שתף קטע נבחר

בורסות ניו-יורק ננעלו בירידות שערים

יום לאחר ההתנקשות בחברת הפרלמנט הבריטי ג'ו קוקס, המשקיעים באירופה אופטימיים סביב הישארות בריטניה באיחוד. הפוטסי הבריטי ננעל בעלייה של 1.2% בהובלת מניות הבנקים. בוול סטריט: מניית גוגל יורדת, על רקע הערכות כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות לרבעון השני. מניית אפל יורדת ב-1.7% עקב הוראת משרד הפטנטים הסיני להפסיק למכור דגמי אייפון 6 ו-6S

בורסות ניו יורק ננעלו הערב (ו') בירידות שערים. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.33% ל-17675.16; מדד נאסד"ק ירד ב-0.92% ל-4,800.34; ומדד S&P ירד ב-0.33 ל-2,071 נקודות. בניגוד לבורסות אירופה שננעלו בעליות שערים חדות, על רקע אמונה של המשקיעים כי בריטניה תישאר בסופו של דבר באיחוד האירופי, בניו יורק המשקיעים היו פסימיים יותר וחרדים נוכח האפשרות של ברקזיט, לצד המשך הדאגה מאי העלאת הריבית על ידי הפד.

 

בין המניות הבולטות במסחר היום: מניית אלפבית (גוגל) שצנחה ב-2.8%, על רקע הערכות אנליסט של סיטיגרופ שלא תעמוד בתחזית ההכנסות לרבעון השני, ומניית אפל שירדה ב-2.3%, לאחר שמשרד הפטנטים הקפיא את מכירת דגמי אייפון 6 ו-6S, עקב טענות על הפרת זכויות קניין רוחני של סמארטפונים סיניים. בסיכום שבועי רשם S&P 500 את הירידה החדה ביותר שלו מאז סוף אפריל. הליש"ט הבריטית התחזקה ב-1.1% מול הדולר ונסחרה תמורת 1.436 דולר - רמתה הגבוהה ביותר זה שבוע לאחר שירדה לשפל של יותר מחודשיים בחמישי.

 

החוזים על הנפט מסוג WTI עלו ב-3.8% וננעלו על 48 דולר לחבית, זאת בין היתר על רקע חולשת הדולר והאופטימיות סביב הישארות בריטניה באיחוד האירופי. בסיכום שבועי ירד הזהב השחור ביותר מ-2%. לאחר 7 ימים של עליות, החוזים על הזהב ירדו ב-0.3% וננעלו על 1,294.8 דולר לאונקיה. בסיכום שבועי, עלה מחיר המתכת היקרה ב-1.5%.

 

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים חדות, על רקע מה שנראה כאופטימיות סביב הברקזיט ואמונה כי בריטניה תישאר בסופו של דבר באיחוד האירופי. האופטימיות של המשקיעים נשענה על החלטת שני הצדדים הנצים להשעות את הקמפיינים שלהם לקראת משאל הברקזיט, לאחר הרצח של חברת הפרלמנט אתמול. בסיכום היום הפוטסי הבריטי זינק ב-1.2% בהובלת מניות הבנקים שרשמו עליות חדות.

 

מאקרו

בין הבנקים בלטה קבוצת לוידס שטיפסה 5.2%, Royal Bank of Scotland שעלה ב-3%, ו-Standard Chartered שזינק ב-5.1%. למרות העלייה החדה, בסיכום שבועי ירד הפוטסי ב-1.5%. במקביל לפוטסי נרשמו עליות חדות גם בורסת פריז, שם ננעל הקאק הצרפתי בעלייה של 1%. הדאקס הגרמני עלה אף הוא ב-0.9%. מדד הבנצ'מארק האירופי, Europe Stoxx 600, עלה היום ב-1.4% - כל הסקטורים רשמו עליות.

 

אישורי הבנייה בארה"ב, המהווים מדד לביקושם העתידיים, עלו בחודש מאי ב-0.7% לרמה של 1.14 מיליון, כך לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי שפורסמו היום. התחלות הבנייה ירדו ב-0.3% לרמה של 1.164 מיליון, אך עדיין מדובר ברמה הגבוהה מעט מצפי האנליסטים. התחלות הבנייה של בתים פרטיים עלו ב-0.3% לרמה של 764 אלף בתים, הגבוהה ביותר מזה 3 חודשים.

 

בהשוואה ל-5 החודשים הראשונים של 2015 טיפסו התחלות הבנייה ב-10.2%, והדבר מעיד על כך שהביקושים עדיין חזקים הודות לריבית המשכנתאות הנמוכה ושוק העבודה היציב. הבנייה של בתים פרטיים עלתה מאז תחילת השנה ב-14.5%, והאנליסטים של בנק אוף אמריקה מעריכים כי השנה יעמוד קצב התחלות הבנייה של בתים פרטיים על 800 אלף.

 

ג'יימס בולארד, נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, מאמין כי המגמה הכלכלית הנוכחית הכוללת צמיחה פושרת של 2% בשילוב עם שיעור אבטלה נמוך ואינפלציה נמוכה ככל הנראה תישאר, וכתוצאה מכך הבנק הפדראלי המרכזי יכול להמשיך לא לעשות כלום. לדבריו, "התוצר צומח בשיעור של 2%, אך שיעור האבטלה נותר נמוך למדי והאינפלציה חגה סביב 2%". כך יהיה בשנתיים וחצי הבאות חוזה בולארד, שמתעקש כי לא מדובר בתחזית פסימית.

 

מדובר על שינוי גישה מצידו של בולארד, שעד לא מזמן תמך דווקא בהעלאה הריבית אולם לדבריו ה"נראטיב הקודם" שלו גרס שהכלכלה תצמח בשיעור גבוה יותר ותוביל לירידת שיעור האבטלה ועליית האינפלציה מעל 2%. במקרה כזה יש צורך להעלות את הריבית כדי להתאים לתחזית. בולארד מודה כעת כי הנראטיב הזה איבד השנה מהתועלת שלו, וניתן לשמור על שיעור הצמיחה, האבטלה והאינפלציה לאורך זמן כל עוד לא יהיו זעזועים לכלכלה.

 

לבולארד יש זכות הצבעה השנה בועדת קביעת המדיניות של הפד. בפגישה שנערכה השבוע, החליטו בבנק המרכזי להתיר את הריבית ללא שינוי, וציינו כי ייתכן שהריבית תעלה בקצב איטי מכפי שמצפים. פירוש הדבר שהריבית נותרה בטווח בין 0.25%-0.5% מאז העלאה היחידה בדצמבר.

 

מניות במרכז

ביום חמישי לאחר סיום המסחר הסכימה ענקית הקוסמטיקה רבלון (סימול: REV) לרכוש את המתחרה אליזבת ארדן (סימול: RDEN) תמורת 420 מיליון דולר. הרכישה מגיעה זמן קצר לאחר שבעלי המניות של רבלון שקלו להעמיד את חברת הענק על המדף.

 

בעלי מניות בחברת הביומד הישראלית כיאזמה (סימול: CHMA) הגישו תביעה יצוגית בארה"ב נגד החברה, בטענה כי מסרה למשקיעים דיווחים מטעים. אותם דיווחים הסתירו, לטענת התובעים, סיכונים וכשלים בניסוי שלב 3 שניהלה החברה בתרופת הדגל שלה – Mycapssa.

 

העודף בחשבון השוטף של 19 המדינות החברות בגוש היורו זינק בחדות באפריל, כך עולה מנתונים שפרסם היום הבנק האירופי המרכזי. על פי הצהרת הבנק, המאזן עמד באפריל על עודף של 36.2 מיליארד יורו, זאת לעומת 26.3 מיליארד יורו במרס. הנתונים מותאמים עונתית. כאחוז מהתמ"ג, העודף שחשבון השוטף עמד על 3.1% ב-12 החודשים עד אפריל, זאת לעומת שיעור של 2.8% שנה קודם לכן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים