שתף קטע נבחר

קרובי המחבל שחוסל חגגו לו יום הולדת: עוגה עם תמונתו מהפיגוע

בחודש אוקטובר האחרון דקר מוחמד עלי שוטר ליד שער שכם ונורה למוות. היום חגגו בני משפחתו את יום הולדתו ה-20, עם עוגה אליה צורפה תמונתו ממצלמות האבטחה עם סכין בעת הדקירה

 


אתרי חדשות פלסטינים, כולל במזרח ירושלים, פרסמו היום (ד') תמונות שבהן מוצגת "עוגת יום הולדת" של המחבל מוחמד עלי, שביצע את הפיגוע בשער שכם בחודש אוקטובר האחרון וחוסל. במרכז העוגה תמונה מתוך סרטון האבטחה שבו נראה עלי מתנפל על שוטר ודוקר אותו.

 

לצד תמונתו דוקר את השוטר רגע לפני שחוסל, מופיע הכיתוב "קומנדו הסכינים" - כינוי שניתן למוחמד עלי אחרי שתיעוד הפיגוע שבו דקר שוטר התפרסם הן ברחוב הישראלי והן בפלסטיני.

 

בתמונות, שפורסמו בין היתר בעמודי הפייסבוק "אל-קודס אולאן" ורשת החדשות "אל-קודס", מצוין כי העוגה הוכנה היום לרגל יום הולדתו ה-20 של עלי. בפרסומים הפלסטיניים נטען שהעוגה הוכנה על ידי בני משפחתו של עלי, והם מצולמים לידה. "היום הוא יום הולדתו ה-20 של השהיד הירושלמי מוחמד עלי, אשר נהרג אחרי שביצע פעולת דקירה נגד חיילי הכיבוש באזור שער שכם בירושלים הכבושה", נכתב באחד הכיתובים לתמונה.

קרוב משפחתו של המחבל לצד עוגת יום ההולדת ()
קרוב משפחתו של המחבל לצד עוגת יום ההולדת

אימו של מוחמד עלי עם העוגה שהכינו ()
אימו של מוחמד עלי עם העוגה שהכינו
 

מוחמד עלי ושוטרים בעת הפיגוע בשער שכם ()
מוחמד עלי ושוטרים בעת הפיגוע בשער שכם
 

המיזם האינטרנטי 0202, הפועל להנגשת ידיעות מכלי תקשורת

מקומיים במזרח ירושלים לציבור הישראלי על ידי תרגומם מערבית לעברית, פרסם אף הוא את התמונה. המיזם, שמטרתו "פתיחת צוהר להבנת האופן שבו רואים הפלסטינים את האירועים בעיר", עוקב אחר עשרות רשתות פלסטיניות מקומיות ומתרגם לעברית חדשות ממגוון תחומים, הן פוליטיים והן אירועים מחיי היום יום שבדרך כלל אינם מגיעים לעיני הציבור הישראלי. באתר מספקים הערות בעברית המסבירים את המושגים במזרח העיר. כך למשל כתבו על תמונת העוגה כי "הכיתוב על העוגה: "מוחמד עלי - קומנדו הסכינים", זה הכינוי שניתן למוחמד סעיד עלי, בן למחנה הפליטים שועפאט".

 

עלי, תושב מחנה הפליטים "שועפט", ביצע את הפיגוע לפני כחצי שנה, בשבת ב-10 באוקטובר. הוא הגיע לרחבת שער שכם ("האמבטיה") כשסכין מוסתרת בבגדיו וישב ליד שוטרים שהיו במקום. כאשר הם ניגשו לבדוק אותו וביקשו ממנו תעודות זהות, שלף עלי את הסכין ודקר שוטר בצווארו. מהדקירה נפגע שוטר באורח קל עד בינוני ואילו עלי נורה וחוסל תוך כמה שניות. מהירי נפצע קשה מאוד בשוגג שוטר אחר שהיה בכוח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים