שתף קטע נבחר

הממשלה אישרה: תוספת של כ-82 מיליון שקלים להתנחלויות

שרי הממשלה הצביעו פה אחד בעד העברת עשרות מיליוני שקלים ליהודה ושומרון בטענה ל"מצב ביטחוני רגיש שדורש הוצאות חריגות". השרה רגב: "ההתיישבות לא באה על חשבון הפריפריה". עמיר פרץ: "ממשלת האיחוד הלאומי של נתניהו ממשיכה לבזבז מיליונים על ההתנחלויות הפוליטיות"

 

עכשיו זה סופי: הממשלה אישרה פה אחד היום (א') תוכנית להעברת תוספת תקציבית של כ-82 מיליון שקלים "עקב המצב הביטחוני הרגיש שדורש הוצאות חריגות". העברת הכספים תתבצע אף על פי שכבר אושר תקציב המדינה. על התוכנית המקורית הוסיף משרד התחבורה עוד 10 מיליון שקלים עבור תאורה ביהודה ושומרון.  

 

הסכום כולל מענק חד-פעמי לרשויות המקומיות ביו"ש על סך 15 מיליון שקל, שיועברו ממשרד הפנים וממשרד האוצר. משרד החקלאות יקצה 10 מיליון שקלים לשיפוץ וחידוש מבני ציבור לחיזוק הביטחון והבטיחות. מרכזי חוסן יופעלו לטובת התושבים והם יכללו גם תגבור מענים פסיכו-סוציאליים בהשקעה כוללת של 12 מיליון שקלים בפריסה של שלוש שנים. יוזמה שתצא לפועל בשיתוף של משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות - תכלול הפעלת תוכניות חינוכיות, הגברת תוכניות וסיוע מתנדבים, סיוע לעסקים גדולים ובינוניים, ומענקים מיוחדים להקמת מלונות ותשתיות לפיתוח התיירות ביו"ש.

 

השרה מירי רגב בירכה על ההחלטה: "השנה נראה הרבה יותר מתקני ספורט ואירועי תרבות עשירים ברחבי יהודה ושומרון. ההתיישבות לא באה על חשבון הפריפריה, אמשיך ואלחם על הנגשת התרבות והספורט בכל הארץ - בפריפריה, בשכונות, ביהודה ובשומרון, במגזר הערבי והלא-יהודי כאחד".

הכסף בדרך. ליישוב המצולם אין קשר לכתבה (צילום: AP) (צילום: AP)
הכסף בדרך. ליישוב המצולם אין קשר לכתבה(צילום: AP)

אתמול אמר השר יריב לוין: "לאחר שנים של ניסיונות, לראשונה נצליח להשוות את התנאים ביהודה ושומרון לאלו שבשאר חלקי הארץ ולתמוך תקציבית בהקמה של בתי מלון ומלוניות במוקדי תיירות מרכזיים". בכך כיוון למענק של משרד התיירות שבראשו הוא עומד, בגובה 20% מעלות ההקמה של בית מלון".

 

באופוזיציה מיהרו לתקוף את ההצעה. ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב: "זו החלטה פשוט מקוממת. בזמן שעיירות הפיתוח צועדות לירושלים בגלל הזנחה פושעת של הממשלה, מזרימים עשרות מיליוני שקלים להתנחלויות. מתי לממשלה הזו כבר יהיה אכפת מהפריפריה שנותרת מאחור?"

 

ח"כ עמיר פרץ: "ממשלת האיחוד הלאומי בראשות נתניהו ממשיכה לבזבז עשרות מיליונים על ההתנחלויות הפוליטיות בזמן שהפריפריה החברתית בישראל והזוגות הצעירים משוועים לתקציבים אלו. אני קורא לשר האוצר כחלון לדרוש להסיר את ההצעה הזו מסדר היום של הממשלה ולזכור שחובת הממשלה לדאוג גם לאוכלוסיות שאינן גרות בהתנחלויות. את העוול החברתי של הימין בראשות נתניהו לא ניתן יהיה לתקן על-ידי סרטים מגוחכים והפחדות סרק של ערבים בדרך לקלפיות".

 

חברת מפלגתו, ח"כ סתיו שפיר: "זו ממשלה הזויה שבמקום לטפח את הנגב והגליל ולשקם את התיירות שנפגעה בגלל המצב הביטחוני, מתנדבת לבנות לתיירים מרפסת עם נוף למפעל ההתנחלויות שפוגע בביטחון ישראל ובזהותה היהודית והדמוקרטית". לדבריה, "כל שקל מהכסף הזה היה צריך לעבור לפיתוח תיירות בעוטף עזה וביישובי הדרום, שעדיין מנסים להחזיק את הראש מעל המים מאז צוק איתן. שם זכו לחבילת פיצויים מצומקת למרות שהם שומרים על קו הגבול שלנו ונמצאים כבר יותר מעשור תחת אש. אני מתביישת בשביל השרים והח"כים בקואליציה, שמדברים פעם אחר פעם בשם הפריפריה, אך כשמגיע רגע ההחלטה הם גוזלים את התקציבים של הפריפריה כדי לדאוג רק לחברים שלהם".

 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיב למתקפה מהאופוזיציה: "ביהודה ושומרון חיים חצי מיליון אזרחים כמו שמולי ושפיר, שמשרתים בצבא, עושים מילואים ומשלמים מסים, והגיע הזמן להתחיל להתייחס אליהם כאל אזרחים שווי זכויות ולהפסיק להיות פופוליסטים. די לסכסך בין אנשי ההתיישבות בעוטף עזה עם אנשי ההתיישבות ביהודה ושומרון ועם הפריפריה והמרכז וחוזר חלילה. מי שבאמת אוהב את עם ישראל ומדינת ישראל דואג לכולם ולא מחפש לזרוע שנאה ופילוגים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
עוד כסף להתנחלויות
צילום: רויטרס
מומלצים