שתף קטע נבחר

אוסטריה: בוטלו תוצאות הבחירות שבהן הימין הקיצוני כמעט ניצח

הבחירות שבהן ניצח מועמד עצמאי את מועמד הימין הקיצוני בהפרש של עשרות אלפי קולות בלבד בוטלו מחשש לאי סדרים. הבוחרים ייקראו להכריע שוב בסתיו

 

ואן דר בלן. ניצח בסיבוב הבחירות השני (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ואן דר בלן. ניצח בסיבוב הבחירות השני(צילום: AFP)
בית המשפט העליון של אוסטריה הודיע היום (ו') על ביטול תוצאות הבחירות שנערכו בחודש מאי ובהן התברר כי המועמד העצמאי אלכסנדר ואן דר בלן, בעבר חבר מפלגת הירוקים, גבר על נורברט הופר, איש מפלגת הימין הקיצוני - "מפלגת החירות של אוסטריה".

 

בעקבות טענות לאי סדרים בספירת הקולות ערערו אנשי הימין על תוצאות הבחירות, שאותן הכריעו רק כ-31 אלף קולות. עם תומכיו של ואן דר בלן נמנו 50.3% מהקולות, לעומת 49.7% להופר.

נורברט הופר, מועמד הימין הקיצוני (צילום: EPA) (צילום: EPA)
נורברט הופר, מועמד הימין הקיצוני(צילום: EPA)
 

הבחירות שבהן "כמעט" ניצח מועמד הימין הקיצוני עוררו תגובות ברחבי אירופה. "אבן נגולה מעל לבה של אירופה". כך הגיב שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, עם היוודע התוצאות הסופיות. ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר כי הוא "חש הקלה" למשמע תוצאת הסיבוב השני באוסטריה והפסדו של מועמד

הימין הקיצוני, וציין שהאוסטרים הצליחו לדחוק לאחור את הפופוליסטים והקיצוניים. תגובות אחרות תיארו את התוצאה כקריאת השכמה לאוסטרים ולאירופה כולה.

 

בסופו של המותחן ולאחר ספירתן של יותר מ-800 מאות אלף מעטפות שהגיעו בדואר, התברר כי היו אלה 31,026 בוחרים בלבד שהכריעו את הכף לטובת מנהיגה לשעבר של מפלגת הירוקים. תפקיד הנשיא באוסטרי הוא בעיקר סמלי, אך אם הופר ייבחר בסתיו הוא יהיה הנשיא הראשון ממחנה הימין הקיצוני במדינות האיחוד האירופי מאז מלחמת העולם השנייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
המנצח: ון דר בלן. התוצאות בוטלו
צילום: EPA
מומלצים