שתף קטע נבחר

מפת הערכים

אי אפשר לראות ערכים, לכן כדאי קודם להגדיר אותם ולדעת מה מבטא את מי שאתם

באופן כללי מי שמכיר אותי נוטה להגדיר כאדם מאוד רגוע, יטענו שבשביל שאני אצא מהכלים נדרש באמת מאמץ מיוחד. אני מסכים עם התוצאה אבל לא בהכרח עם ההגדרה. איבוד שליטה זאת בחירה ובדרך כלל כזו שלא מקרבת אותנו למה שאנו רוצים.עוד לא שמעתי על מישהו שאמר לי "בזכות זה שאיבדתי את השליטה על עצמי הצלחתי להשיג בדיוק את מה שאני רוצה”. ברוב המקרים זה בדיוק הפוך.

 

אני מאמין בערכים של פתיחות, אותנטיות ומחויבות. כאשר פועלים ממקום כזה אפשר לקבל את התוצאות הרצויות בהרבה פחות מאמץ, לפחות ברמה הרגשית. לכן אני לא מגדיר את עצמי כרגוע, קל לי יותר עם הגדרה שאני אדם שפועל מתוך ערכים, ומצליח בזכות זאת להיות רגוע וגם להגיע לתוצאות שלי.

 

למה אני מספר לכם את זה?

שבת אחר הצהריים, אני מתענג ממנוחת השבת ומזג האויר המעולה, עמדתי לצאת לפארק הקרוב לפגוש כמה חברים לשתות משהו וליהנות ממה שיש לעיר להציע. הטלפון מצלצל ועל הקו ג'וני.

מה קורה ג’וני, רוצה רוצה להצטרף?

"לא, אין לי מצב רוח לזה, יש מצב שניפגש רק אנחנו?"

קרה משהו? הכל בסדר?

"כן אני רוצה לדבר איתך בלי כל ההמולה שמסביב, זה ממש חשוב. תוכל לבוא אלי?"

אין בעיה, אני בדרך. הייתי קצת מוטרד. הבנתי שכנראה משהו עובר עליו הוא מעולם לא ביקש ממני "טובה", או לא ללכת למפגש שכבר הייתי מתוכנן להגיע אליו.הלכתי ברגל ותוך 20 דקות הייתי אצלו.

מה קורה ג'וני?

"כבר תקופה ארוכה שאני מרגיש אבוד מבולבל ובעיקר לא מצליח”.

אתה במשרה בכירה בעולם הפיננסים, מה גורם לך להרגיש לא מצליח? אתה לא מצליח לקבל את התוצאות שאתה רוצה?

"אני לא מצליח לקבל את התחושה שהייתי רוצה לקבל בעקבות מה שאני עושה, אני מרגיש כמו ריק מבפנים, אני לא יודע איך להסביר את זה"

בוא רגע נחזור למי שאתה באמת? מה הערכים שמהם אתה יוצא לעשיה שלך.

"מה זאת אומרת ערכים? אני עושה כי צריך לעשות, מה העניין של הערכים עכשיו?"

כל מה שאנחנו עושים זה למען יצירת רגש או ערך, גם אם אנחנו לא בדיוק יודעים להגדיר זאת. עדיף להגדיר לעצמי מהם הערכים החשובים לי באמת שאותם אני רוצה להגשים ורק אחרי זה אני יכול ליצור הגדרות עשיה וכללים, שזה למעשה יעדים אופרטיביים מעשיים. שנינו יכולים להסכים על ערך מסוים, רק שהאופן שהערך הזה יבוטא בחיים של כל אחד מאיתנו הוא אחר לגמרי, מכאן החשיבות של הגדרת הערך לעצמי.

"נשמע קצת מסובך, אולי תסביר במילים פשוטות",

מכיר כאלו שאומרים לעצמם אני חייב שיהיה לי רכב גדול יותר ובית גדול יותר והרבה יותר כסף בבנק וכו' וכו' ...

"כן, מכיר לא מעט, הם מסביבי כל היום”.

 

אם לא ברור לאנשים האלו מהם הערכים שהם רוצים להשיג הם ינסו בכל מיני דרכים לגלות זאת, בהרבה מקרים דרך עבודה קשה ומסובכת, ואז הם מגלים שזה לא זה ומנסים שוב ומכאן יוצא שהם הופכים להיות סוג של עבדים למטרות שלהם וזה יוצר תסכול. לכן כדאי לברר מהו הערך שממנו אני בוחר לצאת לעשייה שלי, כאשר הערך הזה ברור לי, הרי שכל הדרך נעשית פשוטה ואחרת לגמרי. שהערכים הם לא אי שם בחלל, הם נמצאים ולא נמצאים בתוכנו בכל רגע נתון זה עניין של בחירה. כאשר לא בוחרים הם לא שם ושבוחרים הם שם.

 

מה יכול לעזור לך למצוא את הערכים שלך? מהם הערכים החשובים לך ואיך תרצה לבטא אותם, העדרם עשוי להסביר את תחושת האיבוד הריקנות וחוסר ההצלחה. שים את הערכים החשובים לך באמת כנקודות מוצא לעשייה שלך ותראה איך הכל משתנה, אתה פתאום תרגיש בטוח, מלא אנרגיה ועם המון חדוות עשיה ותחושת הצלחה.

 

"אז בעצם הכל נמצא אצלנו וזה רק עניין של לבחור אחרת, להתחיל במה חשוב לי לבטא ושזה ברור לצאת לדרך כאילו שזה כבר כאן.

זה לא כאילו כבר כאן, זה כאן מהרגע שבחרת.

 

שלמות זה מבחירה.

 

ניסים שדה M.A מטעם אוניברסיטת תל אביב, בעל ניסיון בתחום הניהולי בסקטור הפרטי והציבורי.

מוסמךMastery University מטעם Anthony Robbins מאמן בכיר למנהיגות ותקשורת בתחום האישי והעסקי מעביר הכשרת מאמנים בעיר ניו יורק יחד עם סדנאות ייחודית בתחום תקשורת והעצמה אישית.

 

nissimsade@gmail.com

www.nissimsade.con

917-225 8549

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים