שתף קטע נבחר

אף שהתיק נגדו לא נסגר מחוסר אשמה: השופט יחזור לתפקידו

חמישה ימים לאחר שהיועמ"ש החליט לסגור את הפרשה שנחשפה ב-ynet, ולפיה שופט נחשד בעבירות מין חמורות נגדו בתו, נשיאת העליון נאור ושרת המשפטים שקד קבעו כי הוא יוכל לשוב לעבודה

חוזר לתפקידו: נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושרת המשפטים איילת שקד החליטו כי השופט שנחשד בעבירות מין חמורות נגד בתו, פרשה שנחשפה לראשונה ב-ynet, יוכל לשוב לעבודתו הרגילה בבית משפט השלום.

 

ההחלטה של נאור ושקד התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סגר את תיק החקירה נגד השופט מחוסר ראיות. נאור ושקד דנו בנושא והחליטו כי אין מניעה שהשופט ישוב לתפקידו. הודעה נמסרה לשופט עצמו.

הנשיאה נאור ושרת המשפטים שקד (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הנשיאה נאור ושרת המשפטים שקד(צילום: מוטי קמחי)

בהודעת משרד המשפטים נמסר ביום רביעי כי לאחר בחינת חומר החקירה החליט מנדלבליט לאמץ את המלצת פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז מרכז (פלילי), ולסגור את התיק נגד השופט מחוסר ראיות - ולא מחוסר אשמה.

 

בהחלטתו ציין היועץ המשפטי לממשלה כי החליט לסגור את התיק נגד השופט מחוסר ראיות, לאור חומרים שנאספו במהלך החקירה, אולם חומר הראיות שנאסף בעניינו של השופט רחוק מהתשתית הנדרשת לביסוס כתב אישום ונמצא ברף נמוך יחסית בתוך טווח התיקים הנסגרים בעילה של "חוסר ראיות".

 

ב-ynet נחשף כאמור לפני חודש כי אישיות משפטית בכירה הייתה כמה שבועות בחופשה כפויה, אך הדבר הוסתר מהציבור. לאחר הפרסום התיר בית המשפט באותו היום לפרסם כי מדובר היה בשופט שהיה במרכזה של חקירה פלילית בגין חשדות חמורים. בהמשך הותר לפרסם כי השופט נחשד בעבירות מין בבתו.

 

ממסמכים שהגיעו לידי ynet עולה כי המערכת דאגה להסתיר מהציבור את הסיבה האמיתית להיעדרות - ואף באמצעות שקר. בדיון שאמור היה להתקיים אך בוטל בגלל היעדרות של השופט, הונפק מסמך רשמי ובו נכתב כי הדיון נדחה מכיוון שהוא "חולה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
השופט ישוב לתפקידו (אילוסטרציה)
צילום: Gettyimages
מומלצים