שתף קטע נבחר

חבר חדש למשלחת: אולשנצקי ייסע לריו

מרים המשקולות השיג את הקריטריון הבינלאומי בעקבות פסילתן של רוסיה, בלרוס וקזחסטן ואם יאושר באופן סופי על ידי הוועד האולימפי בישראל, יהפוך לספורטאי ה-46 במשלחת. ההחלטה לגבי דלילה חטואל לא שונתה והיא לא תהיה בריו

מנהלת הספורט ההישגי החליטה בישיבתה היום (ג') להמליץ בפני הנהלת הוועד האולימפי בישראל על צירופו של מרים המשקולות איגור אולשנצקי (משקל 105 + ק"ג) למשלחת ישראל לריו.

 

ריו 2016 - העמוד האולימפי המיוחד של ynet ספורט

 

הוא קיבל את כרטיס הכניסה למשחקים בעקבות פסילתן של נבחרות רוסיה, בלרוס וקזחסטן, מה שהעניק לו את הקריטריון הבינלאומי. אולשנצקי, חבר הסגל האולימפי של ישראל מאז 2014, קבע את הקריטריון הישראלי באפריל 2016 כשדורג במקום ה-12 באליפות אירופה. בנוסף, אולשנצקי עבר בהצלחה בדיקה לשימוש בחומרים אסורים.

 

מצטרף למשלחת. אולשנצקי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מצטרף למשלחת. אולשנצקי(צילום: אורן אהרוני)

 

המנהלת קיימה היום דיון ארוך בעניינה של דלילה חטואל, בהשתתפות הסייפת, מאמנה חיים חטואל וראשי איגוד הסיוף. במהלך הדיון הציגו הצדדים את טיעוניהם.

 

כדי להשתתף במשחקים האולימפיים בריו, היה על חטואל לקבוע את הקריטריון הבינלאומי ואת הקריטריון הישראלי. הקריטריון הבינלאומי כידוע מוכתב ע"י איגוד הסיף הבינלאומי בשיתוף עם ה–IOC (הוועד האולימפי הבינלאומי), בעוד הקריטריון הישראלי נקבע לכלל הענפים באופן מוסדר ובהתייעצות עם כל איגוד ואיגוד, אושר והופץ לכל הספורטאים והמאמנים כבר ב-1.1.2015.

 



המנהלת החליטה להשאיר על כנה את ההחלטה מישיבתה הקודמת (30.5.2016), בה קבעה כי הסייפת דלילה חטואל לא עמדה בקריטריון הישראלי, ולא שינתה דעתה. לפיכך חטואל לא תיכלל במשלחת הישראילית למשחקים האולימפיים לריו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
איגור אולשנצקי
צילום: אורן אהרוני
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים