שתף קטע נבחר

נעצר בדרכו לדאעש: כתב אישום נגד צעיר מאום אל-פחם

הותר לפרסום: שב"כ והמשטרה עצרו את איברהים אגבריה (23), שגורש מטורקיה אחרי שהתברר שניסה להצטרף לדאעש בסוריה. לפני יציאתו מהארץ הוא הטביע את כונן המחשב במים וכתב למשפחתו: "רוצה לצאת לג'יהאד"

 

 

רגע לפני ההצטרפות: שב"כ וימ"ר חוף במשטרת ישראל עצרו לפני כשלושה שבועות בנתב"ג את איברהים אגבריה, בן 23 מאום אל-פחם, שגורש מטורקיה אחרי שהתברר שהוא הגיע בניסיון לעבור לסוריה ולהצטרף לארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). כך הותר היום (ד') לפרסום. בכתב אישום שהוגש נגדו הבוקר בבית משפט השלום בחדרה, מייחסת לו פרקליטות מחוז חיפה עבירות של ניסיון ליציאה שלא כדין וניסיון לחברות בארגון טרוריסטי.

 

בחקירתו עלה כי בחודשים האחרונים, בעקבות חשיפתו לתכנים ולסרטונים של המדינה האיסלמית, הוא החל להזדהות עם האידיאולוגיה הג'יהאדית של הארגון ועם פעולותיו, והחליט לצאת לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורותיו. 

 

ב-27 במאי, בטרם יצא מישראל, הוא פירק את הכונן הקשיח של מחשבו והניח אותו בצנצנת פלסטיק ובה מים, על מנת למחוק סרטוני דאעש שהיו שמורים עליו וכן את היסטוריית הגלישה שלו באתרי האינטרנט השונים.

אגבריה בבית המשפט, הבוקר ()
אגבריה בבית המשפט, הבוקר

לאחר שאסף מידע ברשת על אודות האפשרות לצאת לסוריה, המריא אגבריה לאיסטנבול בטורקיה עם 2,300 דולר ו-750 שקל, שאותם המיר למטבע טורקי. משם עבר לטיסת המשך לעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה. במהלך שהייתו בגזיאנטפ הוא נעצר על ידי המשטרה המקומית,

ולאחר כמה ימי חקירה גורש לישראל.

 

בטרם יציאתו לטורקיה השאיר אגבריה מכתב למשפחתו בדבר כוונותיו להצטרף לג'יהאד. כמו כן, חלק ממכריו היו מודעים לכוונותיו ואף הביעו תמיכה ברעיון.

 

בשב"כ הביעו את החשש מפני יציאת ישראלים ללחימה בסוריה. מדובר בזירה שבה הם נחשפים לאידיאולוגיה קיצונית, תוך כדי קיום אימונים צבאיים ורכישת ידע ומיומנויות שעלולים לשמש לפעילות טרור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים