שתף קטע נבחר

"מסמך משטרתי ריכז את כל העבירות של הח"כים"

לפי הפרסום, לבקשת ראש אגף החקירות של המשטרה מני יצחקי הוכן מסמך המרכז את העבירות הפליליות שביצעו כל 120 הח"כים: "לפי המסמך יש למשטרה מידע על עבירות לכאורה של עשרות ח"כים, ובכלל זאת פרשות שחיתות". המשטרה: "לא היה איסוף מידע שיטתי כדי לבדוק אם ח"כים חשודים בפלילים"

במסמך שהוכן לכאורה באגף המודיעין של המשטרה לפני שנתיים נכללו עבירות פליליות שביצעו כל חברי הכנסת. כך נחשף אמש (יום א') על ידי העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 10. לפי הפרסום, בשנת 2014 הוכן לבקשת ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי מסמך ובו פירוט מודיעיני על עבירות פליליות שלכאורה מעורבים בהם פוליטיקאים.

 

במסמך, כך נטען, קיים מידע על פוליטיקאים רבים אשר ביצעו פעולות בניגוד לחוק. במשטרה עצמה לא הכחישו את קיום המסמך, אבל טענו כי המדיניות של המשטרה בנוגע לחשיפת עבירות פליליות על ידי פוליטיקאים לא השתנתה.

ראש אגף החקירות מני יצחקי (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
ראש אגף החקירות מני יצחקי(צילום: עידו ארז)

לפי הפרסום בערוץ 10, "המסמך ריכז את כל המידע שהמשטרה יודעת מכל מקור אפשרי בנוגע לכל 120 חברי הכנסת והשרים שכיהנו בכנסת הקודמת. לפי המסמך הזה יש למשטרה מידע על עבירות לכאורה של עשרות ח"כים, ובהן פרשיות שחיתות".

 

על פי הדיווח, "המסמך הכיל שמות של עדים לכאורה, אבל המידע הזה לא הפך לחקירה רצינית". בדיווח הוזכר הפרסום ב"ידיעות אחרונות", לפיו "בבוקר שאחרי שהשר גלעד ארדן הודיע על מינויו של גל הירש למפכ"ל, ביקש אותו יצחקי, ראש אגף חקירות, להוציא את כל המידע שיש במשטרה על גל הירש וכזכור חלק מהמידע הזה הביא לסיכול המינוי. ההוראה של יצחקי ניתנה גם בדרך לא שגרתית, לא בהנחיה כתובה ישירות לקציניו".

 

במשטרה מסרו בתגובה: "מדיניות ראש אגף חקירות ומודיעין היא לבדוק כל מידע מודיעיני במקצועיות וביסודיות ולמצות עד תום כל הליך המחויב מתוקף תפקידנו. כל איסוף או שליפת מידע נעשה בכפוף לדין ולסמכות המוקנית לנו על פי דרישת הגורמים המוסמכים במשטרה ובגופי האכיפה משיקולים מקצועיים גרידא וברגישות הראויה - וכך מדווח על פי החוק".

 

כארבע שעות לאחר מכן פרסמה המשטרה תגובה נוספת, לפיה נאמר כי "המשטרה מכחישה בתוקף כי קיימה איסוף שיטתי במטרה לבדוק אם חברי כנסת חשודים בעבירות פליליות. כל בדיקה יזומה מול חברי כנסת מחייבת את אישור היועץ המשפטי לממשלה. כל מידע על אודות חבר כנסת שמעלה חשד ממשי לכאורה לפלילים, מועבר מיידית לידיעת היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה".


פורסם לראשונה 19/06/2016 22:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
ניצב מני יצחקי
צילום: אבי מועלם
מומלצים