש דיווחים בתקשורת - הוא חיפש את שם המועדון וגם השתמש בחיפוש במילה "ירי" כדי לראות אם התקשורת מדווחת על מסע הירי שיצא לבצע.

 

אמש הגיע לאורלנדו נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כדי לבקר את משפחותיהם של הרוגי הטבח במועדון ה-Pulse. במהלך הביקור, אובמה רמז על רצונו להעביר חוקים נוקשים יותר לבקרה על נשק במדינה: "הלב שלנו שבור. צריך לעשות יותר כדי למנוע ממעשים כאלו לחזור על עצמם. זה ידרוש יותר מפעולה צבאית".

 

"אי אפשר להיפטר מהשנאה והרשע בעולם, אבל אפשר למנוע את הטרגדיות הללו", הוסיף אובמה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התכתב עם אשתו. המחבל עומאר מאטין
מומלצים