שתף קטע נבחר

חוגגים עצמאות: 800 מיליון ד' על זיקוקים

לקראת יום העצמאות האמריקני אגודת הפירוטכניקה האמריקנית מעריכה כי סך ההכנסות ממכירת זיקוקים עשוי לחצות את רף 800 מיליון הדולרים. חלק מהסיבה לגידול היא הסרת האיסור על מכירת הזיקוקים במספר מדינות

הימים שלפני ה-4 היולי בארצות הברית מתאפיינים בזיקוקים לצד הכבישים, מחכים לעלות לשמיים ולהציג לראווה את הפטריוטיות האמריקנית. זיקוקים הם חלק בלתי נפרד מחגיגות יום העצמאות בארה"ב - והדבר מתורגם גם לכסף. הרבה כסף.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

אגודת הפירוטכניקה האמריקנית (APA) מעריכה כי ההכנסות ממכירת זיקוקים עשויות לחצות את רף 800 מיליון הדולרים.. בתקופה המקבילה בשנה שעברה, לשם השוואה, האמריקנים הוציאו 755 מיליון דולר על הזיקוקים.

 

חלק מהסיבה לגידול בהכנסות הוא הגידול במספר המדינות שהסירו את האיסור על מכירת זיקוקים בגבולותיהן. מאז 2011, קנטאקי, יוטה, ניו המפשייר, מישיגן, ניו יורק, ג'ורג'יה ומערב וירג'יניה הסירו את החסם ממכירת זיקוקים בשטחיהן. לעומת זאת, 3 מדינות עדיין אוסרות לחלוטין: דלוור, מסצ'וסטס וניו ג'רזי.

 

בראש ובראשונה, האיסורים במדינות נובעים משיקולי בטיחות. על פי המועצה לבטיחות מוצרים צרכניים, במהלך החודש האחרון כ-230 אנשים הגיעו לחדרי המיון בארצות הברית בכל יום עם פציעות הקשורות לתפעול זיקוקים.

 

חלק מהזיקוקים הגדולים עדיין לא חוקיים במדינות כמו ניו יורק, אך בשנת 2015 העבירה המדינה חוק המאפשר מכירה של זיקוקים קטנים ברחבי המדינה. כתוצאה מהשינוי, מדינת ניו יורק צופה לגבות 2 מיליון דולר הכנסות ממיסים ממכירות זיקוקים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים